Pagina 6 van 7
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 18 aug 2012 22:16
door XortioN
Was bij mij ook een goeie 0.5 gezakt en dat bij een snellere rijstijl dan voordien. Als ik echt m'n best doe zoals voordien, haal ik wel 1l/100km lager. Nu met die 20" is dat weer een 0.5l gestegen .. dus een nul operatie maar toch meer pk's

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 19 aug 2012 09:39
door Menno
Ben ik nu gek of zijn er hier berichten "spoorloos" verdwenen
Wat raar ...
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 19 aug 2012 11:10
door JW-C5
Doel je soms op deze postings in het Verbruiksdraadje:
Menno schreef:Laatste tank was 6,6L / 100KM en dat bij een mix van zeer vlotte snelweg km's ( geen constante snelheid ) , veel binnenwegen en wat stadsverkeer + airco aan ...
Kennelijk doet tuning meer dan alleen wat meer Nm's en pk's , voorheen was dit ook wel haalbaar maar dan bij constante snelweg km's en veel beheersing van de rechtervoet ...
JW-NHS schreef:Menno schreef:Laatste tank was 6,6L / 100KM en dat bij een mix van zeer vlotte snelweg km's ( geen constante snelheid ) , veel binnenwegen en wat stadsverkeer + airco aan ...
Als dat zó doorgaat, 1l/100 km minder verbruik, heb je binnen een jaar de kosten van de tuning terugverdiend.
En dan krijg je het plezier dat je er van hebt er bij cadeau
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 19 aug 2012 11:10
door Menno
Tja , zal wel tussen m'n oren zitten

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 05 mar 2013 12:35
door caro
Ga de mijne aanbieden bij ECU-Soft nu donderdag om een opkietelbeurt

, iemand ervaring met deze firma ?
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 08 mar 2013 12:07
door caro
Wat een verschil zeg , is juist of ik heb raketbrandstof getankt .

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 08 mar 2013 12:25
door Marco-K
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 08 mar 2013 14:39
door Menno
Mooi zo, veel plezier ermee

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 01:35
door BB-Kinkie
Die van mij is afgelopen week getuned bij Digicar! Wat een verschil met voorheen
Ik zat altijd een beetje te kloten tussen de vijfde en de zesde versnelling tussen de 110 en 120 kmh. Nu pakt de auto zelfs vanaf 100 heerlijk op in zijn zes.
Ik ben benieuwd wat hij doet met de caravan er achter. Had altijd het idee dat hij het in zijn vijf er toch wel zwaar mee had.
Ook het verbruik is behoorlijk terug gelopen. Ik rijd veel lange afstanden 's nachts met weinig verkeer op de weg. Voorheen kwam ik gemiddeld uit op 1:16,5 en nu heb ik een verbruik van 1:18.
Ik ben een rustige rijder dus verwacht weinig problemen met versnellingsbak en/of Turbo. Echter heb ik daar ook nog geen enkel bericht van kunnen vinden op dit forum. Volgens mij heeft niemand op dit forum ook daadwerkelijk iets kapot gereden na een Tuning.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 18:35
door BJG
Geen slechte investering dus!
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 19:17
door MichielC5
Euhm, toch zijn er wel wat problemen te melden met het tunen. Het DMF is erg gevoelig voor problemen agv hogere krachten na het tunen. De leverancier(s) van het DMF zeggen het zelf ook. Je verkort de levensduur van het DMF aanzienlijk!
Het DMF is van zichzelf al niet overdreven sterk. Er zijn gevallen bekend van mensen die bij 100.000 km al twee nieuwe DMF hadden laten monteren. Nu zal dat best afhankelijk zijn van de rijstijl.
Maar je kijkt dan al gauw tegen een reparatie van 1000 tot 1500 euro aan (Citroën rekent ruim 1400 euro...)
Ik heb slechte ervaringen in ieder geval. En ik ben ook een rustige rijder. Reden voor mij om de auto niet meer te laten tunen, hoe lekker dat ook is qua vermogen.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 19:23
door Roman
ff een vraagje voor mij als leek...
je hebt de 2.0 hdi ook als 163 pk variant.. hebben die een andere koppeling???
en indien ja, zou dat dan niet passen bij de 138 pk variant???
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 23:14
door Menno
Gewoon de automaat kiezen die kan ook een V6 aan

...
Maar idd past die koppeling niet ??
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 jun 2013 23:51
door JW-C5
Niet alleen de koppeling van de 163 PK is anders, ook de bak is niet dezelfde.
Oftewel, als je gaat uitwisselen zou dat wel eens heeeeel veel verder kunnen gaan.....
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 15 jun 2013 23:34
door BB-Kinkie
Als je normaal blijft rijden zoals je altijd deed, dus niet harder optrekken enz. word het vliegwiel toch niet meer belast??
Het motorblok lijkt veel soepeler en minder hakerig rond te lopen nu wat mij doet vermoeden dat de bak dan juist minder klappen te verwerken krijgt.
Echter gaat de DFP bij een normale HDI 2.0 ook maar gemiddeld 50000 mee als ik dit forum zo eens doorlees. Zeker wanneer de auto belast word met zware aanhangers of caravans!!
Ik ben wel benieuwd of er nu na 5 jaar C5 ph3 meer mensen zijn die de DFP hebben vervangen voor een VALEO 4p en wat hun ervaringen zijn. Je kan dan gewoon weer lekker gas geven zonder bang te hoeven zijn dat je koppeling het begeeft!!
