Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Peterdb, in het spoelapparaat zit een filter.
Er zijn grofweg twee fases:
1. De oude olie eruit en de nieuw erin.
2. Daarna wordt het systeem gesloten en wordt de nieuwe olie nog een aantal keren rondgespoeld, door de bak en door een oliefilter in het spoelapparaat.
Dit laatste gebeurd niet onder druk van buitenaf, maar op de tempo binnen de automaat zelf.
Je mag aannemen dat het interne filter hierdoor (enigszins) wordt schoongespoeld.
Gr. Ronald
Er zijn grofweg twee fases:
1. De oude olie eruit en de nieuw erin.
2. Daarna wordt het systeem gesloten en wordt de nieuwe olie nog een aantal keren rondgespoeld, door de bak en door een oliefilter in het spoelapparaat.
Dit laatste gebeurd niet onder druk van buitenaf, maar op de tempo binnen de automaat zelf.
Je mag aannemen dat het interne filter hierdoor (enigszins) wordt schoongespoeld.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Ronald, bedankt voor je reaktie.
Dat er een filter in het spoelapparaat zit was me duidelijk.
Waar ik eigenlijk naar toe wil is het feit dat de filter nu ingebouwd naar buiten de bak wordt gemonteerd, althans of dit een optie is waardoor dure reparaties onnodig worden als het ingebouwde filter verstopt raakt.
Het feit dat er nu gespoeld wordt en men niet weet of het filter ook gereinigd wordt (al dan niet gedeeltelijk) is iets wat toch te denken geeft daar we geen indicatie daarvoor hebben, hetzij dan de bak open te maken!!
Dus met spoelen alleen zijn we er niet, dat is mijn vraag aan een ieder die een automaat versnellingsbak heeft of het niet raadzaam is te kijken of er een mogelijkheid bestaat dit filter aan de buitenkant te maken zodat het gereinigd kan worden.
Ik heb mijn bedenkingen of er voldoende gespoeld wordt en het filter ook "schoon of schoner" wordt daar ik na 20K weer een probleem met de bak krijg in die zin dat hij soms schokkend weg rijdt.
Ik wil het zodra ik weer in Nederland ben opnieuw laten spoelen en dan kijken of het beter wordt en hoelang ik probleemloos verder kan rijden maar denk toch dat de olie weer zwart eruit komt, of dit inhoud dat de bak-filter vol wordt zou kunnen zijn, de bak zelf heeft nu 200K erin zitten, had deze gebruikt gekocht met 60K erop.
De totale km stand nu is 365K dus zou eventueel een "vuil" filter kunnen zijn.
Nogmaals, een ieder met verdere ideen hier is welkom, zal na de kerst dagen mijn oude bak openen en kijken wat ik daar tegenkom.
Dat er een filter in het spoelapparaat zit was me duidelijk.
Waar ik eigenlijk naar toe wil is het feit dat de filter nu ingebouwd naar buiten de bak wordt gemonteerd, althans of dit een optie is waardoor dure reparaties onnodig worden als het ingebouwde filter verstopt raakt.
Het feit dat er nu gespoeld wordt en men niet weet of het filter ook gereinigd wordt (al dan niet gedeeltelijk) is iets wat toch te denken geeft daar we geen indicatie daarvoor hebben, hetzij dan de bak open te maken!!
Dus met spoelen alleen zijn we er niet, dat is mijn vraag aan een ieder die een automaat versnellingsbak heeft of het niet raadzaam is te kijken of er een mogelijkheid bestaat dit filter aan de buitenkant te maken zodat het gereinigd kan worden.
Ik heb mijn bedenkingen of er voldoende gespoeld wordt en het filter ook "schoon of schoner" wordt daar ik na 20K weer een probleem met de bak krijg in die zin dat hij soms schokkend weg rijdt.
Ik wil het zodra ik weer in Nederland ben opnieuw laten spoelen en dan kijken of het beter wordt en hoelang ik probleemloos verder kan rijden maar denk toch dat de olie weer zwart eruit komt, of dit inhoud dat de bak-filter vol wordt zou kunnen zijn, de bak zelf heeft nu 200K erin zitten, had deze gebruikt gekocht met 60K erop.
De totale km stand nu is 365K dus zou eventueel een "vuil" filter kunnen zijn.
Nogmaals, een ieder met verdere ideen hier is welkom, zal na de kerst dagen mijn oude bak openen en kijken wat ik daar tegenkom.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
het klopt dat nu het ingebouwde filter niet gereinigd wordt, dat is inherent aan de constructie. Vervangen van het ingebouwde filter kan alleen door het splitsen van de bak en dat kan weer alleen na het uitbouwen uit de auto. We moeten het daarmee doen. De Duitse automerken hebben dat ander/beter geregeld. Een carterpan en een eenvoudig verwisselbaar filter.
Van de bakken die ik tot nu toe open heb gehad ben ik nog geen filter tegen gekomen wat echt verstopt zat. ja bij 1, maar die was veel te warm geworden en daar was veel meer gesmolten in de bak. Ik heb meerdere filters ook opengemaakt/gezaagd. Metaaldeeltjes zitten er wel in, maar voor zo ver ik kan beoordelen, niet zo veel dat dat binnen afzienbare tijd het filter zal doen verstoppen.
Ook het filter van het spoelapparaat hebben we al opengesneden. Ook daar komen we metaaldeeltjes in tegen. Dat geeft dus aan dat metaaldeeltjes ook na het filter zweven in de bak. Het geeft ook aan dat spoelen op "onze" manier nut heeft.
Het heeft mij ook niet met rust gelaten zo'n extern oliefilter. Maar er komt wel wat bij kijken. Ik zie echter veel leeuwen en beren. En ik zie ook wel het nut, maar (nog) niet de noodzaak.
Van de bakken die ik tot nu toe open heb gehad ben ik nog geen filter tegen gekomen wat echt verstopt zat. ja bij 1, maar die was veel te warm geworden en daar was veel meer gesmolten in de bak. Ik heb meerdere filters ook opengemaakt/gezaagd. Metaaldeeltjes zitten er wel in, maar voor zo ver ik kan beoordelen, niet zo veel dat dat binnen afzienbare tijd het filter zal doen verstoppen.
Ook het filter van het spoelapparaat hebben we al opengesneden. Ook daar komen we metaaldeeltjes in tegen. Dat geeft dus aan dat metaaldeeltjes ook na het filter zweven in de bak. Het geeft ook aan dat spoelen op "onze" manier nut heeft.
Het heeft mij ook niet met rust gelaten zo'n extern oliefilter. Maar er komt wel wat bij kijken. Ik zie echter veel leeuwen en beren. En ik zie ook wel het nut, maar (nog) niet de noodzaak.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Prima Johan dat je het toch wel in enerlei wijze met me eens bent.
Ik heb in mijn leven wel meer beren en leeuwen gezien en ook wel varkentjes gewassen maar sta er toch niet vies tegenover om de bak open te maken die ik nog hier heb en te kijken of er een alternatief daarvoor is.
Jij hebt meer tekeningen dan ik en denk wel dat je zien kan hoe het oliekanaal loopt waarin het filter gemonteert is.
Ik neem aan dat dit filter NIET als bij-pas gemonteert zit wat dus inhoud dat als het filter verstopt zou zijn degene die dat euvel heeft problemen krijgt met de bak.
Bedenk daarbij dat het niet van vandaag op morgen gebeurt maar na verloop van tijd het filter dicht kan zijn of slecht "doorlaat" wat dan gevolgen heeft voor de prestatie van de auto op zich.
Vroeger hadden we magnetische aftap pluggen die eventuele metaal deeltjes vasthielden maar denk dat we op onze bakken dit niet hebben, jammer eigenlijk!!
Goed, ik wil despijt alles toch de bak open maken en kijken wat ik tegen kom.
Heb jij toevallig ook de "doorlaat mash" van het filter zodat ik hier bij mijn hydro-boer kan kijken of hij iets heeft liggen wat gebruikt zou kunnen worden in mijn bak?
Wil toch een zg. gekombineerde filter/warmte-wisselaar creeren als het mogelijk is, plaats is er wel.
Ok Johan, ga er mee verder, laat je wel weten hoe het verder afloopt.
Als ik weer in Holland ben bel ik even van tevoren om een afspraak te maken voor spoelen want het euvel komt toch langzaam weer terug.
Ik heb in mijn leven wel meer beren en leeuwen gezien en ook wel varkentjes gewassen maar sta er toch niet vies tegenover om de bak open te maken die ik nog hier heb en te kijken of er een alternatief daarvoor is.
Jij hebt meer tekeningen dan ik en denk wel dat je zien kan hoe het oliekanaal loopt waarin het filter gemonteert is.
Ik neem aan dat dit filter NIET als bij-pas gemonteert zit wat dus inhoud dat als het filter verstopt zou zijn degene die dat euvel heeft problemen krijgt met de bak.
Bedenk daarbij dat het niet van vandaag op morgen gebeurt maar na verloop van tijd het filter dicht kan zijn of slecht "doorlaat" wat dan gevolgen heeft voor de prestatie van de auto op zich.
Vroeger hadden we magnetische aftap pluggen die eventuele metaal deeltjes vasthielden maar denk dat we op onze bakken dit niet hebben, jammer eigenlijk!!
Goed, ik wil despijt alles toch de bak open maken en kijken wat ik tegen kom.
Heb jij toevallig ook de "doorlaat mash" van het filter zodat ik hier bij mijn hydro-boer kan kijken of hij iets heeft liggen wat gebruikt zou kunnen worden in mijn bak?
Wil toch een zg. gekombineerde filter/warmte-wisselaar creeren als het mogelijk is, plaats is er wel.
Ok Johan, ga er mee verder, laat je wel weten hoe het verder afloopt.
Als ik weer in Holland ben bel ik even van tevoren om een afspraak te maken voor spoelen want het euvel komt toch langzaam weer terug.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
@ Peterdb, dan ga je toch na denken en zoeken.. Je bent niet de eerste die er over denkt, er bestaan gewoon filters voor. Alleen de vraag hoe sluit je die aan op een AT (automatische transmissie)van Citroen. Ook daar heb ik wel weer een idee over voor de AM6 en de AL4. Maar nogmaals nog steeds zie ik wel het nu, maar (op basis van ervaring) niet de noodzaak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 aug 2014 00:10
Auto: C5 2.0 16v Exclusive
Opties: geen achterruit wisser en opendak verder alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125000
Kleur: Zilver
Locatie: Lelystad

Wel erg leuk dat je erbij mag zijn om te zien hoe het allemaal werkt. Super ben erg geinteresseerd!
Momenteel ervaar ik soms als de wagen koud is dat het terugschakelen niet lekker wil van de drie terug naar twee op lage snelheid. Hopenlijk is deze klacht verholpen met een flush zo ook dat de wagen tot 90 km iets wat schokkerig loopt?
Update volgt!

Wie slim wil lijken, praat..Wie slim wilt worden, luistert!
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik ga t morgen meemaken. Geen grote klachten, maar het mag wat gedistingeerder zeg maar 

Berichten: 16
Lid geworden op: 28 aug 2014 00:10
Auto: C5 2.0 16v Exclusive
Opties: geen achterruit wisser en opendak verder alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125000
Kleur: Zilver
Locatie: Lelystad
UPDATE:
Gisteren bij Johan geweest en hij heeft mijn bak geflushed. Wat zag de oude olie er uit zeg en dan te bedenken dat er slechts 118000 km op de teller staat! Geen overbodige luxe zeker niet. De bak schakelde direct heerlijk soepel "als nieuw"
Tevens kwam ik tot de ontdekking dat er een slangetje van het veersysteem lekte ter hoogte van de achter as, ook dit heeft Johan even voor mij verholpen
Enige waar ik nu nog mee zit is dat ik Nieuw-Vennep in reed een storing uitlaatgas kreeg
Nadat Johan ze even aan Lexia had gehad was de diagnose, een kapote "lucht klep-stappenmotor"?
Het ding zit onder het luchtfilter en is prijzig
Kan echter niet echt vinden hoe het precies wordt verwoord, hij vertelde mij dat ik hem mogelijk kon proberen opentemaken en er "als ik geluk heb" een soort filtje dwars zou kunnen zitten? weet niet waar ik dit precies kan vinden??
Gisteren bij Johan geweest en hij heeft mijn bak geflushed. Wat zag de oude olie er uit zeg en dan te bedenken dat er slechts 118000 km op de teller staat! Geen overbodige luxe zeker niet. De bak schakelde direct heerlijk soepel "als nieuw"

Tevens kwam ik tot de ontdekking dat er een slangetje van het veersysteem lekte ter hoogte van de achter as, ook dit heeft Johan even voor mij verholpen

Enige waar ik nu nog mee zit is dat ik Nieuw-Vennep in reed een storing uitlaatgas kreeg

Het ding zit onder het luchtfilter en is prijzig

Kan echter niet echt vinden hoe het precies wordt verwoord, hij vertelde mij dat ik hem mogelijk kon proberen opentemaken en er "als ik geluk heb" een soort filtje dwars zou kunnen zitten? weet niet waar ik dit precies kan vinden??

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie slim wil lijken, praat..Wie slim wilt worden, luistert!
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Lucht-klep stappenmotor? Dat is toch gewoon het stappenmotortje wat op het gasklephuis zit?
Heb je een mechanisch gasklephuis? Dus met een gaskabel.....dan kost het ding een paar tientjes.
Goed schoonmaken wil ook helpen.
Op dit plaatje is dat nummer 10.
Heb je een mechanisch gasklephuis? Dus met een gaskabel.....dan kost het ding een paar tientjes.
Goed schoonmaken wil ook helpen.
Op dit plaatje is dat nummer 10.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 aug 2014 00:10
Auto: C5 2.0 16v Exclusive
Opties: geen achterruit wisser en opendak verder alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125000
Kleur: Zilver
Locatie: Lelystad
Hoi,
Bedankt voor je hulp! Alleen is dit niet wat Johan mij heeft laten zien, het ding is groter en zit onder het luchtfilter beetje rond en zwart
Bedankt voor je hulp! Alleen is dit niet wat Johan mij heeft laten zien, het ding is groter en zit onder het luchtfilter beetje rond en zwart

Wie slim wil lijken, praat..Wie slim wilt worden, luistert!
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dan is het de secundaire luchtpomp geweest.
Secundaire luchtpomp
In de aanzuigbuis zit een luchtfiltertje in de vorm van een stukje schuim, dat wil nog wel eens in de pomp schieten. De pomp loopt dan vast en brandt door.
Nog 1 op de onderdelenlijn: Luchtpomp
Secundaire luchtpomp
In de aanzuigbuis zit een luchtfiltertje in de vorm van een stukje schuim, dat wil nog wel eens in de pomp schieten. De pomp loopt dan vast en brandt door.
Nog 1 op de onderdelenlijn: Luchtpomp
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Heb net 48 en 22 pag doorgelopen en zie het bos door de bomen niet meer.
Op Cit Forum volgende gevonden:
Gisteren olie ververs. Hij schakelt ietsje soepeler maar blijft toch iets schokken met terugschakelen.
Omdat ik geen oliepeilstok meer heb (dat hoort bij deze bak), heb ik de overloopplug bij het diff eruit gedraaid. Vervolgens afgevuld tot het eruit kwam. Motor gestart door alle versnellingen heen en weer bijgevuld tot het eruit kwam. Plug erin en rijden maar. Olie warm gereden en toen weer plug eruit om het teveel eruit (olie was 60 graden) te laten stromen. Dan is ie goed toch? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
Klopt deze werkwijze voor een ZF? Heeft iemand de correcte handleiding want deze vind ik niet op het forum. Wel voor een AL.
Heb een 2.2 hdi van 2005. Een zf4hp20 bak neem ik aan.
Ik zou hem zelf preventief willen "verversen" want heeft nu 225.000km en ik trek regelmatig een caravan. Echter hij doet het nog prima.
Volgens de computer van mijn autowinkel moet er volgens "Kroon" 8 liter in gegoten worden. Kostprijs per liter: 25euro. Spec: ATF SP Matic 2032. Kan dit kloppen?
Is het even duur bij een dealer?
Nu lees ik hier dat het rond de de 4 liter zou zitten. Wie heeft het bij het rechte einde?
Bedankt voor alle info
Op Cit Forum volgende gevonden:
Gisteren olie ververs. Hij schakelt ietsje soepeler maar blijft toch iets schokken met terugschakelen.
Omdat ik geen oliepeilstok meer heb (dat hoort bij deze bak), heb ik de overloopplug bij het diff eruit gedraaid. Vervolgens afgevuld tot het eruit kwam. Motor gestart door alle versnellingen heen en weer bijgevuld tot het eruit kwam. Plug erin en rijden maar. Olie warm gereden en toen weer plug eruit om het teveel eruit (olie was 60 graden) te laten stromen. Dan is ie goed toch? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
Klopt deze werkwijze voor een ZF? Heeft iemand de correcte handleiding want deze vind ik niet op het forum. Wel voor een AL.
Heb een 2.2 hdi van 2005. Een zf4hp20 bak neem ik aan.
Ik zou hem zelf preventief willen "verversen" want heeft nu 225.000km en ik trek regelmatig een caravan. Echter hij doet het nog prima.
Volgens de computer van mijn autowinkel moet er volgens "Kroon" 8 liter in gegoten worden. Kostprijs per liter: 25euro. Spec: ATF SP Matic 2032. Kan dit kloppen?
Is het even duur bij een dealer?
Nu lees ik hier dat het rond de de 4 liter zou zitten. Wie heeft het bij het rechte einde?
Bedankt voor alle info
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je moet het peil bij draaiende motor controleren inderdaad bij 60 graden. Let op: de motor moet draaien, anders loopt de koppelomvormer leeg en heb je te weinig olie in de bak!
Die 8 liter geldt bij complete revisie, er blijft altijd olie in de koppelomvormer achter. Bij verversen heb aan 4 liter waarschijnlijk genoeg.
Die 8 liter geldt bij complete revisie, er blijft altijd olie in de koppelomvormer achter. Bij verversen heb aan 4 liter waarschijnlijk genoeg.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Bedankt, BJG. Ik heb als olietype ATF Dextron 3 vernomen. Komt daar nog iets anders van specificatie bij? Ergens een tekening waar je moet aftappen of bijvullen?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je even via google zoekt kom je op deze pagina: https://www.google.nl/#q=4hp20+oil+change" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar is alles te vinden wat je zoekt.
In die docs zie je ook dat je de LT 71141 olie moet hebben.
Waar je gevonden hebt dat je Dextron ATF3 zou moeten hebben weet ik niet.
Die mag er beslist niet in, zie onder andere http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 15/#242026" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
Daar is alles te vinden wat je zoekt.
In die docs zie je ook dat je de LT 71141 olie moet hebben.
Waar je gevonden hebt dat je Dextron ATF3 zou moeten hebben weet ik niet.
Die mag er beslist niet in, zie onder andere http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 15/#242026" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW