Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja hoor normaal gesproken geen probleem ...
Bel hem gewoon even, heb ook al volvo's alfa's vw's en audi's gezien met flushen dus waarom geen opel
Bel hem gewoon even, heb ook al volvo's alfa's vw's en audi's gezien met flushen dus waarom geen opel
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Misschien een doosje Domperidon meenemen voor de monteurs.


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Diagnose kan dat niet?
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Nou, Brian was laatst bezig met een vw fox. En dat werkte ook gewoon op hun computer.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
En mijn C5 is door Waterman helemaal doorgelicht met een standaard OBDII-computer.
En ja, hij kon overal bij en alles doen.
En ja, hij kon overal bij en alles doen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
de rit heen en terug zal ook best lastig zijn!JW-NHS schreef:Het enige dat dan lastig zal zijn is de computer resetten.
Dat gebeurt bij de Cit's met een Lexia/Diagbox, die zal echter niet werken bij een ander merk.
Groet,
JW

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Om terug te komen op het fenomeen "filter" in onze aut bak, waarom kan er niet een filter in gezet worden in het systeem?
met de technologie van vandag aan de dag moet het toch mogelijk zijn om zoiets te maken?
Als we kunnen "spoelen" kan men toch ook een filter monteren die op het systeem aangesloten is en werkt met de druk die in het hydroliek systeem zit als alles loopt/draaid?
Heb hier geen schema van de bak maar alleen een beschrijving maar als JO dit heeft en hij met anderen dit spoel-machine heeft uitgevonden moet er toch een mogelijkheid zijn om deze aansluiting te gebruiken voor het filter wat dan buiten de bak komt te zitten??
Is alleen maar een vraag die anderen ook al gesteld hadden maar er niet verder op door gegaan zijn.
De aansluiting van de spoel machine zou een alternatief daarvoor zijn om dit filter aan te sluiten want ook de spoel machine werkt op de druk die door de bak opgebouwd wordt.
Voor de zondag een leuke "brainstorming" die misschien resultaten op zou kunnen leveren.
Ik heb hier nog mijn "oude" bak staan, zou die open kunnen maken om te zien waar eventueel de aansluiting zou kunnen komen.
Maar ga eerst even een paar nep-exnon lampen monteren en day lights.
Lees het wel of er iemand anders met een idee komt.
met de technologie van vandag aan de dag moet het toch mogelijk zijn om zoiets te maken?
Als we kunnen "spoelen" kan men toch ook een filter monteren die op het systeem aangesloten is en werkt met de druk die in het hydroliek systeem zit als alles loopt/draaid?
Heb hier geen schema van de bak maar alleen een beschrijving maar als JO dit heeft en hij met anderen dit spoel-machine heeft uitgevonden moet er toch een mogelijkheid zijn om deze aansluiting te gebruiken voor het filter wat dan buiten de bak komt te zitten??
Is alleen maar een vraag die anderen ook al gesteld hadden maar er niet verder op door gegaan zijn.
De aansluiting van de spoel machine zou een alternatief daarvoor zijn om dit filter aan te sluiten want ook de spoel machine werkt op de druk die door de bak opgebouwd wordt.
Voor de zondag een leuke "brainstorming" die misschien resultaten op zou kunnen leveren.
Ik heb hier nog mijn "oude" bak staan, zou die open kunnen maken om te zien waar eventueel de aansluiting zou kunnen komen.
Maar ga eerst even een paar nep-exnon lampen monteren en day lights.
Lees het wel of er iemand anders met een idee komt.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Deze bakken zijn 'onderhoudsvrij' bedoeld.
Filters kunnen verstoppen en moeten van tijd tot tijd gereinigd worden.
Overigens hadden oude bakken een filter ingebouwd zitten. Dat betekende wel extra onderhoud.
Filters kunnen verstoppen en moeten van tijd tot tijd gereinigd worden.
Overigens hadden oude bakken een filter ingebouwd zitten. Dat betekende wel extra onderhoud.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
prima, als deze bakken een filter hadden waarom niet in de moderne bakken ook?
Dat het extra onderhoud betekend zoals vernieuwen is duidelijk, daarvoor zijn het filters!!
Het nut van een filter is me klaar en zal ook een ander duidelijk zijn, het moet met regelmatige interval vernieuwd worden, zoals je zegt (anders raken ze verstopt) en daardoor houd het wel de rotzooi om het zo maar eens te noemen uit de bak.
Het gaat er niet om of het extra onderhoud is, hier gaat het duidelijk om of een filter een langere levensduur van de bak kan waarborgen.
Waar ik weg kom als scheepsmachinist hadden we altijd filters in de gearbox die toch zijn verdiensten heeft bewezen b.v. bij zg. "pitspropellers", dat zijn verstelbare bladen van een scheeps schroef die erg gevoelig zijn op vuil en dergelijke om een goede funktie te hebben.
Met onze versnellingsbak is dat in principe hetzelfde, goed je zou er een metertje op kunnen zetten die de druk aangeeft en als deze te veel verschil geeft met de normale druk moet men het filter vervangen, als alternatief kan men er filter indicators opzetten die een schaal van rood - groen hebben.
Ok, aan boord hadden we meestal 2 filters naast elkaar zodat het "bedrijf" niet gestopt hoefde te worden maar omschakelen en het andere filter benutten zodat het "vuile" filter uitgewisseld kan worden; zover hoeven wij niet te gaan, er zijn zoals gezegd alternatieven die een "verstopt" filter aangeven.
Mijn vraag is dus gewoon of het te realiseren is om een langere levensduur (ondanks spoelen) te hebben van onze bak.
Kwaad zou het niet kunnen, voordelen zijn er te over daar de harde perikelen die nu eenmaal in de olie "zweven" door een filter eruit gehaald worden.
Dat het extra onderhoud betekend zoals vernieuwen is duidelijk, daarvoor zijn het filters!!
Het nut van een filter is me klaar en zal ook een ander duidelijk zijn, het moet met regelmatige interval vernieuwd worden, zoals je zegt (anders raken ze verstopt) en daardoor houd het wel de rotzooi om het zo maar eens te noemen uit de bak.
Het gaat er niet om of het extra onderhoud is, hier gaat het duidelijk om of een filter een langere levensduur van de bak kan waarborgen.
Waar ik weg kom als scheepsmachinist hadden we altijd filters in de gearbox die toch zijn verdiensten heeft bewezen b.v. bij zg. "pitspropellers", dat zijn verstelbare bladen van een scheeps schroef die erg gevoelig zijn op vuil en dergelijke om een goede funktie te hebben.
Met onze versnellingsbak is dat in principe hetzelfde, goed je zou er een metertje op kunnen zetten die de druk aangeeft en als deze te veel verschil geeft met de normale druk moet men het filter vervangen, als alternatief kan men er filter indicators opzetten die een schaal van rood - groen hebben.
Ok, aan boord hadden we meestal 2 filters naast elkaar zodat het "bedrijf" niet gestopt hoefde te worden maar omschakelen en het andere filter benutten zodat het "vuile" filter uitgewisseld kan worden; zover hoeven wij niet te gaan, er zijn zoals gezegd alternatieven die een "verstopt" filter aangeven.
Mijn vraag is dus gewoon of het te realiseren is om een langere levensduur (ondanks spoelen) te hebben van onze bak.
Kwaad zou het niet kunnen, voordelen zijn er te over daar de harde perikelen die nu eenmaal in de olie "zweven" door een filter eruit gehaald worden.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor het flushen van de Aisin 6 moet de warmte wisselaar verwijderd worden. Op die plaats komt de aansluiting naar de flushmachine, daar vandaan komt dus de olie-onder-druk.
Plek voor een filter is daar niet, kijk er maar eens naar als je de auto op de brug hebt.....
Groet,
JW
Plek voor een filter is daar niet, kijk er maar eens naar als je de auto op de brug hebt.....
Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De ZF bakken met filter hebben die intern verstopt zitten; de carterpan moet er onder vandaan om hem te kunnen uitspoelen. Het is geen vervangbaar filter.
Gezien de drukken waarmee gewerkt wordt kan ik me voorstellen dat externe filters tot verhoogde storingskans leiden. En de pretentie 'sealed for life' zou inhouden dat zo'n filter alleen maar tot ongewenst onderhoud leidt. Dat dat eerste in de praktijk tegenvalt betekent dat het laatste weer in beeld komt. Maar daar is bij het ontwerp geen rekening mee gehouden...
Gezien de drukken waarmee gewerkt wordt kan ik me voorstellen dat externe filters tot verhoogde storingskans leiden. En de pretentie 'sealed for life' zou inhouden dat zo'n filter alleen maar tot ongewenst onderhoud leidt. Dat dat eerste in de praktijk tegenvalt betekent dat het laatste weer in beeld komt. Maar daar is bij het ontwerp geen rekening mee gehouden...

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
alle (hier besproken) bakken zijn voorzien van een oliefilter. Het vervangen van de filters kan alleen bij volledige demontage van de bak. Veel werk dus wat alleen bij een revisie zal gebeuren.
Een los extern filter er op maken... dan moet je dus inbreken op een persleiding vanaf de oliepomp. Dat zou misschien wel kunnen, maar dan zal je de opbrengst van de pomp ook moeten verhogen.
Een los extern filter er op maken... dan moet je dus inbreken op een persleiding vanaf de oliepomp. Dat zou misschien wel kunnen, maar dan zal je de opbrengst van de pomp ook moeten verhogen.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Sorry, moest in het weekend weg en net thuis.
Ja Johan, dat er een filter(s) ingebouwd is had ik al kunnen bedenken.
Nu vraag ik mij af, het spoelen van de bak gaat via de aansluiting op de wisselaar, hoe wil dat dan bewerken dat de olie ververst wordt als het zit aangesloten op het druk systeem en dan ook nog het filter want dat zit dan in hetzelfde systeem.
Normaal zou ik mee kunnen indenken dat de funktie van het filter in de stromings richting van het druksysteem zit. Als ik dan verder denk is de vraag het volgende:
a) als we spoelen hoe weten we dan dat de perikelen die normaal door het filter worden opgevangen ook meekomen?
b) het oliefilter zit in de drukleiding ergens in de bak verbouwd, als dit filter "vol" is hoe weten we dat dan?
c) hoe vaak kan er gewisseld/gespoeld worden voordat de bak open moet om het filter te reinigen?
d) Om terug te komen op mijn eerste suggestie dit filter aan de buitenkant te maken zodat het op gezette tijden toch gereinigd kan worden ( voor JW, er is eventueel plaats voor het filter)
Normaal gesproken zit en filter in een "zg. bij-pas" in het systeem, is dat hier NIET het geval????
Zou dus inhouden dat wanneer het filter verstopt zou zitten er geen enkele indicatie gegeven wordt /is dat dit het geval zou zijn maar wordt men daardoor verplicht een dure reparatie te doen om dit filter schoon te maken daan het ingebouwd zit!!
Ik heb in de komende maand tijd om de eerste bak uit elkaar te nemen en dan te onderzoeken of er een alternatief gevonden kan worden om toch dit filter uitwendig van de bak te leggen, eventueel zou dit naast de wisselaar kunnen.
Dat daardoor de druk verhoogd zou moeten worden ben ik niet met je eens daar de weg die afgelegd wordt uiteindelijk niet zoveel groter is/wordt daar de wisselaar ook buitenop zit, de weerstand die de olie ondervind in het buitenop gebouwde filter zou niet meer moeten zijn dan van het orginele in de bak!
Ik weet het, het zal nog een puzzel worden om dit voor elkaar te krijgen maar zoals we nu te werk gaan met spoelen wordt het filter niet gereinigd, vraag is ook hoeveel microps zou dit filter moeten zijn en indien we de "oude" filter doorlatings graad kennen is de vraag of er een vervangende filter voor uitwendige montage te leveren is.
Denk aan een alternatief door de wisselaar te combineren met een filter, dus een "duo" eenheid ervan maken en het inwendige filter laten vervallen om hoge kosten te sparen voor een revisie die uiteindelijk dan niet nodig is omdat het alleen gaat om een verstopt filter.
De bak zoals wij die hebben in onze C5 II is van die aard dat die toch een behoorlijke tijd meegaat als we:
1) op tijd de olie verversen
alternatief
2) te spoelen.
Verdere vraag is dan hoeveel bakken zoals ik bedoel hadden gedurende hun levensduur een reparatie nodig (en niet omdat het filter verstopt zat)??
Daar heb ik geen antwoord op maar neem aan dat er statestieken ofwel informatie bij Citroen of een reviserings bedrijf moet zijn.
Laten we het even hier bij houden en dit hierboven eerst beantwoorden of een andere visie erop geven.
Ja Johan, dat er een filter(s) ingebouwd is had ik al kunnen bedenken.
Nu vraag ik mij af, het spoelen van de bak gaat via de aansluiting op de wisselaar, hoe wil dat dan bewerken dat de olie ververst wordt als het zit aangesloten op het druk systeem en dan ook nog het filter want dat zit dan in hetzelfde systeem.
Normaal zou ik mee kunnen indenken dat de funktie van het filter in de stromings richting van het druksysteem zit. Als ik dan verder denk is de vraag het volgende:
a) als we spoelen hoe weten we dan dat de perikelen die normaal door het filter worden opgevangen ook meekomen?
b) het oliefilter zit in de drukleiding ergens in de bak verbouwd, als dit filter "vol" is hoe weten we dat dan?
c) hoe vaak kan er gewisseld/gespoeld worden voordat de bak open moet om het filter te reinigen?
d) Om terug te komen op mijn eerste suggestie dit filter aan de buitenkant te maken zodat het op gezette tijden toch gereinigd kan worden ( voor JW, er is eventueel plaats voor het filter)
Normaal gesproken zit en filter in een "zg. bij-pas" in het systeem, is dat hier NIET het geval????
Zou dus inhouden dat wanneer het filter verstopt zou zitten er geen enkele indicatie gegeven wordt /is dat dit het geval zou zijn maar wordt men daardoor verplicht een dure reparatie te doen om dit filter schoon te maken daan het ingebouwd zit!!
Ik heb in de komende maand tijd om de eerste bak uit elkaar te nemen en dan te onderzoeken of er een alternatief gevonden kan worden om toch dit filter uitwendig van de bak te leggen, eventueel zou dit naast de wisselaar kunnen.
Dat daardoor de druk verhoogd zou moeten worden ben ik niet met je eens daar de weg die afgelegd wordt uiteindelijk niet zoveel groter is/wordt daar de wisselaar ook buitenop zit, de weerstand die de olie ondervind in het buitenop gebouwde filter zou niet meer moeten zijn dan van het orginele in de bak!
Ik weet het, het zal nog een puzzel worden om dit voor elkaar te krijgen maar zoals we nu te werk gaan met spoelen wordt het filter niet gereinigd, vraag is ook hoeveel microps zou dit filter moeten zijn en indien we de "oude" filter doorlatings graad kennen is de vraag of er een vervangende filter voor uitwendige montage te leveren is.
Denk aan een alternatief door de wisselaar te combineren met een filter, dus een "duo" eenheid ervan maken en het inwendige filter laten vervallen om hoge kosten te sparen voor een revisie die uiteindelijk dan niet nodig is omdat het alleen gaat om een verstopt filter.
De bak zoals wij die hebben in onze C5 II is van die aard dat die toch een behoorlijke tijd meegaat als we:
1) op tijd de olie verversen
alternatief
2) te spoelen.
Verdere vraag is dan hoeveel bakken zoals ik bedoel hadden gedurende hun levensduur een reparatie nodig (en niet omdat het filter verstopt zat)??
Daar heb ik geen antwoord op maar neem aan dat er statestieken ofwel informatie bij Citroen of een reviserings bedrijf moet zijn.
Laten we het even hier bij houden en dit hierboven eerst beantwoorden of een andere visie erop geven.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.