Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Precies Menno! Dat is ook de reden dat de auto bij ons nooit in de garage staat, dat is veel te duur per kilometer. De keuze was een C1 in de garage en nooit meer hoeven krabben of een C5 en dan krabben. Het is het laatste geworden, we rijden zo veel goedkoper! Volgens mijn eerdere berekening levert krabben mij ook nog eens 250€ per uur op, dus ik hoop altijd dat het weer lekker koud wordt.....Menno schreef:Kom op , dat mag iedereen lekker zelf uitmaken ....
Dat het geld kost lijkt mij duidelijk, moet je ook geen C5 gaan rijden, een C1 komt ook van a naar b
Ik hoef ook nooit te krabben, auto staat in de garage, misschien ook maar verkopen want die is meer waard dan de C5niet verantwoord als ik het per kilometer ga omrekenen
Van het geld dat we zo verdienen door het rijden van onze C5 heb ik gisteravond mijn vrouw proberen te overtuigen dat het verstandiger is haar C1 (die ook nooit in de garage staat) in te ruilen voor een C6. Ik zei nog dat die ook grotere ruiten heeft, dus dat er dan veel meer aan te verdienen is met krabben......Helaas won ze de discussie met het argument dat de C6 in de garage zou moeten staan omdat die niet meer op de parkeerplaats voor ons huis past. Tja... dat wordt natuurlijk veel te duur !
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Nog een vraag aan mede standkachel eigenaren. Hoe lang verwarm jullie bij nul graden en wat is dan de koelwater temperatuur? Ik probeer te peilen of mijn standkachel voldoende verwarmd.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bij nachttemperaturen zoals nu, rond het vriespunt, staat hij 30 minuten aan. Wat de koelwatertemperatuur dan is weet ik niet, hij blaast wel meteen warme lucht. Gaat het echt "vriezen dat 't kraakt", -4 of erger, dan zet ik hem op 45 minuten. Dan zijn de ruiten ijsvrij en is, als het zwaar gesneeuwd zou hebben, ook de motorkap sneeuwvrij. En warm in de auto, natuurlijk.
(Een enkele keer stel ik de vertrektijd en temperatuur van tevoren in, bijvoorbeeld: morgenochtend om 7 uur moet het 17 graden in de auto zijn. Hij zoekt dan zelf wel uit hoe laat 'ie moet gaan branden).
(Een enkele keer stel ik de vertrektijd en temperatuur van tevoren in, bijvoorbeeld: morgenochtend om 7 uur moet het 17 graden in de auto zijn. Hij zoekt dan zelf wel uit hoe laat 'ie moet gaan branden).
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mmm, 1500 - 2500 eur, ik zie voor inbouwsets heel andere prijzen op ebay.
Welke anaconda ligt hier onder het gras?
Welke anaconda ligt hier onder het gras?
Ik heb € 2.700 betaald, via mijn garage laten verzorgen. Daar zal wel een paar honderd euro tussen hebben gezeten, voor een paar dagen autohuur, maar zeg dat ik op € 2.500 uitkwam. De slang is het arbeidsloon. Men krijgt het doorgaans niet voor elkaar om dit binnen een dag te doen. In ieder geval zijn ze bij de C5 veel langer bezig geweest. 't Hangt ook af van de hoeveelheid elektronica die er al in de auto zit. Wat dat betreft zal de C4 nog wel duurder uitpakken. Verder is er bij mij als extra een knop in de auto aangebracht, waarmee ik de kachel kan aanzetten als ik de auto voor een uurtje of zo verlaat voor een boodschapje. Knop indrukken, en de kachel blijft de auto verwarmen. Dat heeft ook wat extra geld gekost.c5jan schreef:Mmm, 1500 - 2500 eur, ik zie voor inbouwsets heel andere prijzen op ebay.
Welke anaconda ligt hier onder het gras?
Ik kreeg een telefoontje van het inbouwbedrijf: "We hebben gehoord dat u de extra optie van een knop in het interieur wilt?". Had ik niets over gezegd, sterker nog, ik wist geeneens van het bestaan. Maar de garage weet hoe ik in elkaar zit, als het bestaat wil ik het hebben
Maar de handige doe-het-zelver is ongetwijfeld (veel) minder kwijt.
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Die van mij was €3600, maar ik kreeg er ook een hele C5 met lpg installatie erbij.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Totale kosten via mijn Citroën dealer € 1975,00. En mijn aan een spierziekte lijdende echtgenote vind het geweldig en zijn prijs waard. En een tevreden vrouw is geld waard.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Absoluut. Toch wil het er niet bij me in dat inbouwen zón enorme noodklus moet zijn. Zijn er soms specialisten die dit goedkoper doen dan dealers?
Mn Evasion 2.0 HDI, net als mn C5 met RHZ motor, had een Webasto af fabriek, echter zonder timer, alleen als bijverwarming. Inbouwen leek me daar geen heel erg lastige zaak (ok, hij zat al op een voorbereide plek...), 2x water, 1x brandstof, uitlaat, wat elektra.
Maar ik verwacht niet zelfinbouwers hier aan te treffen...?
Mn Evasion 2.0 HDI, net als mn C5 met RHZ motor, had een Webasto af fabriek, echter zonder timer, alleen als bijverwarming. Inbouwen leek me daar geen heel erg lastige zaak (ok, hij zat al op een voorbereide plek...), 2x water, 1x brandstof, uitlaat, wat elektra.
Maar ik verwacht niet zelfinbouwers hier aan te treffen...?
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Standkachel Webasto Thermo Top Evo 5 kost zonder inbouw € 1109 incl. BTW. De rest is voor inbouw en de 2 jaar garantie. Het meeste werk schijnt de aansluiting op de benzine tank te zijn. Voor een volle tank benzine uit te bouwen rekenen sommige bedrijven o.a. ERF in Eindhoven € 175 extra.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Plus afstandsbediening, ik heb betaald (voor de T 100 HTM) de adviesprijs, iets van € 450 (eBay € 149...).
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De extra handbediening kun je wel gebruiken op de volgende!
Je had er toch 2? omdat je een kwijt was! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
3... Is teruggevonden. Dus nu 2 voor C4 (m + v) en 1 voor Duck.Herman schreef:De extra handbediening kun je wel gebruiken op de volgende!Je had er toch 2? omdat je een kwijt was!




