niet echt,

de 1.9jtd in al z'n varianten is 100% FIAT, de 2.0TTiD is 99% FIAT,
bij het uiteengaan van GM en FIAT is tbv de verdere ontwikkeling van de 1.9/2.0 (en andere Diesels) GM Europe Powertrain opgericht, maar die zitten gewoon in Turijn en dat had niks met Trollhätten de doen. De eerst applicatie van die motor (in 162pk versie) was de Lancia Delta.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_B_engine#2.0" onclick="window.open(this.href);return false;

de "comfortstoelen" uit de Insignia komen gewoon van Lear:
http://www.autonews.com/assets/PDF/CA6079841.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
niks Saab aan

"XWD" komt van Haldex AB, de divisie daarvoor verantwoordelijk is inmiddels onderdeel van BorgWarner, met Saab heeft het opnieuw niks te maken, alleen dat toevallig de 9-3 de eerste toepassing was van Haldex gen.4 systeem (gen.1 is audi TT), het enige "Saab" eraan is het trademark "XWD".
http://www.xrosswheeldrive.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saabs problemen waren meervoudig, maar ze zijn niet failliet gegaan omdat ze Opels zoveel beter/duurder maakten. als ze echt beter waren dan hadden ze er meer voor moeten vragen (en krijgen).
Hun probleem zat erin dat ze al sinds 1968 geen eigen auto hadden ontworpen, alleen andermans ontwerp aangepast (Saabisten: "verbeterd") en dat ze, ondanks aanwezigheid in de VS, in totaal minder auto's verkochten dan Citroën van één duur model. In de laatste jaren hadden ze moeite boven de 25.000/jr te komen.
De Saab 9-4X bijvoorbeeld is nieuw ontwikkeld (platform gedeeld met Daewoo Winstorm), maar er zijn er nog géén 500 van gemaakt, van de 9-2X (de Saabaru) slechts 10k in totaal, etc.
Ter vergelijking, Citroën verkocht per jaar >10k CCrossers,
in totaal 22k C6 in 6jaar
en per jaar gemiddeld >100k C5 (piekjaar >200k).