C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Hier laatst ook een flinke lekkage (km stand ook iets van 57.000);

Lek van de oliekeerring bij de kettingspanner, als ik het tenminste goed had begrepen. En ook nauwelijks tot geen druppels onder de wagen.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

Vandaag telefoon, zou 508 vandaag weer ophalen. Of ze toch niet nog een nachtje mag blijven. Er is toch nog onvoldoende vertrouwen dat de tik bij de koude start echt is opgelost.......is goed, ik rij nog wel een dagje door met de 208 1.2 Vti Allure :smt203
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Menno »

Ben blij met een ordinaire HDi in het vooronder , ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bij mij heeft Oldenhage ook een paar oliedruppels op de achterste motorsteun geconstateerd. Ik zal het dus maar in de gaten houden.

Overigens heb ik nog nooit iets van olie verlies geconstateerd. Ik peil ook nog wel eens zelf. Ik zou zeggen als er zo'n olie tekort is dat de auto bij starten zelf een signaaltje afgeeft?

Overigens keerringen die zweten heb ik ook gehad bij mijn (jawel) ph1 V6. Onder garantie vervangen, bij ca 80000km / 3,5jr. Was de krukaskeerring

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

508 weer opgehaald inclusief afspraak voor vervolgsessie op 23-9. Ratel in blok zit er nog, waarschijnlijk toch iets met of bij de distributie riem. Nu hadden ze onvoldoende tijd voor open hart operatie, op 23-9 gaat blokje open. Verder grote beurt (60k) zonder verdere noemenswaardigheden. Dat dan weer wel....... :|
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2008 19:02
Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: noir perla nera
Locatie: Bussum
C5club Rookie
C5club Rookie
In het kader van de THP problemen kan ik melden dat de distributieriem zeker niet altijd het probleem is maar dat er meer aspecten zijn. Mijn C5 Tourer automaat van september 2011 met 30.000 op de teller liep niet altijd even soepel en pakte vanuit de lage toeren stoterig op en dit vanaf het begin. De ernst van het probleem wisselde nogal maar over het algemeen reed de auto heel behoorlijk. Vorig jaar is de auto al een keer door de dealer in Bussum nagekeken zonder dat er iets werd gevonden. Bij het uitlezen met de Lexia geen problemen. Begin dit jaar ging het bedrijf failliet en kwam ik onder de hoede van autobedrijf Rovam. Bij de jaarlijkse beurt heb ik wederom op de genoemde problemen gewezen en wat blijkt: na een update van de software van motormanagement en versnellingsbak rijdt de auto stukken beter; de motor loopt net zo fijn als de Picasso THP waarin ik mocht rijden.
Mijn conclusie is dat de vorige dealer de updates in ieder geval niet heeft uitgevoerd, maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet.
Het is misschien raadzaam om navraag te doen bij de dealer of de auto alle updates voor de software heeft gehad, mocht de THP niet zo lekker lopen als verwacht.
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

Mijn 'thp' is weer thuis en rijdt weer als nieuw. Probleem zat 'm in de distributie. Deze is vervangen evenals de spanrollen, kettingspanners en wat er nog meer aan en om de riem zit. Stevige operatie, auto twee dagen kwijt geweest. Maar het heeft geholpen, geen klachten meer, rijdt weer zoals het hoort. En dat is fijn :smt023
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Menno »

Garantie ? Of zou een privé rijder hier zelf voor opdraaien ?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

Garantie, uiteraard. Peugeot geeft standaard twee jaar fabrieksgarantie en daar valt ie ruim binnen (7-2012). Lease of privé maakt daarbij niet uit. Gelukkig niet :smt190
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2011 17:16
Auto: C5 tourer 1.6THP comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 36000
Kleur: gris
C5club Rookie
C5club Rookie
Voor de 2-de keer is de cilinderkop er vorige maand afgehaald omdat de motor niet goed liep en is inwendig schoongemaakt. Er was veel koolaanslag mn. op de kleppen

De eerste keer is er een nieuwe kop opgezet en een nieuwe ketting ed. bij km st 15000



Deze keer heeft men de ketting NIET vervangen, omdat die nu is uitgerekt en niet verder rekt en is alles weer op "tijd" gezet. Km stand 40.000.

Volgens de dealer zal het probleem van de interne vervuiling niet meer optreden !!!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Waarschijnlijk omdat er ook een SW update is geweest die juist die koolaanslag moet helpen verminderen (door minder vaak te EGRen via de kleppen vermoed ik)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

Mijn THP gaat volgende week weer terug naar de dealer :cry: :evil:

Dacht dat het voor mekaar was, blok lekker stil, geen bijgeluiden meer. Maar toch gevoel dat optrekken qua vermogensafgifte nog steeds niet mooi 'vlak' is. Gaat wat hakkelig, met kleine stootjes. Kreeg ook gevoel dat ik wat pk's mis. Gisteravond op stuk lege A7 check gedaan. Van 0-100 lukte niet sneller dan 11 seconden (fabrieksopgaaf 9,5) en topsnelheid met veel aandringen 198 op de digitale teller (fabrieksopgaaf 217). Gevoel dus bevestigd, motor was veel kwieker en hoort veel kwieker te zijn. Heb op Duitse autobahn al vaker 200+ gereden en dat ging relatief makkelijk. Mis dus echt vermogen........wordt vervolgd :twisted:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Oh-oh... het THP-spook dan toch...?

Sterkte/succes!!!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Menno »

Suc6 ....

Niet per ongeluk software die roet in het eten gooit ??
Ik weet dat de h4 met de laatste nieuwe sw ook een lagere top heeft gekregen

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Robbert
Robbert
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Robbert »

Maar 20 km/uur minder is toch teveel van het goede. Topsnelheid niet zo'n issue, maar merk het ook met optrekken en tussen acceleratie, en das minder fijn :cry:
Plaats reactie