Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dan kon de leesmij op zijn kop staan..
in een auto met versleten remmen en banden zou ik niet rijden...
dat zou ik mijn werkgever dan ook wel duidelijk maken..
we krijgen bijna elke week eoa lezing over veiligheid op de werkplek..
een leaseauto is ook een werkplek!!!
in een auto met versleten remmen en banden zou ik niet rijden...
dat zou ik mijn werkgever dan ook wel duidelijk maken..
we krijgen bijna elke week eoa lezing over veiligheid op de werkplek..
een leaseauto is ook een werkplek!!!
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Tja...
Mijn vader vond het meevallen. Mijn moeder en ik weigerden inderdaad nog in die auto te stappen.
En mijn zusjes mochten er van mijn moeder ook niet meer in.
Mijn vader vond het meevallen. Mijn moeder en ik weigerden inderdaad nog in die auto te stappen.
En mijn zusjes mochten er van mijn moeder ook niet meer in.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

Vandaag heeft de euromaster weer m'n Michelin Alpin's onder de Renooit gemonteerd.....laat de winter maar komen 

Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ze liggen er bij mij ook weer onder.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Even een update van mijn ervaringen met de Kleber Krisalp HP2.
Zoals vermeld in een aantal testen is er idd sprake van meer geluid, en wel specifiek het afrolgeluid. Vooral wanneer het asfalt ruw, gegroefd , oid is. Op mooi vlak zoab is er maar weinig extra lawaai.
Ik breng even in herinnering dat ik in een item uitgebreid heb lopen klagen over extra lawaai nadat de voorruit vervangen was/cq niet goed gemonteerd. (Na plaatsen originele C ruit is dat trouwens helemaal over
)
terug naar afrolgeluid Kleber banden, op de een of andere manier is dit geen storend geluid/lawaai. Ik merk het ook alleen op de snelwegen. Op klinkerwegen, of 50/70km wegen hoor ik weinig verschil tov de Michellin zomerbanden.
Wel heb ik het gevoel dat ze wat strakker op de weg liggen, alsof de auto wat sportiever stuurt.
De Kleber zal dus iets minder soepel zijn neem ik aan.
Maar na een 500km ben ik erg tevreden et deze Kleber.
Johan
Zoals vermeld in een aantal testen is er idd sprake van meer geluid, en wel specifiek het afrolgeluid. Vooral wanneer het asfalt ruw, gegroefd , oid is. Op mooi vlak zoab is er maar weinig extra lawaai.
Ik breng even in herinnering dat ik in een item uitgebreid heb lopen klagen over extra lawaai nadat de voorruit vervangen was/cq niet goed gemonteerd. (Na plaatsen originele C ruit is dat trouwens helemaal over

terug naar afrolgeluid Kleber banden, op de een of andere manier is dit geen storend geluid/lawaai. Ik merk het ook alleen op de snelwegen. Op klinkerwegen, of 50/70km wegen hoor ik weinig verschil tov de Michellin zomerbanden.
Wel heb ik het gevoel dat ze wat strakker op de weg liggen, alsof de auto wat sportiever stuurt.
De Kleber zal dus iets minder soepel zijn neem ik aan.
Maar na een 500km ben ik erg tevreden et deze Kleber.
Johan
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Strakker sturen dan een zomerband
, dat is m.i. onmogelijk ( samenstelling winterband rubber ) ...
Zeker bij temperaturen zoals vandaag en gisteren zou ik liever weer willen omwisselen, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk

Zeker bij temperaturen zoals vandaag en gisteren zou ik liever weer willen omwisselen, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Strakker sturen IS mogelijk:
VERSLETEN zomerband in vergelijk met NIEUWE winterband....
maar eigenlijk is dat geen eerlijke vergelijking.
Zo zal onze dame op de winterbanden waarschijnlijk ook beter sturen,
zomerbanden zijn nog ongeveer 2 1/2 mm profiel,
winterbanden bijna nieuw....
(Word dus in 't voorjaar tijd voor nieuwe zomerbanden)
VERSLETEN zomerband in vergelijk met NIEUWE winterband....
maar eigenlijk is dat geen eerlijke vergelijking.
Zo zal onze dame op de winterbanden waarschijnlijk ook beter sturen,
zomerbanden zijn nog ongeveer 2 1/2 mm profiel,

winterbanden bijna nieuw....

(Word dus in 't voorjaar tijd voor nieuwe zomerbanden)

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
@Menno, daarom wissel ik ze pas als het echt gaat winteren. Ik houd het weer een beetje in de gaten en heb ze er in een half uurtje onder liggen als ik me een beetje kwaad maak. Lekker droog onder de carport. En ben ik net te laat dan maar een dagje goed oppassen, heb tenslotte 30 jaar zonder gereden en dat is ook altijd goed gegaan.

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Precies. Ik wacht ook tot Koning Winter echt aan de deur gaat kloppen, voordat ik de winterbanden onder mijn privéauto zet. Met de leaseauto is het een ander verhaal. De banden liggen opgeslagen bij een bandenboer en je moet een afspraak plannen en dan ben je zo twee weken verder voor je aan de beurt bent. Daar kan ik niet op wachten.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Vandaag de momentsleutel bij een buurman geleend (moet er toch eens 1 kopen)
de dame in de garage en wisselen maar
Dame omhoog, pootjes eronder, dame omlaag = bandjes omhoog,
wisselen, dame omhoog, pootjes eronderuit, bandjes aan de grond
aandraaien en klaar = koffie,
P.s. toch wel fijn als je een garage hebt....
de dame in de garage en wisselen maar

Dame omhoog, pootjes eronder, dame omlaag = bandjes omhoog,
wisselen, dame omhoog, pootjes eronderuit, bandjes aan de grond
aandraaien en klaar = koffie,

P.s. toch wel fijn als je een garage hebt....

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Strakker sturen is echt het gevoel wat ik heb. En versleten zijn de zomerbanden zeker niet met nog een 4 - 5 mm profiel.
Maar strakker kan misschien komen door stuggere wangen toch?
Johan
Maar strakker kan misschien komen door stuggere wangen toch?
Johan
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Morgen richting Enkhuizen en ik zie er al tegenop: Dat wordt zwabberen op mijn winterbandjes op de dijk...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wat heb jij er dan onder liggen?
Mijn Alpin A4's (215/55-16 93H) sturen zeer strak.
Dat heb ik vorig jaar goed kunnen vaststellen toen ik met snelheden die hier hoogst illegaal zijn over de A45 reed, de Sauerland Autobahn dus. Een prachtige weg, maar eentje met veel bochten, waar je zeer attent moet rijden.
Die weg neem ik vaker, de keer daarvoor nog met mijn Xantia. Maar de C5 ligt heel veel strakker en stuurt veel precieser dan de Xant, ook met winterbanden.
Kanttekening daarbij: ik zet de banden wél 0,2 à 0,3 bar hoger op spanning dan aangegeven op de A-stijl.
Dat doe ik altijd, bevalt me prima.
Groet,
JW
Mijn Alpin A4's (215/55-16 93H) sturen zeer strak.
Dat heb ik vorig jaar goed kunnen vaststellen toen ik met snelheden die hier hoogst illegaal zijn over de A45 reed, de Sauerland Autobahn dus. Een prachtige weg, maar eentje met veel bochten, waar je zeer attent moet rijden.
Die weg neem ik vaker, de keer daarvoor nog met mijn Xantia. Maar de C5 ligt heel veel strakker en stuurt veel precieser dan de Xant, ook met winterbanden.
Kanttekening daarbij: ik zet de banden wél 0,2 à 0,3 bar hoger op spanning dan aangegeven op de A-stijl.
Dat doe ik altijd, bevalt me prima.
Groet,
JW

Dat strakker sturen herken ik best. Het is net of die winterbanden zich in het asfalt ingraven. Dus ook voor die dijk naar Enkhuizen zou ik niet echt bang zijn.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb ook de 215/55/16 met 0,2-0,3 bar hoger.