Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Zo, heb hem een keer of 30 omhoog en omlaag gedaan tot hilariteit van de buren.... Nu maar eens even afwachten.
@GW-tje; het demonteren van die cylinders kan inderdaad nooit ingewikkeld zijn zo te zien, maar volgens het filmpje van Oldenhage moet het systeem drukloos gemaakt worden. Dat kan ik met de lexia, maar kan dat met de achterwielen van de grond?
@GW-tje; het demonteren van die cylinders kan inderdaad nooit ingewikkeld zijn zo te zien, maar volgens het filmpje van Oldenhage moet het systeem drukloos gemaakt worden. Dat kan ik met de lexia, maar kan dat met de achterwielen van de grond?
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja dat kan heb ik ook al eens gedaan met de phase 1 , en de wielen van de grond moest ik ook wel, anders was er niet bij te komen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als de wagen echt op z`n kont zit dan staat er geen druk op de veercilinder, uit veiligheidsoverweging is het niet onverstandig het systeem drukloos te maken.Maartenr schreef: Dat kan ik met de lexia, maar kan dat met de achterwielen van de grond?
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
??
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
In tegenstelling tot wat chathanky zegt MOET je drukloos maken anders spuit de LDS je om de oren.
Het is eigenlijk heel simpel. Krik aan de ene kant, schaarkrik of tweede krik aan de andere kant. Bijde kanten wielbouten los. Met de krikken samen omhoog, handrem erop! Als je genoeg hoogte hebt aan beide kanten een goede bok onder het subframe van de achteras. Wielen eraf en dan met de Lexia de zaak drukloos maken. Je kunt ook de ontluchtschroef op het middenblok achter gebruiken, maar houdt dan rekening met wat LDS lekkage, dus bak eronder.
Als je het systeem drukloos hebt en klaar bent om aan de gang te gaan, koppel dan in ieder geval je accu af. Als je onder de auto bezig bent en de elektrische pomp springt aan om de zaak weer op druk te brengen schrik je je rot namelijk.
Ik heb die ontluchtschroef toen wel gelost en door de complete achterdraagarmen omhoog te bewegen kun je de achterste veercilinders praktisch helemaal leegdrukken. Anders komt die olie er nog een keer uit als je de zuiger verwijdert. (accu eraf!)
Houdt er na de klus rekening mee dat als je de wagen laat zakken, je geen druk in de achteras hebt en dat ze helemaal plat ligt. Denk erom dat je krik er dan nog niet onderuit wil.
De volledige procedure van het vervangen van de keerringen wordt beschreven in de Haynes; altijd makkelijk.
Het is eigenlijk heel simpel. Krik aan de ene kant, schaarkrik of tweede krik aan de andere kant. Bijde kanten wielbouten los. Met de krikken samen omhoog, handrem erop! Als je genoeg hoogte hebt aan beide kanten een goede bok onder het subframe van de achteras. Wielen eraf en dan met de Lexia de zaak drukloos maken. Je kunt ook de ontluchtschroef op het middenblok achter gebruiken, maar houdt dan rekening met wat LDS lekkage, dus bak eronder.
Als je het systeem drukloos hebt en klaar bent om aan de gang te gaan, koppel dan in ieder geval je accu af. Als je onder de auto bezig bent en de elektrische pomp springt aan om de zaak weer op druk te brengen schrik je je rot namelijk.
Ik heb die ontluchtschroef toen wel gelost en door de complete achterdraagarmen omhoog te bewegen kun je de achterste veercilinders praktisch helemaal leegdrukken. Anders komt die olie er nog een keer uit als je de zuiger verwijdert. (accu eraf!)
Houdt er na de klus rekening mee dat als je de wagen laat zakken, je geen druk in de achteras hebt en dat ze helemaal plat ligt. Denk erom dat je krik er dan nog niet onderuit wil.
De volledige procedure van het vervangen van de keerringen wordt beschreven in de Haynes; altijd makkelijk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ok, ik ga nog niet sleutelen.... Vanmorgen stond ie nagenoeg recht.... Overigens nadat hij gistermiddag met 4 wielen van de grond in de brug heeft gehangen vanwege het balanceren van de winterwielen...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
OK, da's extreem gymnastieken. Kan geholpen hebben...... 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Het is me ook eens overkomen dat de garage de brug na een bandenwissel zo snel naar beneden liet komen dat de auto met een klap op de grond kwam. Daarna veerde ze wel zijdezacht. Raar...
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Het blijven aparte apparaten.....
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zo'n drukgolf die dan ontstaat kan natuurlijk met gemak een vuiltje wegblazen wat eventueel net roet in het eten gooide.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:17
Auto: c5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 111.000
Kleur: grijs
Mijn C5 break uit 2004 heeft dus sinds 2 maanden ook dit probleem. ben in de garage geweest en meenden in 1e instantie de bollen. deze vervangen maar bleek niet probleem. nu menen ze de pomp. maar na lezen van dit forum denk ik niet dat het de pomp is. Hij lekt druk van binnenuit, GEEN olie. iedereen zegt kan geen kwaad kan er mee rijden voorlopig, maar wil over 2 weken op wintersport. wil hem graag gemaakt hebben, maar wat ishet nu eigenlijk ? garage weet het ook nog niet precies
HELP
HELP
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Veercilinders lek ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:17
Auto: c5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 111.000
Kleur: grijs
maar moet hij dan niet ook olie lekken? de veelbesproken lds?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee hoor dat hoeft niet ze lekken intern, uiteindelijk als je er lang genoeg mee door rijdt zul je ook wel lekkage sporen gaan vinden ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Interne lekkage heb je altijd, daarvoor zijn de retourleidingen ook opgenomen in het systeem. Die zitten bij alle hydrolische "verbruikers". Dat is je stuurhulpcilinder en dat zijn je veercilinders. Door retourleidingen af te koppelen kun je een retourstroom in kaart brengen om te zien welk onderdeel nu het meeste lekt. Lekkage bij de achterste veercilinders kan ontsnappen naar de buitenwereld en dan is het systeem "open" geworden. Dit openbaart zich dan met "op de kont liggen". Meestal is dan de veercilinder aan de rechterzijde lek omdat die de meeste ellende (lees slechte wegkanten) voor zijn kiezen krijgt. Als jouw garage begint met bollen te vervangen hebben ze er nog niet heel veel van begrepen. Is dit een Citroendealer? Kan me dat haast niet voorstellen. Met de Lexia kunnen vrij veel zaken worden bekeken en bediend. Ook het uitlezen van wat drukken is met een manometer voor een garage geen sinecure. Ga eens naar een ander.....of naar onze forumdealer GJO in Nieuw-Vennep. Krijg je geen spijt van. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km