C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
c5maarten schreef: ...knip...
Daarna de klauwhouder schooonmaken en ook terug monteren, vergeet niet om op de boutkoppen een druppeltje Locktite te smeren.
Bouten goed vastzetten!!

...knip...
Beste welke tip van loctite gebruik je hiervoor en is het verstandig om het voorwiel schuin te zetten om beter aan de klauwen te kunnen werken .
Groetjes,
Jules
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ziet er zo mooi uit dat ik het bijna zelf zou doen,
bijna dan hè ;)
Maar wel erg mooi gefotografeerd en zeer duidelijk beschreven :smt038

Ja, ik wéét dat het van C5maarten komt...... :smt203
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Maar waarom indraaien van de remcilinders ?
Kan je die niet gewoon terug duwen met een waterpomptang ?
Ik begrijp uit voorstaande berichten dat je de zuigers moet draaien ? of begrijp ik het verkeerd :smt017

Ik begrijp dat je met een waterpomp tng moet uitkijken dat je de zuiger niet scheef duwt , maar heb dat altijd zo gedaan bij mijn vorige auto's , is citroen anders ?
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Klopt, je kunt de remzuigers sinds de XM niet meer terugduwen maar je moet ze draaien. Er zijn speciale gereedschapjes voor te koop, maar als je een dikke schroevendraaier of beitel of ander stuk metaal zoekt wat precies in de breedte van de sleuf past, dan lukt dat ook wel.
Op de remblokken zit een ronde uitstulping en die moet bij het plaatsen precies in de sleuf van de remzuiger passen. Let dus goed op de stand van die sleuf.

Verder is het niet nodig om zo overdadig veel kopervet te gebruiken. Dit trekt alleen maar vuil en zand aan. Het vet moet TUSSEN de contactvlakken. Als je na montage nog ergens vet kunt zien is dit dus overbodig! Wegpoetsen dus......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Heeft iemand dit al bij een Ph3 gedaan? En waar vind je die info als niemand het hier gedaan heeft?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dat terugdraaien zoals genoemd door GW-tje ging bij mij prima met grote steeksleutel die in die gaten grijpt, plus een tang om de steeksleutel vervolgens te draaien. Succes, Willem
C5 gem verbruik 1:16

2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
Ga morgen ook aan de slag, ben niet zo actief op dit forum maar ik lees dat er nog steeds mensen zijn die zitten met het probleem van het terugdraaien van de remcilinders.
Op marktplaats zijn de terugdraaisetjes al voor 35 euro incl .verzenden te bestellen. Heb een setje besteld bij HODO handelsonderneming uit Hoogezand. Binnen een paar dagen de set in huis, keurig geregeld.

De schijven en blokken (rondom, dus voor en achter) van TRW heb ik online besteld bij mister auto voor 197 euro incl verzenden, ook dit ging prima en vlot.

Morgen dus aan de slag, moet lukken met deze beschrijving.

over twee week moet de dame naar de garage voor de airco. laatst laten vullen bij een garage in het midden van het land omdat ik zat was van de wasem op de ruiten. Nu is de airco al weer leeg. Volgens de garage was hij bij het vullen nog niet lek (anders vult de computer hem niet zeiden ze :?: )

Nu maar zien wat de vertrouwde garage er van zegt. :smt017
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Oppassen bij het terug draaien van de pompen linkse kant is rechtsdraaiend en rechtse kant is linksdraaiend. Zodus een set is twee stuks een met linkse draad en een met rechtse draad. De eerste keer dat mijn blokken vernieuwd zijn was in geen citroén garage met gevolg die gast heeft een remklouw verkloot, omdat hij een rechtsdraaiende set had gebruikt heeft me toen een remklouw gekost ben dit achteraf te weten gekomen doe het voortaan zelf.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
bedankt voor de tip, was ik van op de hoogte. Ik heb al een keer eerder de remblokken vervangen, toen zonder hulpgereedschap. Als ie je remklauw verpoert heeft, dan heeft ie ook wel flink kracht moeten zetten de verkeerde kant opdraaien wil normaal gesproken niet.

vanochtend na de koffie begonnen. De klauw en de blokken gingen er gemakkelijk af. Die had ik namelijk de vorige keer goed ingevet met kopervet.
Toen de klauwhouder met de torx 55 bouten. Die zaten uiteraard muuuuuuurvast!!! wd-40 erop gespoten en met de slagmoersleutel ging uiteindelijk aan elke klauwhouder één bout los. Nog een keertje wd-40 en nog wat langer wachten en vervolgens weer de slagmoersleutel. Eindelijke kwamen ze los. De schijven moesten er met flink geweld afgeslagen worden. ik gok dat ze er al een jaar of 6 op zaten. Monteren ging prima, gereedschap heeft prima zijn werk gedaan. De achterkant doe ik later deze week, vond het voor vandaag wel genoeg :cit2
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
prins schreef:Op marktplaats zijn de terugdraaisetjes al voor 35 euro incl .verzenden te bestellen.
Dat terwijl de setjes op e-bay al voor 12,15 van eigenaar wisselen.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2009 20:26
Auto: c5 difference2 hdi berline 90 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09970
Productienummer: 10303
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 300000
Kleur: kncb
Locatie: delfzijl
dus nog goedkoper. Voor 35 euro incl verzenden vond ik al niet duur. Wilde het risico niet lopen om de rubbers te beschadigen, dan ben je weer een klus rijker en een stuk duurder uit. :cit4
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Heb mijn set in Lommel gekocht voor 26€
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ze stonden daar over 3 weken 25€
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Zal dan 1€ opgeslagen zijn hé ben toch goed gesteld bedankt Willy voor dat adres.
Groetjes,
Jules
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 09:24
Auto: c5 break
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 178000
Kleur: blauw
Laatst ook blokeen en schijven vervangen omdat ik een schuddend stuur had bij t remmen. Na een maand weer t zelfde euvel.

Oorzaak: Bosch schijven. De maatvoering van de schuine kant wijkt af. Orginele eronder gezet probleem over.

Dus: geen Bosch gebruiken !
Plaats reactie