Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Tja, ik maakte de afspraak op een gegeven moment al bij het ophalen van de auto.....
Maarja, een interval van 10.000 km bij 1.000 km/week is ook wel heel makkelijk.
Heb toen een keer een beurt afgezegd: twee weken na een beurt van de 205 liep ik tegen de Xantia aan. En die had zijn beurt net gehad.
Maarja, een interval van 10.000 km bij 1.000 km/week is ook wel heel makkelijk.
Heb toen een keer een beurt afgezegd: twee weken na een beurt van de 205 liep ik tegen de Xantia aan. En die had zijn beurt net gehad.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Dat de Xenon lampen bijna op zijn merkte Johan aan het knipperen ... en ze gaan soms heel snel even uit en aan.
V.w.b. de remmen adviseerde hij om na 10.000km terug te komen om ze te laten vervangen. Aangezien wij denken de 20.000km per jaar te rijden kunnen we voorlopig nog even vooruit en Johan zit in de buurt dus dat is geen enkel probleem!
V.w.b. de remmen adviseerde hij om na 10.000km terug te komen om ze te laten vervangen. Aangezien wij denken de 20.000km per jaar te rijden kunnen we voorlopig nog even vooruit en Johan zit in de buurt dus dat is geen enkel probleem!
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Mijn C5 is mijn eerste auto met xenon en ik vond ook dat ze knipperden.revi schreef:Dat de Xenon lampen bijna op zijn merkte Johan aan het knipperen ... en ze gaan soms heel snel even uit en aan.
Volgens mijn garage (Van Leeuwen, Vlaardingen) hoort dat erbij, en zouden de medeweggebruikers dat ook niet zien....Ik weet niet hoe oud de lampen zijn, maar ze doen het nu al bijna 30,000 km knipperend.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Knipperen van Xenon slaat of op de hoogteregeling of op de spannignsregelaar. Niet op einde levensduur van de pitjes. Die worden paarser tegen het einde, dus je kan het wel zien.
Remblokken doe ik uit principe altijd zelf, maar daarvoor hoef je niet te wachten op een beurt. Je kon voor dat soort dingen tot voor kort, gewoon binnenrijden, is dat niet meer zo?
*EDIT* wel dus:
http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corpora ... ervice.htm
ik heb overigens van de week mijn achterremblokken gedaan, dat koste me bij de tweede slechts vijf minuten
de langste tijd was ik kwijt om van helemaal laag naar helemaal hoog te gaan. 
Remblokken doe ik uit principe altijd zelf, maar daarvoor hoef je niet te wachten op een beurt. Je kon voor dat soort dingen tot voor kort, gewoon binnenrijden, is dat niet meer zo?
*EDIT* wel dus:
http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corpora ... ervice.htm
ik heb overigens van de week mijn achterremblokken gedaan, dat koste me bij de tweede slechts vijf minuten
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
We hebben nu ook al een paar keer xenon lampen vervangen omdat ze heel irritant knipperen, dat staat echt los van de BHI en los van de spanningsregelaar in de koplamp. Weet te weinig van de materie om het te verklaren, maar nieuwe lampjes lossen het (ok misschien tijdelijk) wel op. Vergelijk het met zo'n TL die knippert.EvilTwin schreef:Knipperen van Xenon slaat of op de hoogteregeling of op de spannignsregelaar. Niet op einde levensduur van de pitjes. Die worden paarser tegen het einde, dus je kan het wel zien.
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Een beetje scheefstand heb ik geen probleem mee.
Mochten ze over 50.000km wat gaan piepen dan kan ik nog altijd met de slijptol in de weer gaan.
Het probleem is m.i. niet het weghalen van corrosie maar het loshalen van de klauw om daar bij te kunnen.
Mochten ze over 50.000km wat gaan piepen dan kan ik nog altijd met de slijptol in de weer gaan.
Het probleem is m.i. niet het weghalen van corrosie maar het loshalen van de klauw om daar bij te kunnen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
hmmm als dat het probleem slechts tijdelijk oplost, is het misschien slim om eens te kijken of je het ook met een andere spanningsregelaar kan oplossen? Een kapotte TL ligt ook heel vaak aan de starter.Oldenhage schreef:We hebben nu ook al een paar keer xenon lampen vervangen omdat ze heel irritant knipperen, dat staat echt los van de BHI en los van de spanningsregelaar in de koplamp. Weet te weinig van de materie om het te verklaren, maar nieuwe lampjes lossen het (ok misschien tijdelijk) wel op. Vergelijk het met zo´n TL die knippert.EvilTwin schreef:Knipperen van Xenon slaat of op de hoogteregeling of op de spannignsregelaar. Niet op einde levensduur van de pitjes. Die worden paarser tegen het einde, dus je kan het wel zien.
Maar idd "het licht gaat vanzelf uit"
Gasontladingslampen zijn zeer slijtage ONgevoelig, vandaar de lange levensduur. Maar als de starter/ballast/spanningsregelaar stuk is dan heb je zelfs een nieuwe Xenon-pit (of TL buis) weer snel om zeep. Dan blijf je aan de gang.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
voor de statistieken
120000 km beurt (Van Leeuwen, Vlaardingen)
Beurt 224 (2.7 standaard units)
Olie 67
twee wisserbladen: 39
Filters (olie, brandstof, koolstof en filterelement) 75
overig 18
Totaal 423
(alles inc. BTW)
Verder moeten de aanslagblokken van de achtervering worden vervangen. Iemand daar ervaring mee? Komt dat omdat de auto regelmatig zwaar belast zou zijn geweest?
120000 km beurt (Van Leeuwen, Vlaardingen)
Beurt 224 (2.7 standaard units)
Olie 67
twee wisserbladen: 39
Filters (olie, brandstof, koolstof en filterelement) 75
overig 18
Totaal 423
(alles inc. BTW)
Verder moeten de aanslagblokken van de achtervering worden vervangen. Iemand daar ervaring mee? Komt dat omdat de auto regelmatig zwaar belast zou zijn geweest?
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Huh, met die mooie HA3(al dan niet +) de aanslagblokken als gevolg van zware belading vervangen? Of zet je de voiture regelmatig in de laagste stand?
Dit heb ak in ieder geval nog nooit gehoord...of ga je erg hard over drempeltjes?
Dit heb ak in ieder geval nog nooit gehoord...of ga je erg hard over drempeltjes?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
ik heb het er verder nog niet met de garage over gehad, mijn vrouw heeft de auto opgehaald. Zware belading doe ik nauwelijks, maar de vorige eigenaar was werkzaam in de agrarische sector en de rand van koffervloer vertoont ook plekken van zwaar sleepwerk.
Drempels neem ik nog wel eens met Xantia snelheid, en dat is the hard voor de C5.
Drempels neem ik nog wel eens met Xantia snelheid, en dat is the hard voor de C5.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Dan vrees ik dat de vorige eigenaar de HA overschat heeft....Bij de BX en Xant's zag je dat op den duur toch aan de achterwielen.... /----\ ?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
