Pagina 6 van 15

Re: De minpunten van de C5! Wie durft???

Geplaatst: 10 feb 2010 09:29
door Roman
SkyBuMp schreef:
Giessenburger schreef: Maar er zijn ook uitgesproken pluspunten (wil ik toch even noemen), buiten het alomgenoemde comfort:
  • Lage aanschafprijs tweedehands
Ik ervaar dit toch als een groot minpunt bij Citroen, de auto's zijn niet waarde vast. Als je de PH1 bijvoorbeeld nieuw hebt aangeschaft dan zul je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel.
ik had niet te klagen toen ik mijn Ph2 ging inruilen...

;)

Re: De minpunten van de C5! Wie durft???

Geplaatst: 10 feb 2010 09:34
door Klaverblaadje
Roman schreef:ik had niet te klagen toen ik mijn Ph2 ging inruilen...

;)

Nee ik had ook niet te klagen toen ik mijn Ph2 1.6 inruilde op de 2.2. :smt023

Maar als ik nu wil inruilen bij Citroen of bij een ander merk hoef ik nog net geen geld toe te geven. :smt089

Re: De minpunten van de C5! Wie durft???

Geplaatst: 10 feb 2010 09:49
door giodalborgo
Ik ben, moet ik eerlijk toegeven, nooit een Citroenrijder geweest. Audi, BMW, Mercedes, Toyota en mijn voorlaatste auto een Honda. Een minpunt van het supermooi afgewerkte dashboard van mijn C5 MK III: het nogal goedkoop aandoende contactslot, waarop voor 2 eurocent m.i. een 'sjiekere' bedekking op zijn plaats zou zijn geweest (zag ik zelf overigens niet eens maar viel mijn vaste bijrijdster op) . Om maar even aan te geven dat als je heel goed zoekt altijd wel wat overblijft om over te zeveren. Voor mij dus geen bijdragen meer aan dit draadje. Vind mijn Citroen gewoon fantastisch!

Re: De minpunten van de C5! Wie durft???

Geplaatst: 10 feb 2010 10:19
door Deadman
Min punt vind ik de vering. Zou hem wat soepeler willen hebben. Vindt hem nog steeds vrij stug. Niet het "zweef" gevoel dat ik met mijn BX en zeker de XM had.
Het speciale aan deze auto is voor mij de vering. Dat maakt deze auto byzonder. Zat die er niet op dan had je wel een mooie auto maar niet dat byzondere.
Voor de rest zijn de eventuele minpunten hetzelfde wat je bij een andere auto kan treffen.

Re: De minpunten van de C5! Wie durft???

Geplaatst: 10 feb 2010 10:37
door roelbouwman
Ondanks dat deze thread in de ph1/ph2 categorie staat kan ik het als ph3 bezitter (maar voorheen al 2 ph1 C5'en) toch niet nalaten om ook te reageren:

Op de ph1 had ik niet zoveel op te merken. Zijwindgevoelig, zoals al eerder genoemd, maar goed, dat went en als het een bijverschijnsel van de vering is dan zie ik het niet echt als minpunt.

Juist door mijn zeer goede ervaringen en 2 ph1 C5'en gedurende 7 jaar heb ik een nieuwe ph3 gekocht. En laat ik daar nu wel een flink aantal minpuntjes zien, vooral qua interieur:

- Problemen verwarming. Gaat (hoop ik) wel opgelost worden, maar dit zou toch niet meer moeten kunnen bij een auto die al zo lang in produktie is.
- Veel te weinig opbergruimte voorin
- Geen bekerhouders voor (behoudens die in de middenconsole, maar die is onbruikbaar)
- Te klein dashboardkastje en ik mis de vakjes in het klepje zoals in de ph1
- Bergplek voor muntgeld is wegbezuinigd
- Geen dubbele zonnekleppen meer zoals in de ph1
- Geen indexfunctie van de buitenspiegels meer
- De gasveren van de motorkap zijn wegbezuinigd. Kleinigheidje, maar was wel erg prettig
- Overzichtelijkheid instrumenten had veel beter gekund. Genoeg displays, maar toch blijf je op het middelste scherm steeds switchen tussen de diverse infoschermen. Die informatie had beter verdeeld kunnen worden over de drie beschikbare schermen, het rechterscherm wordt bijna helemaal niet gebruikt.

Verder is het wel een erg fijne auto hoor. Maar toch, als je uit de ph1 komt dan mis je het erg doordachte interieur van die auto.

Roel.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 11:09
door Menno
Ceevijf schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de C5 alleen plusjes heeft, ook bij fanatieke C5 Hooligans :D
Prima hoor, maar Ronald had al zo'n draadje gemaakt, ik heb ze samengevoegd .... kunnen we hier verder borduren ;)
roelbouwman schreef:Ondanks dat deze thread in de ph1/ph2 categorie staat kan ik het als ph3 bezitter (maar voorheen al 2 ph1 C5'en) toch niet nalaten om ook te reageren
Nu in PH123 :)

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 11:15
door Roman
in vergeljking met de ph2 heb ik nog geen minpunten gevonden bij de ph3 :oops:

Re:

Geplaatst: 10 feb 2010 11:17
door Menno
Menno schreef:
Enige minpunt wat ik kan bedenken zijn piepende achterremmen ( dat is iets wat absoluut weer terug komt :wink: )

Tot nu toe mijn meest storings/onderhoudsvrije Citroen 8)
Daarbij wil ik toevoegen het rampzalige achterraam van de break ( alhoewel dat best te fixen is ) en de vreselijk hoge afschrijving.

Verder niets om over naar huis te schrijven :smt193

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 12:41
door Bossinkje
Hoge afschrijving is er inderdaad ook een, en de roest ook, 100% zeker weten.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:17
door Marc
Ach, na een paar jaar rijden heb je geen cent afschrijving meer :lol:

Eigenlijk heb ik geen problemen met m'n C5. Achterruit doet het bv. prima. Alleen de achterklep roest.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:31
door Bossinkje
Marc, hier nog ff het bewijs dat de Berlines ook last hebben van de roest.. :(

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:32
door Menno
Dat stelt toch niets voor, ... speciaal gedaan om iets over te klagen hebben ;)

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:38
door Bossinkje
Hoe bedoel je..? :smt017

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:51
door SkyBuMp
Mijn klep wordt weer voor de 4de keer gespoten omdat er ooit schade gemaakt is aan mijn achterklep.. maar nou laat de lak steeds los (rond die plekken ook).

Het gaat of om een verkeerde metaalsoort dat gebruikt is voor de kofferklep of door de strip die er op zit.. bij het handvat. Deze strip kan te veel druk op de lak uit oefenen bij het openen van de kofferklep waardoor de lak los laat / beschadigd raakt. Zo wordt het gemakkelijk gemaakt voor invloeden van buiten af om het roest proest te starten!

Voor de klep nu wéér gespoten wordt, zullen er eerst externen bij komen om dit probleem te tackelen. Hopelijk ben ik er dan vanaf! Wilde eigenlijk dat ik nooit schade aan de klep gehad had... die klep had namelijk geen roest en problemen!

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 10 feb 2010 13:58
door Menno
komt idd door het handvat, die zit niet goed waardoor hij de klep beschadigd bij open/dicht doen en zodoende uiteindelijk die roest veroorzaakt ...