V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Harm van Beek schreef:'Ollanders, die nog in Olland wonen, he... Ons ben zuunig...
ons bent zuunig, nou ik reken gewoon zo, het geld wat ik in de auto heb gestoken ben ik gewoon kwijt, alles wat ik er voor weer beur vind ik meegenomen :smt023

en ik ben ook een hollander.

Dat is dus ook de reden dat ik ook geen nieuwe koop, het past gewoon niet in mijn budget, en er voor lenen dat komt dus echt niet in mij op.

Groeten Marcel.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Best blij met al jullie reacties.

Als ik het zo lees zijn het voornamelijk "kleine en ergelijke" gebreken die je auto meestal niet echt voor 1 week in de garage houdt. Met een paar uitzonderingen die de regel helaas moeten bevestigen.

Heb net auto bij een vriend binnengebracht ivm "grote beurt" en nazicht.

Bleek dat auto wel heel veel achterstallige onderhoud had. :(

Brandstof-, lucht-, pollen-, oliefilter. Allemaal gitzwart. Incl olie die ver boven max stond.
Volgens mij hebben die de vorige 150000km op de auto doorgebracht!
Zegt wel veel over de vorige eigenaar. Ik wacht trouwens nog altijd op onderhoudsboekje.
Maar die zal wel niet bestaan vrees ik zo. Ging het nasturen want was niet onmiddellijk beschikbaar zij voormalig citroen-garage???

Verder een probleem vastgesteld aan het stuurhuis, maar daar ga ik een ander topic voor openen.

Verbruik valt wel wat tegen. 6.7/120km lijkt mij echt wel hoog. Hoe zou dit te verklaren zijn?
Is wel BVA, maar toch... . :?:

Al bij al heb ik tot op heden alleen maar positief nieuws. Het zweven gaat heerlijk en de km's worden met veel plezier gereden. Zoals ik het wou. :citrofiel
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
biebie schreef:Bleek dat auto wel heel veel achterstallige onderhoud had. :(
Brandstof-, lucht-, pollen-, oliefilter. Allemaal gitzwart. Incl olie die ver boven max stond.
Volgens mij hebben die de vorige 150000km op de auto doorgebracht!
Zegt wel veel over de vorige eigenaar. Ik wacht trouwens nog altijd op onderhoudsboekje.
Maar die zal wel niet bestaan vrees ik zo. Ging het nasturen want was niet onmiddellijk beschikbaar zij voormalig citroen-garage???
Op 4 november meldde jij dat de verkopende garage een beurt zou doen. En nu is alles zwart ? :smt017

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Klopt! Heb je goed onthouden! :smt023

Is dus niets van aan. Oliefilter zat onder dik stoflaagje. Olie gitzwart! Hoogstsens wat bijgevuld over de max trouwens! Schande en heb veel zin om die garage van bedriegers bekend te maken.

Maar ja, ik schop niet graag na. :smt203 Stond wel of factuur!
Heb er foto's van gemaakt trouwens. Zo kwaad... . Maar wat doe je eraan?

Het is nu zo en dankzij mijn vriend ben ik er nog vrij goedkoop afgeraakt. En zo leer ik de auto beter kennen ook tijdens het helpen. Heel goede leerschool! Spijtig dat het buiten moest gebeuren bij -1 graden. Manmanman, wat koud!! :lol: :lol:

Trouwens 3x naar Auto 5 moeten rijden ivm pollen en luchtfilter. Telkens verkeerd model. Uiteindelijk moeten ze het bestellen op basis van de afmetingen. Geen enkel gegeven in computer was correct ivm mijn 2.2, ondanks dat ze op basis van Kw/Pk en versie/jaar opzochten.

Hebben jullie daar ook zoveel problemen mee om aan correcte materialen te geraken? Binnenkort moet ik de spanrol en distributieriem laten doen, mogelijk door mijn vriend. Hoe weet ik dan zeker dat ik de juiste heb?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Als er zoveel achterstallig onderhoud is, is het dan niet verstandig om haar eens naar een Citroen dealer te brengen voor goed onderhoud en goede inspectie en reparatie van gebreken ?
Als je je een 2.2 uit 2005 kunt veroorloven kan een goede beurt er toch ook wel vanaf, doe dan gelijk de riemen en spanrollen die bij 160 toch moeten. Dan kan je de komende 30.000 hier alleen maar mooie verhalen vertellen over hoe fijn ze rijdt.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
EvilTwin schreef:tja als die volgende LPG pomp weer 150dkm meegaat dan heb je het niet over 4ct/km, maar over 0,57ct/km...beetje oneerlijk die over 20dkm af te schrijven...en om aan 15ct/km te komen over 150dkm moet je 22,5kE uitgeven. Dat zie ik niet in je eerdere post.
Als ik allle kosen zou delen door de km stand ipv door wat ik zelf verreden heb kom ik helemaal op een belachtelijk laag bedrag uit. En erger, ik kom aan het iend van het jaar uit op een begrotingstekort, de garagerekeningen moeten immers wel betaald worden ?

Als ik nog nauwelijks kosten maak maar wel veel km, zakt de prijs per km voor onderhoud/reparatie vanzelf...
nu heeft een LPG pomp sowieso niks met een C5 te maken, het is een aftermarket onderdeel.
Da's onzin, je koopt een C5 mét LPG installatie om op LPG te rijden, dan horen die kosten er ook gewoon bij. Je berekend je branstofkosten immers ook op basis van het rijden op LPG ?
Johan
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
biebie schreef:Klopt! Heb je goed onthouden! :smt023

Is dus niets van aan. Oliefilter zat onder dik stoflaagje. Olie gitzwart! Hoogstsens wat bijgevuld over de max trouwens! Schande en heb veel zin om die garage van bedriegers bekend te maken.

Maar ja, ik schop niet graag na. :smt203 Stond wel of factuur!
Heb er foto's van gemaakt trouwens. Zo kwaad... . Maar wat doe je eraan?
Mja, ik zou iig naar de garage gaan en m'n bek opentrekken ipv te slikken, in het laatse geval weet je 100% zeker dat ze doorgan met dat soort praktijken, d'r is immers toch niemand die zich achteraf gaat beklagen ?

Anders mag je mij je portomonee wel in bewaring geven bij de volgende meeting, jat ik er ook ff een kleine 300 euro uit als het je toch niet interreseert. Das namelijk ook wat die garage gedaan heeft.....
Johan
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
En het is voor mij reden geweest de auto bij een handelaar zonder elke vorm van garantie te kopen: Ik heb een keer een ervaring gehad waar ik geen goed gevoel bij had (en ja: dat was bij een Citroen-dealer).
Door de auto bij een handelaar vandaan te halen en naar mijn eigen garage te gaan heb ik een veel beter gevoel (hoewel de ZX bij Renard vandaan is gekomen).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 aug 2007 00:10
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD
Locatie: Haarlem
Vandaag heb ik mijn V6 exclusive (juni 2002) precies een jaar. Km stand was 126852, nu ruim 22000 km verder. Problemen: nul, reparaties: nul, onderhoud: nul. Bij plaatsen winterbanden de compu uitgelezen: geen enkele melding waar wat mee gedaan moest worden. Wat een heerlijke auto! Mijn 11 jaar oude XM deed ik vorig jaar weg omdat er te veel problemen en probleempjes waren. Dat is dus goed opgelost. Over ruim 3000 km komt er wel een onderhoudsbeurt, maar daar verwacht ik ook geen rare dingen bij. Ik hoop nog lang te blijven genieten!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
biebie schreef:Verbruik valt wel wat tegen. 6.7/120km lijkt mij echt wel hoog. Hoe zou dit te verklaren zijn?
lijkt me vrij laag...6,7L op 120km is 5,6L/100km dat haalt hier niemand met een 2.2bva4.
Of bedoel je 6,7L/100km bij een snelheid van 120km/h? Ook dan is het nog erg netjes.

Ga overigens niet zo maar af op de tripcompu, die geeft vaak 0,4L/100km te veel aan.
Middel het zelf over een aantal tankbeurten, da's veel nauwkeuriger.
je koopt een C5 mét LPG installatie om op LPG te rijden, dan horen die kosten er ook gewoon bij.
Maar de auto is ontworpen op 5jr/250dkm, de garantie is 2jr/100dkm.
Van de LPG zooi moet je maar afwachten hoe lang dat meegaat (gezien de problemen hier is de levensduur eerder 3jr/150dkm.) De LPG fabrikant geeft maar 1jr/50dkm garantie!

Als je de kosten voor LPG apart houdt, kun je ook beter zien of het lonend is. Met 850eur/20dkm onderhoud is het sowieso nooit lonend. :idea:

NB 850eur reparatie op een installatie van 1995eur is een beetje alsof je 15dEur schade hebt aan je auto. :roll:
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
EvilTwin schreef: Van de LPG zooi moet je maar afwachten hoe lang dat meegaat (gezien de problemen hier is de levensduur eerder 3jr/150dkm.) ? ? ?:
Mij is geen enkel probleem met LPG bekend, als de wagen zijn normale onderhoud krijgt, volgens mij krijgen we hier weer de zelfde discussie als met de winterbanden,degene die ze niet gebruiken(hebben) weten het het beste, die niet op gas rijden kennen al de problemen ! ! !
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
EvilTwin schreef:Met 850eur/20dkm onderhoud is het sowieso nooit lonend. :idea:

NB 850eur reparatie op een installatie van 1995eur is een beetje alsof je 15dEur schade hebt aan je auto. :roll:

Tja.....


en het is wel lonend: omslag ligt bij ca. 3000 km/jr.


reparatie is terugverdiend na 12.000


en als gezegd: mijn model is om te zien waar mijn geld gebleven is. daar haal ik ook nog wat meer uit.

Alleen schade (anders dan steenslag) vind ik geen gebruikskosten.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Sjever schreef: Mij is geen enkel probleem met LPG bekend, als de wagen zijn normale onderhoud krijgt, volgens mij krijgen we hier weer de zelfde discussie als met de winterbanden,degene die ze niet gebruiken(hebben) weten het het beste, die niet op gas rijden kennen al de problemen ! ! !

dan lees je selectief:
Vialle LPI uit de eerste jaren heeft een wat gevoelige te brandstofpomp.

bij leegrijden wil die nog weleens vastlopen.

is een simpele remedie voor: eerder tanken....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
EW schreef:En het is voor mij reden geweest de auto bij een handelaar zonder elke vorm van garantie te kopen: Ik heb een keer een ervaring gehad waar ik geen goed gevoel bij had (en ja: dat was bij een Citroen-dealer).
Door de auto bij een handelaar vandaan te halen en naar mijn eigen garage te gaan heb ik een veel beter gevoel (hoewel de ZX bij Renard vandaan is gekomen).
Mja, doorgaans koop ik m'n auto bij mij eigen garage én met garantie, da's dan dubbelop verzekerd... Ze kunnen de boel dan niet besodemieteren want dan komt het bij de eerte beurt die ze ook zelf geven boven ater, en dan zijn de rapen gaar voor ze natuurlijk. Ze kunnen me dan geen auto+beurt verkopen en na 20000 km vertellen dat ze de voorige keer blijkbaar geen beurt heeft gehad.

Door wat tegenvallesr zijn de laatste 3 wagens niet bij de vaste garage weggekomen en dat heb ik in meer of mindere mate dus geweten...

Ik héb nu tenminste weer een vaste garage, en deze mogen dan ook voor de opvolger van deze gaan zorgen t.z.t.
Johan
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
EvilTwin schreef:
je koopt een C5 mét LPG installatie om op LPG te rijden, dan horen die kosten er ook gewoon bij.
Maar de auto is ontworpen op 5jr/250dkm, de garantie is 2jr/100dkm.
Van de LPG zooi moet je maar afwachten hoe lang dat meegaat (gezien de problemen hier is de levensduur eerder 3jr/150dkm.)
Dus ik heb nog maar een jar te rijden met m'n C5 op LPG ? Lijkt me tamelijk stug, aangezien ik afaik bovenaan sta in de lijst met laagste onderhoud/rep kosten per km op LPG...
Als je de kosten voor LPG apart houdt, kun je ook beter zien of het lonend is. Met 850eur/20dkm onderhoud is het sowieso nooit lonend. :idea:
850 euro op 20.000 km is 4,2 cent per km. Ik vraag me af hoe lonend dieselrijden dan is als ik onderhoudskosten á 15 cent de km voorbij zie komen. Je hebt nu wel een incident te pakken natuurlijk, een dure reparatie op relatief weinig km...

Maare, een distrieriembeurt op een Diesel, bij 20.000km/jaar, is dat wel lonend dan ?
Johan
Plaats reactie