
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hangt ervan af een verstopping oke maar een elektronische pomp slijtage wel maar moet wel veel gebruikt zijn? 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Heb je het dan al op deze al manier geprobeert en deed hij het snel weer niet meer?Wimmie schreef:Ik wil niet al te negatief zijn maar het is waarschijnlijk wel het begin van het einde. Zal op korte termijn weer gebeuren en dan is vervangen de einge optie.fengels schreef:Ik heb hem ook door geblazen, en hij werkt weer. Gewoon met de fietspomp, past er precies op.
Vervangen is dus helemal niet nodig.
Groet,
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij mij heeft zo'n actie zeker een paar maanden geholpen , echter was het daarna definitief gedaan met de pomp , ... maar dat zegt natuurlijk niets , het is het proberen waard , zolang alles weer werkt 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Menno schreef:Bij mij heeft zo'n actie zeker een paar maanden geholpen , echter was het daarna definitief gedaan met de pomp , ... maar dat zegt natuurlijk niets , het is het proberen waard , zolang alles weer werkt
Idem, alleen was het bij mij een paar weken

Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Dat doorblazen, vanaf waar doe je dat ? Moet dan de hele voorbumper eraf om bij het reservoir en pomp te komen, of kan dat op een ander punt ?fengels schreef:Ik heb hem ook door geblazen, en hij werkt weer. Gewoon met de fietspomp, past er precies op.
Vervangen is dus helemal niet nodig.
Groet,
Frank
Groeten, Marc

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Ik heb de voor bumber (plastic) aan de rechterkant los gemaakt. Ik weet niet of je er zo van onderuit ook bijkomt.
Bumper er afhalen is vrij simpel en als je ooit een keer een koplamp lampje moet vervangen dan weetje ook hoe dat moet
de sproeier doet het overigens nog steeds
frank
Bumper er afhalen is vrij simpel en als je ooit een keer een koplamp lampje moet vervangen dan weetje ook hoe dat moet

de sproeier doet het overigens nog steeds
frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Nou ja, over 2 weken moet de C toch naar de garage. Mogen ze er gelijk een nieuw pompje op zetten. Kost wel wat, maar dan is het probleem ook op gelost. Kan er nog wel bij 

Groeten, Marc
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Toch nog even wat geprobeerd. Bij het scharnier van de motorkap loopt het slangetje naar de voorsproeiers. Ter hoogte van dat scharnier zit er een koppelstukje. Dus daar de slang even losgemaakt en met een verloopstukje even de fietspomp op gezet. Na enige weerstand hoorde ik het flink bubbelen in het reservoir en de schuim kwam bijna uit de vulopening. Voorruit sproeien geprobeerd en ja hoor prachtige sproei op de voorruit. Vervolgens achterruit, die deed het ook. Wel een wat miezerig straaltje, maar dat was het altijd al. Vervolgens weer de voorruit....en weer niks. Alleen water op de achterruit. Dus het klepje is volgens mij echt stuk. Door de druk van de fietspomp ging die wel in de voorruit stand, maar na achter sproeien kan die niet weer op eigen kracht naar de voorruit stand. Dus het bestelde nieuwe pompje voor volgende week bel ik maar niet af.
Groeten, Marc

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Probeer eens een scheut afwasmiddel in de tank bij te gooien. Dat spul smeert het systeem en voorkomt vastzitten van onderdelen. Na 7 jaar werkt het bij mijn C5 nog als nieuw.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
D'r zit nu afwasmiddel in. Dat heeft dus niet geholpen, helaas.
Groeten, Marc

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Zit het afwasmiddel er nog maar pas in of al veel langer? Als het pas is dan de truuk met het blazen en sproeien een aantal malen herhalen zodat de zeepoplossing goed tussen het klepje zit maar misschien is het al te laat bij je en is het al zover heen dat het niet meer helpt.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Wel grappig trouwens dat zo'n moderne auto als een C5 zo sterk de behoefte heeft aan ouderwetse ruitensproeiervloeistof......
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Modern wil niet automatisch zeggen dat het dan ook beter is. Bovendien wat is modern, ik zit net een artikel te lezen over de T-Fort blijkt toch dat een flink aantal dingen niet wezenlijk is veranderd. Neem b.v. het aantal storingen. Toch? 

Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Nou, in een moderne auto zit veel meer wat stuk kan gaan, dus dat het aantal storingen gelijk is gebleven pleit alleen maar voor een toegenomen kwaliteit. Of was daar voor gecorrigeerd in dat artikel ?
Beetje off-topic, dat wel.
Beetje off-topic, dat wel.
Groeten, Marc
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Oke,
mijn 'ruitensproeierkwaal' is iets anders. Als ik de achterruitensproeier gebruik gebeurt daar alles wat er moet gebeuren (straal water en daarna wissen), maar ook de voorsproeiers doen het dan volop zonder te wissen. Voorsproeiers alleen werken normaal inclusief wissen. Het zal wel een vergelijkbare oorzaak hebben, dus ik ga de tips maar eens opvolgen. Jullie horen het resultaat tzt wel!
mijn 'ruitensproeierkwaal' is iets anders. Als ik de achterruitensproeier gebruik gebeurt daar alles wat er moet gebeuren (straal water en daarna wissen), maar ook de voorsproeiers doen het dan volop zonder te wissen. Voorsproeiers alleen werken normaal inclusief wissen. Het zal wel een vergelijkbare oorzaak hebben, dus ik ga de tips maar eens opvolgen. Jullie horen het resultaat tzt wel!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

