Pagina 5 van 14
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 mei 2008 23:14
door Herman
Hangt ervan af een verstopping oke maar een elektronische pomp slijtage wel maar moet wel veel gebruikt zijn?

Re: ruitensproeier
Geplaatst: 09 mei 2008 07:52
door fengels
Wimmie schreef:fengels schreef:Ik heb hem ook door geblazen, en hij werkt weer. Gewoon met de fietspomp, past er precies op.
Vervangen is dus helemal niet nodig.
Groet,
Frank
Ik wil niet al te negatief zijn maar het is waarschijnlijk wel het begin van het einde. Zal op korte termijn weer gebeuren en dan is vervangen de einge optie.
Heb je het dan al op deze al manier geprobeert en deed hij het snel weer niet meer?
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 09 mei 2008 07:55
door Menno
Bij mij heeft zo'n actie zeker een paar maanden geholpen , echter was het daarna definitief gedaan met de pomp , ... maar dat zegt natuurlijk niets , het is het proberen waard , zolang alles weer werkt

Re: ruitensproeier
Geplaatst: 09 mei 2008 08:42
door Wimmie
Menno schreef:Bij mij heeft zo'n actie zeker een paar maanden geholpen , echter was het daarna definitief gedaan met de pomp , ... maar dat zegt natuurlijk niets , het is het proberen waard , zolang alles weer werkt

Idem, alleen was het bij mij een paar weken

Re: ruitensproeier
Geplaatst: 04 jun 2008 09:21
door Marc
fengels schreef:Ik heb hem ook door geblazen, en hij werkt weer. Gewoon met de fietspomp, past er precies op.
Vervangen is dus helemal niet nodig.
Groet,
Frank
Dat doorblazen, vanaf waar doe je dat ? Moet dan de hele voorbumper eraf om bij het reservoir en pomp te komen, of kan dat op een ander punt ?
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 04 jun 2008 09:46
door fengels
Ik heb de voor bumber (plastic) aan de rechterkant los gemaakt. Ik weet niet of je er zo van onderuit ook bijkomt.
Bumper er afhalen is vrij simpel en als je ooit een keer een koplamp lampje moet vervangen dan weetje ook hoe dat moet
de sproeier doet het overigens nog steeds
frank
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 04 jun 2008 13:58
door Marc
Nou ja, over 2 weken moet de C toch naar de garage. Mogen ze er gelijk een nieuw pompje op zetten. Kost wel wat, maar dan is het probleem ook op gelost. Kan er nog wel bij

Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 16:12
door Marc
Toch nog even wat geprobeerd. Bij het scharnier van de motorkap loopt het slangetje naar de voorsproeiers. Ter hoogte van dat scharnier zit er een koppelstukje. Dus daar de slang even losgemaakt en met een verloopstukje even de fietspomp op gezet. Na enige weerstand hoorde ik het flink bubbelen in het reservoir en de schuim kwam bijna uit de vulopening. Voorruit sproeien geprobeerd en ja hoor prachtige sproei op de voorruit. Vervolgens achterruit, die deed het ook. Wel een wat miezerig straaltje, maar dat was het altijd al. Vervolgens weer de voorruit....en weer niks. Alleen water op de achterruit. Dus het klepje is volgens mij echt stuk. Door de druk van de fietspomp ging die wel in de voorruit stand, maar na achter sproeien kan die niet weer op eigen kracht naar de voorruit stand. Dus het bestelde nieuwe pompje voor volgende week bel ik maar niet af.
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 19:17
door TonK
Probeer eens een scheut afwasmiddel in de tank bij te gooien. Dat spul smeert het systeem en voorkomt vastzitten van onderdelen. Na 7 jaar werkt het bij mijn C5 nog als nieuw.
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 20:04
door Marc
D'r zit nu afwasmiddel in. Dat heeft dus niet geholpen, helaas.
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 20:47
door TonK
Zit het afwasmiddel er nog maar pas in of al veel langer? Als het pas is dan de truuk met het blazen en sproeien een aantal malen herhalen zodat de zeepoplossing goed tussen het klepje zit maar misschien is het al te laat bij je en is het al zover heen dat het niet meer helpt.
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 20:52
door EW
Wel grappig trouwens dat zo'n moderne auto als een C5 zo sterk de behoefte heeft aan ouderwetse ruitensproeiervloeistof......
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 21:15
door TonK
Modern wil niet automatisch zeggen dat het dan ook beter is. Bovendien wat is modern, ik zit net een artikel te lezen over de T-Fort blijkt toch dat een flink aantal dingen niet wezenlijk is veranderd. Neem b.v. het aantal storingen. Toch?

Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jun 2008 22:00
door Marc
Nou, in een moderne auto zit veel meer wat stuk kan gaan, dus dat het aantal storingen gelijk is gebleven pleit alleen maar voor een toegenomen kwaliteit. Of was daar voor gecorrigeerd in dat artikel ?
Beetje off-topic, dat wel.
Re: ruitensproeier
Geplaatst: 08 jul 2008 12:28
door Kapitein Rob
Oke,
mijn 'ruitensproeierkwaal' is iets anders. Als ik de achterruitensproeier gebruik gebeurt daar alles wat er moet gebeuren (straal water en daarna wissen), maar ook de voorsproeiers doen het dan volop zonder te wissen. Voorsproeiers alleen werken normaal inclusief wissen. Het zal wel een vergelijkbare oorzaak hebben, dus ik ga de tips maar eens opvolgen. Jullie horen het resultaat tzt wel!