Pagina 5 van 6

Geplaatst: 05 jun 2006 15:36
door Harm
Purmerend haal ik niet meer. Kwam er gisteravond weer langs...

Heb even mijn Excel-bestandje aangevuld: sinds 14 april 11.291 kilometertjes doorgebracht in mijn C5-je :shock:

Gaan jullie me nu elke dag helpen herinneren dat ik moet tanken? Betalen jullie dan ook??? :wink:

Geplaatst: 07 jun 2006 16:22
door Harm
Goed, inmiddels is het defecte piefje ook geplaatst, een werkje van niks (doen je handen nog pijn, Johan? Vond het knap warm bij die uitlaat).

Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor.
En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect.

Toen het piefje erop zat en ik wegreed :shock: wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.

Op de heenreis had ik even een onwetenschappelijke en absoluut niet betrouwbare, laat staan reproduceerbare, acceleratiemeting gedaan: 0-90 in ca. 14,5-15 seconden.
Na het piefje in net 13 seconden.

Ook acceleraties na uitschakeling van de CC en het weer op snelheid komen gingen m.i. vlotter.

Nu het verbruik nog even in de gaten houden.

Geplaatst: 07 jun 2006 16:28
door Menno
Mooi zo , kun je mij weer bijhouden :wink:

Geplaatst: 07 jun 2006 16:29
door Harm
Doe je best... :wink:

Toch weer eens proberen, Menno...

Geplaatst: 07 jun 2006 19:46
door Ronald
Harm van Beek schreef:Toen het piefje erop zat en ik wegreed :shock: wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Luchtinlaat goed is inderdaad heel belangrijk. Bij onderhoud aan mijn Xantia HDI hebben ze een keer vergeten de luchtinlaatslang goed vast te zetten op het luchtfilter. De boel gaat trillen en hij schoof er wat af, alleen een kiertje. Ik was op gevoel gelijk 20-30 pk kwijt. Schok me dood.
Ik heb het gevoel dat het toch nog helemaal goed gaat komen met die geweldige diesel van jou Harm :!: :!:

gr. Ronald

Geplaatst: 07 jun 2006 22:15
door Oldenhage
Harm van Beek schreef:Goed, inmiddels is het defecte piefje ook geplaatst, een werkje van niks (doen je handen nog pijn, Johan? Vond het knap warm bij die uitlaat).

Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor.
En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect.

Toen het piefje erop zat en ik wegreed :shock: wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.

Op de heenreis had ik even een onwetenschappelijke en absoluut niet betrouwbare, laat staan reproduceerbare, acceleratiemeting gedaan: 0-90 in ca. 14,5-15 seconden.
Na het piefje in net 13 seconden.

Ook acceleraties na uitschakeling van de CC en het weer op snelheid komen gingen m.i. vlotter.

Nu het verbruik nog even in de gaten houden.
goed te horen..

nee mn handen doen geen pijn zijn wel wat gewend.. :wink:

Geplaatst: 08 jun 2006 01:02
door Harm
Nee, Johan, ben blij met dat piefje. Ze zoeft nu nog lekkerder.

Alleen de navi nog, maar daar zit je al achteraan...

Geplaatst: 08 jun 2006 01:04
door Harm
Ronald schreef:
Harm van Beek schreef:Toen het piefje erop zat en ik wegreed :shock: wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Luchtinlaat goed is inderdaad heel belangrijk. Bij onderhoud aan mijn Xantia HDI hebben ze een keer vergeten de luchtinlaatslang goed vast te zetten op het luchtfilter. De boel gaat trillen en hij schoof er wat af, alleen een kiertje. Ik was op gevoel gelijk 20-30 pk kwijt. Schok me dood.
Ik heb het gevoel dat het toch nog helemaal goed gaat komen met die geweldige diesel van jou Harm :!: :!:

gr. Ronald
Dat getal heb ik ook al eens gedacht bij de mijne....de top bleef hangen op 170 (en dat in Nederland) :oops:

Geplaatst: 08 jun 2006 01:09
door Pieter1974
Harm van Beek schreef:Nee, Johan, ben blij met dat piefje. Ze zoeft nu nog lekkerder.

Alleen de navi nog, maar daar zit je al achteraan...
Maar als ie niet rijdt heb je geen Navi meer nodig....... :twisted: :wink:

top dat ie lekker rijdt weer. :!:

Geplaatst: 08 jun 2006 01:17
door Harm
Voor je doordraaft: tegenwoordig tank ik op tijd... :oops:

Geplaatst: 08 jun 2006 01:19
door Ronald
Harm van Beek schreef:Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor.
En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect.
Toen het piefje erop zat en ik wegreed :shock: wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Nog maar even wat over het piefje.
De C5, als andere moderne auto's, zit stikvol electronica en logging van allerlei fouten in de computer, waarvan sommigen soms te pas en soms te onpas ook nog op een display aan de bestuurder worden getoond.
Nu zou je toch verwachten dat in jouw geval ergens in de computer iets wordt geregistreerd in de zin van: bestuurder vraagt meer vermogen, toerental staat dit toe, brandstoftoevoer kan ook hoger maar luchttoevoer is te laag voor meer brandstof, of iets van die strekking.
Kortom, als jij flink op hetr ags het getrapt had de computer moeten zeggen: Luchtinlaat storing.
Maar ja, zal wel te simpel gedacht zijn.

Gr. Ronald

Geplaatst: 08 jun 2006 08:56
door Harm
Op zich niet onlogisch, ware het niet dat dit een Franse auto is, die de meest vreemde dingen registreert, maar dat net niet.
Deze C5 heeft nu een aantal malen de Lexia aan de poort gehad, maar hiervan is geen storing gevonden.
Wellicht dat Oldenhage hier iets meer van weet?

Geplaatst: 09 jun 2006 08:44
door Harm
Gisteren eventjes aan de radio bezig geweest, maar daarna starthulp nodig. Misschien even de bezem door de off-topic-berichten?

Geplaatst: 09 jun 2006 10:31
door Rene
Misschien even de bezem door de off-topic-berichten?

zo, U roept maar. Bijna twee pagina's korter gemaakt 8)

Geplaatst: 16 jun 2006 17:52
door Harm
Zo, wegens gebrek aan panne mag dit draadje dicht.

Of is dat les déesses verzoeken?