Pagina 45 van 123
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 17 jul 2009 11:48
door Menno
Welkom en veel plezier met de C5

Nieuw Lid
Geplaatst: 17 jul 2009 13:30
door navigatie
Hallo,
Sinds vandaag nieuw op dit forum. Niet nieuw met citroen en ook niet de eerste auto. Sinds het halen van mijn rijbewijs rij ik al citroen in verschillende maten en soorten. En ben heel mijn leven vervoerd in een Citroen.
Momenteel rijden zowel ik als mijn vriendin in een C5 break 2.0 HDI Ligne Prestige. Met als extra opties leer en open dak.
IVM werk zal ik niet veel online zijn, probeer wel zo actief mogelijk mee te doen. Het meeste onderhoud doe ik zelf. Of samen met de garage.
Voor nog meer vragen hoor ik het wel.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 17 jul 2009 15:17
door Harm
Welkom, welkom...
Die Xantia 2.0HDI met 138pk, was dat een gechipte? Zou me niet verbazen als die door een van onze leden is verkocht...
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 17 jul 2009 19:46
door navigatie
Die was geimporteerd uit Duitsland en daarna gechipt naar 138 pk.
Was een van de laatste xantia stationwagen met een HDI motor.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 19 jul 2009 13:34
door Harm
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 21 jul 2009 21:55
door Dart
Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen,
Ik ben Johan en blij getrouwd .
We rijden inmiddels 20 jaar Citoen, mijn vrouw rijdt meer dan 90% van de kilometers in onze Citroen. Ik alleen in de weekeinden of s'avonds.
Begonnen met een AX 1.1,ZX Aura 1.6, ZX Aura 1.8, Xantia 1.8 16V welke we als tijdelijke auto hadden aangeschaft maar inmiddels alweer 5 jaar hebben en inmiddels 12 jaar oud is.
(Ik moet bekennen dat ik in '79 nog kort een DSuper5 heb gehad, wat een fijn verende voiture en wat een stabiel weggedrag)
Lang nagedacht over wat de Xantia moet gaan vervangen met een toegestaan aanhanger gewicht van 1600kg. Lang gezocht maar net over de grens in Duitsland gevonden, een C5 sedan 3.0 aut6 van 2007 met slechts 15400 km in de gewenste kleur, gewenste bekleding(stof) en Navidrive.
Ik heb de auto al wel gezien bij onze Citroen Specialist en komt waarschijnlijk met een paar weken na een bezoek aan de RDW voor een NL kenteken en dan moet de eerste C5 belevenis gaan plaats vinden. Inderdaad, niet proefgereden.
Ik hoop dat de vering zachter is dan van de Xantia maar op het het forum al de nodige discussies gelezen over comfort bollen met voors en tegens.
Ik ben benieuwd hoe we de mogelijk komende 10 jaar van deze auto mogen gaan genieten.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 22 jul 2009 17:14
door daan51
Hallo mensen,
Daan is de naam en nieuw op het forum.
Tijdens mijn internet zoektocht naar een C5 ben ik dit forum tegen gekomen. Zit al een tijd te lezen en heb een aantal goede tips opgedaan waarop te letten bij de aanschaf van een C5. Ik ben aan het kijken naar een "oudje" van rond 2002, een break met een automaat.
In de jongere jaren veel Citroen gereden, waarbij de de CX 2,5 break, automaat, airco (bj 1984) toch wel het vlaggeschip was. Daarvoor allerlei 2cv's, Dyane's en Ami's gehad, mee gereden en mee geknutseld.
Toen Citroen auto's ging maken waarvan de richtingaanwijzer automatisch uitging met het terugdraaien van het stuur ben ik afgehaakt. Er bleef weining specifieks over.
Nu vond ik het tijd worden toch weer eens te orienteren na de enthousiaste verhalen die ik hoorde over de C5.
Bij deze dus, als de zoektocht geslaagd is laat ik het jullie weten!
groets
Daan
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 22 jul 2009 17:19
door Ploffie
Hoi Daan,
Succes met je zoektocht.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 23 jul 2009 09:54
door Menno
Johan en Daan welkom op de site

Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 25 jul 2009 11:55
door Erwin79
Goeie morge allemaal.
Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een C5!
Het is m'n eerste citroen ervaring en ik moet zeggen dat ze heerlijk rijdt!
Ik woon in Lunteren, het midden van ons land.
groeten Erwin
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 25 jul 2009 23:56
door ms-c5
Welkom Erwin

en mooie wielen 18 inch
Staat haar goed.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 04 aug 2009 20:44
door ronalddd
Hallo allemaal,
Ik ben Ronald en rijdt sinds 4 weken weer Citroen. Na een uitstapje naar Renault, nu een C5 1.8i 16V Break (2004, Ph1).
Al weer 4000 buitengewoon goed geveerde kilometers gemaakt naar Frankrijk. Bodemvrijheid kwam goed van pas op de terrascamping in de Morvan.
Ga komende week aan de slag met het inbouwen van een Xcarlink dingetje. Al veel nuttige dingen gelezen in dit forum.
Groet,
Ronald
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 04 aug 2009 21:22
door Harm
Welkom!
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 07 aug 2009 11:56
door ededhome
Ben al sinds 2003 C5 rijder. Heb nu het probleem dat ik geen lease rijder meer ben maar zelf de aanschaf heb gedaan. Enja. Dan moet je dus ook zelf lampen verwisselen. En dat is dus een groot probleem met mijn formaat handen.
Zijn er misschien foto's oid beschikbaar hoe eea op een eenvoudige manier kan worden gedaan ? Heb nu al problemen om een stads/parkeer licht te verwisselen.
Re: Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Geplaatst: 07 aug 2009 12:10
door Klaverblaadje
Die staan er wel ergens, maar als je een Ph2 hebt en grote handen kunt je alleen maar de bumper eraf halen en de koplamp loshalen.
Je zult dan ook nog met een tang moeten werken, maar dat gaat wel makkelijker.
Misschien een oplossing om Xenon te monteren, dat gaat veel langer mee.
Enne oja als je de lampen toch los hebt, gelijk alle lampjes vernieuwen, dat bespaart werk.
Je schrijft er niet bij waar je woont, maar misschien kan een lid in de buurt je helpen.