Pagina 5 van 5
Geplaatst: 17 feb 2007 12:46
door Citroentje
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
Ben ik nou gek of hoe zit dat? Ik dacht dat ik bovenstaand bericht had gezet na een post met Franse tekst over de elektrotechniek. Nu zie ik die Franse tekst niet meer en die zit ook niet meer gequote in mijn bericht.
Zijn hier geesten aan het werk???
Geplaatst: 17 feb 2007 23:21
door EvilTwin
PjotrBlom schreef:Citroentje schreef:Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !
graag gedaan, bedankt!
Citroentje schreef:Enne:
HOverbeek schreef:Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar

Zou iemand hier nog aan toekomen?
ik ben ook benieuwd

Hadden jullie het tegen mij? zo ja dan sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was ff basketballen enzo...maarruh die info komt uit een drietal pdf-jes, ook te downloaden via deze site: C5_1.doc t/m C5_3.doc/pdf
@Pjotr, je komt in de buurt maar ik denk toch je het iets netter moet omschrijven: met de knop op SPORT is de C5 niet harder, hij gaat alleen vaker (en langer) naar de harde stand, omdat de grenswaardes waarbij HA3+ omschakelt, van ZACHT naar HARD, anders (lager) liggen. Voor de parameters die het omschakelen bepalen zie hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.p ... hydractive
@AJ Meester, al vanaf het begin (2001) is er HA3 en HA3+
d'r is geen technische wijziging geweest met de Ph.II behalve dat alle C5s iets soepeler getuned zijn. Ook de allereerste 'simpele' HA3 C5s hebben elektronische hoogteregeling (automatisch, snelheid- en wegdekafhankelijk) maar alleen de HA3+ versies hebben variabele veerstijfheid en demping.
Geplaatst: 17 feb 2007 23:56
door PjotrBlom
EvilTwin schreef:[@Pjotr, je komt in de buurt maar ik denk toch je het iets netter moet omschrijven: met de knop op SPORT is de C5 niet harder, hij gaat alleen vaker (en langer) naar de harde stand, omdat de grenswaardes waarbij HA3+ omschakelt, van ZACHT naar HARD, anders (lager) liggen.
zo iets typte ik ook,
ongeveer...
:
pjotrblom schreef:
VB: je rijd 100km/h, je draait je stuur 20 graden, waardoor de Sport mode wordt ingeschakeld, maar wanneer je de SPORT knop heeft in gedrukt gebeurd dit bij bijv. 10 graden verdraaiing van je stuur!
Dat is een mooi lijstje 8) Bedankt
Geplaatst: 31 mei 2007 14:22
door Menno
En ik schreef:Gaat het weer automatisch uit ?? , zal er nog eens op gaan letten , mocht het nog voorkomen ...
Werkt dus prima

, ik moest simpelweg nog abrupter en harder remmen om ze te laten functioneren , ....