Stekker ziet er goed uit, er komt 12V op als ik de blower aanzet (14V zelfs dacht ik ?).
Heb de kachelmotor uitgebouwd en er direct 12V opgezet, doet helaas niets, lijkt erop dat de module overleden is.
Morgen maar een nieuwe bestellen, Citroen nr. 6441 S3, kost slechts € 428,61
Kachelmotor is inderdaad een klik en draai systeem, een dunne schroevendraai in de vergrendeling steken en dan draaien.
De meeste kracht kun je zetten op het uitstekende gedeelte waar de connector op gaat, hiermee kreeg ik de motor los, het is naar boven draaien (bovenkant dash).
De kachelmotor kan er uit zonder het dashboard uit te bouwen, er moeten wel het nodige aan de kant, uiteraard de bekleding bij de pedalen.
- Begin met de knie-airbag, het stekkertje hiervan zit in de weg en na demontage heb je beter zicht, 2 moertjes aan de achterkant en onder de stuurkap 2 haakjes.
- Voor nog meer licht en beter zicht, kun je ook het vakje (zekeringenkast) links van het stuur demonteren, 2 torxjes.
- Gaspedaal (let op, 2 stekkertjes !!!)
- Een kastje wat met 2 moertjes tegen het schutbord vast zit
- Koppelingsschakelaar (draai en klik systeem)
- Plastic flap onder de middenconsole (2 torx schroeven)
Met een wat trek en duw werk, kun je de motor er nu uitwurmen.
De kachelmotor heeft een schuine kant, het lijkt erop dat het zo gemaakt is dat het zonder schade er in kan, maar niet zonder schade eruit.
Bijrijderskant is erg leeg, geen kachelmodule hier.
De module zit op de kachelmotor vast, lijkt allemaal op een éénmalig inelkaar kliksysteem, niet echt uitelkaar te krijgen zonder het te beschadigen.
