Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Hier laatst ook een flinke lekkage (km stand ook iets van 57.000);
Lek van de oliekeerring bij de kettingspanner, als ik het tenminste goed had begrepen. En ook nauwelijks tot geen druppels onder de wagen.
Lek van de oliekeerring bij de kettingspanner, als ik het tenminste goed had begrepen. En ook nauwelijks tot geen druppels onder de wagen.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

Vandaag telefoon, zou 508 vandaag weer ophalen. Of ze toch niet nog een nachtje mag blijven. Er is toch nog onvoldoende vertrouwen dat de tik bij de koude start echt is opgelost.......is goed, ik rij nog wel een dagje door met de 208 1.2 Vti Allure 

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ben blij met een ordinaire HDi in het vooronder , ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij mij heeft Oldenhage ook een paar oliedruppels op de achterste motorsteun geconstateerd. Ik zal het dus maar in de gaten houden.
Overigens heb ik nog nooit iets van olie verlies geconstateerd. Ik peil ook nog wel eens zelf. Ik zou zeggen als er zo'n olie tekort is dat de auto bij starten zelf een signaaltje afgeeft?
Overigens keerringen die zweten heb ik ook gehad bij mijn (jawel) ph1 V6. Onder garantie vervangen, bij ca 80000km / 3,5jr. Was de krukaskeerring
Overigens heb ik nog nooit iets van olie verlies geconstateerd. Ik peil ook nog wel eens zelf. Ik zou zeggen als er zo'n olie tekort is dat de auto bij starten zelf een signaaltje afgeeft?
Overigens keerringen die zweten heb ik ook gehad bij mijn (jawel) ph1 V6. Onder garantie vervangen, bij ca 80000km / 3,5jr. Was de krukaskeerring
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



508 weer opgehaald inclusief afspraak voor vervolgsessie op 23-9. Ratel in blok zit er nog, waarschijnlijk toch iets met of bij de distributie riem. Nu hadden ze onvoldoende tijd voor open hart operatie, op 23-9 gaat blokje open. Verder grote beurt (60k) zonder verdere noemenswaardigheden. Dat dan weer wel....... 


C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2008 19:02
Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: noir perla nera
Locatie: Bussum
In het kader van de THP problemen kan ik melden dat de distributieriem zeker niet altijd het probleem is maar dat er meer aspecten zijn. Mijn C5 Tourer automaat van september 2011 met 30.000 op de teller liep niet altijd even soepel en pakte vanuit de lage toeren stoterig op en dit vanaf het begin. De ernst van het probleem wisselde nogal maar over het algemeen reed de auto heel behoorlijk. Vorig jaar is de auto al een keer door de dealer in Bussum nagekeken zonder dat er iets werd gevonden. Bij het uitlezen met de Lexia geen problemen. Begin dit jaar ging het bedrijf failliet en kwam ik onder de hoede van autobedrijf Rovam. Bij de jaarlijkse beurt heb ik wederom op de genoemde problemen gewezen en wat blijkt: na een update van de software van motormanagement en versnellingsbak rijdt de auto stukken beter; de motor loopt net zo fijn als de Picasso THP waarin ik mocht rijden.
Mijn conclusie is dat de vorige dealer de updates in ieder geval niet heeft uitgevoerd, maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet.
Het is misschien raadzaam om navraag te doen bij de dealer of de auto alle updates voor de software heeft gehad, mocht de THP niet zo lekker lopen als verwacht.
Mijn conclusie is dat de vorige dealer de updates in ieder geval niet heeft uitgevoerd, maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet.
Het is misschien raadzaam om navraag te doen bij de dealer of de auto alle updates voor de software heeft gehad, mocht de THP niet zo lekker lopen als verwacht.

Mijn 'thp' is weer thuis en rijdt weer als nieuw. Probleem zat 'm in de distributie. Deze is vervangen evenals de spanrollen, kettingspanners en wat er nog meer aan en om de riem zit. Stevige operatie, auto twee dagen kwijt geweest. Maar het heeft geholpen, geen klachten meer, rijdt weer zoals het hoort. En dat is fijn 

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Garantie ? Of zou een privé rijder hier zelf voor opdraaien ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Garantie, uiteraard. Peugeot geeft standaard twee jaar fabrieksgarantie en daar valt ie ruim binnen (7-2012). Lease of privé maakt daarbij niet uit. Gelukkig niet 


C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2011 17:16
Auto: C5 tourer 1.6THP comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 36000
Kleur: gris
Voor de 2-de keer is de cilinderkop er vorige maand afgehaald omdat de motor niet goed liep en is inwendig schoongemaakt. Er was veel koolaanslag mn. op de kleppen
De eerste keer is er een nieuwe kop opgezet en een nieuwe ketting ed. bij km st 15000
Deze keer heeft men de ketting NIET vervangen, omdat die nu is uitgerekt en niet verder rekt en is alles weer op "tijd" gezet. Km stand 40.000.
Volgens de dealer zal het probleem van de interne vervuiling niet meer optreden !!!
De eerste keer is er een nieuwe kop opgezet en een nieuwe ketting ed. bij km st 15000
Deze keer heeft men de ketting NIET vervangen, omdat die nu is uitgerekt en niet verder rekt en is alles weer op "tijd" gezet. Km stand 40.000.
Volgens de dealer zal het probleem van de interne vervuiling niet meer optreden !!!
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Waarschijnlijk omdat er ook een SW update is geweest die juist die koolaanslag moet helpen verminderen (door minder vaak te EGRen via de kleppen vermoed ik)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



Mijn THP gaat volgende week weer terug naar de dealer
Dacht dat het voor mekaar was, blok lekker stil, geen bijgeluiden meer. Maar toch gevoel dat optrekken qua vermogensafgifte nog steeds niet mooi 'vlak' is. Gaat wat hakkelig, met kleine stootjes. Kreeg ook gevoel dat ik wat pk's mis. Gisteravond op stuk lege A7 check gedaan. Van 0-100 lukte niet sneller dan 11 seconden (fabrieksopgaaf 9,5) en topsnelheid met veel aandringen 198 op de digitale teller (fabrieksopgaaf 217). Gevoel dus bevestigd, motor was veel kwieker en hoort veel kwieker te zijn. Heb op Duitse autobahn al vaker 200+ gereden en dat ging relatief makkelijk. Mis dus echt vermogen........wordt vervolgd


Dacht dat het voor mekaar was, blok lekker stil, geen bijgeluiden meer. Maar toch gevoel dat optrekken qua vermogensafgifte nog steeds niet mooi 'vlak' is. Gaat wat hakkelig, met kleine stootjes. Kreeg ook gevoel dat ik wat pk's mis. Gisteravond op stuk lege A7 check gedaan. Van 0-100 lukte niet sneller dan 11 seconden (fabrieksopgaaf 9,5) en topsnelheid met veel aandringen 198 op de digitale teller (fabrieksopgaaf 217). Gevoel dus bevestigd, motor was veel kwieker en hoort veel kwieker te zijn. Heb op Duitse autobahn al vaker 200+ gereden en dat ging relatief makkelijk. Mis dus echt vermogen........wordt vervolgd

Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Oh-oh... het THP-spook dan toch...?
Sterkte/succes!!!
Sterkte/succes!!!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Suc6 ....
Niet per ongeluk software die roet in het eten gooit ??
Ik weet dat de h4 met de laatste nieuwe sw ook een lagere top heeft gekregen
Niet per ongeluk software die roet in het eten gooit ??
Ik weet dat de h4 met de laatste nieuwe sw ook een lagere top heeft gekregen
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Maar 20 km/uur minder is toch teveel van het goede. Topsnelheid niet zo'n issue, maar merk het ook met optrekken en tussen acceleratie, en das minder fijn 
