Pagina 5 van 10

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 17 aug 2022 21:53
door boes
Vreemd. Bij de mijne zit de vulopening ook in de, of onder de onderplaat van de kofferbak.
Hoewel de plek inderdaad niet erg handig is zijn er verder geen problemen.
( Behalve dat alle adBlue tanks en injectoren gevoelig zijn voor de kwaliteit van de adBlue en zonder additieven vatbaar zijn voor kristalvorming)
Maar het systeem is m.i een goede vinding om de Nox uitstoot aanzienlijk te verminderen.

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 17 aug 2022 22:23
door JW-C5
Uiteraard, hele goeie ontwikkeling die SCR kats. Op die manier wordt de NOx duidelijk gereduceerd, zonder dat er problemen met de motor ontstaan zoals dat met EGR's wel het geval was.

Maar in de eerste periode na de introductie daarvan, was nog niet altijd alles goed voor elkaar.
Zoals over dat vullen op die plek, daarover had ik eerder nogal wat negatieve opmerkingen gelezen, vandaar...
En er zijn serieuze problemen geweest met dat tankje, de enige manier om dat op te lossen was vervangen daarvan. En zelfs dan, zo is dat uitvoerig op CiFo te lezen.

Om die reden zou ik zo'n HDi dan ook niet in algemene termen willen aanbevelen.
Maar er zijn uiteraard ook heel tevreden bezitters, zoals jij :smt203

Groet,
JW

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 18 aug 2022 11:56
door WV84
hadden de vroegere 2.0 HDI ook geen additief?

Een paar jaar geleden, was ik met de C5 PH3 2.0 HDI 136pk van 2011 in de Provence en moest hij binnen voor het bijvullen van het addititief. Dat was toen de eerste keer in 7 jaar tijd.

Ik kreeg zelfs een melding dat ik niet ver mee mocht rijden.

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 18 aug 2022 12:30
door boes
Alle FaP (roetfilter) van PSA hebben een additief orig om de resten (as) te verbranden bij regeneratie.
Later is er een systeem bijgekomen dat de NoX uitstoot verminderd. Daarbij wordt er Adblue in het uitlaatsysteem ingespoten.

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 05 sep 2022 16:08
door phoskam
Gisteren terug gekomen van 2 weken Italië,
3600 probleemloze km's, dan vraag je je daarna ook weer af waarom je eigenlijk een andere C5 zou willen....

Maar dan zie je een tourer onderweg, met pack integral en roept er een stem van binnen ook weer hebbe, hebbe, hebbe.

Dus we kijken gewoon op het gemak wat er evt langskomt, al hoeft het niet perse.

Wel op vakantie de rekensom gemaakt dat een diesel financieel gezien eigenlijk niet handig is, daar maak ik veel te weinig km's voor.

Dus een 2.0 is nog steeds de beste optie, wellicht dat het niet perse een automaat hoeft te zijn (gezien de verhalen over de al4 in de zware tourer.

In welke jaren is het pack integral (met het criollo? leer) geleverd?

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 05 sep 2022 16:12
door Menno
Zolang de 2.0 in het gamma was kon je ook upgraden naar pack integral ….
Vind eerst maar eens een fatsoenlijke 2.0 , als die dan ook nog integral moet hebben wordt het mi een flinke zoektocht;-)

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 05 sep 2022 17:17
door Biedzjee
Pack integral is in ieder geval van het begin (2008) tot 2013 geleverd maar misschien nog wel later ook. Was op iedere motorisering een optie pakket, maar alleen wanneer je voor de “exclusive” uitrusting koos. Niet leverbaar op andere uitvoeringen dus.

Ik vermoed dat in het begin veel demomodellen met pack integral waren uitgerust. Die van forumlid exroosje bijvoorbeeld was een demo van Citroën Amsterdam. Ik heb niet kunnen terugvinden dat beide uitvoeringen met pack integral die ik reed/rij ooit demomodel zijn geweest. Die was exroosje was een thp, mijn vorige C5 ook (bj 2010 uit Dld) en m’n huidige is een 2.0hdi, bj 2013 uit Frankrijk.

We zoeken graag met je mee hier op t forum, maar een 2.0 benzine begint een aardige speld in de hooiberg te worden, in exclusive uitvoering zijn ze nog “exclusiever” en precies zo eentje ook nog met pack integral is uhm… een heeeeele bijzondere speld in de hooiberg…

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 05 sep 2022 21:23
door phoskam
Niets is onmogelijk zullen we maar denken.

En heb de tijd, het hoeft niet 123.

Ik zie het pack integral op duitsers regelmatig, maar helaas zijn dat eigenlijk allemaal diesels en meestal dan de 2.2 of v6.

Voor een diesel betaal ik meer als100 euro per maand meer aan wb, dat is wel erg gortig.

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 11:56
door phoskam
En laat er dan nu ineens een tourer, 2.0 uit 2008 op mobile staan, met pack integral en 140000km.

Helaas alleen een zwarte en dat is eigenlijk verre van mijn eerste keus.

Toch telefonisch wat info opgevraagd, maar nog veel onduidelijkheid vwb onderhoudshistorie.

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 12:03
door c5jan
Zwart, hm, nee, da's niet mooi te houden

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 12:26
door phoskam
Heb nu ook een zo goed als zwarte break en er valt niet tegen te poetsen idd :lol:

Dat en het feit dat het zo bloedheet is in de zomer, maakt eigenlijk dat ik geen zwarte auto meer wil.

Donkerblauw, rood of een witte vind ik ook wel erg mooi, maar ook dat is nogal besmettelijk :P

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 12:29
door Biedzjee
Ze bestaan dus wel, dat geeft de burger moed!

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 12:34
door c5jan
Of gewoon in de plastidip :smt190

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 15:26
door Menno
Dat heet in de zomer heb je airco voor , da’s m.i geen issue …
Verder blijf je idd wel poetsen en zie je elke kras , daarentegen heb je wel altijd eer van het poetswerk, voor hoe kort dat ook maar is :mrgreen:

Ik had nog geprobeerd geen zwarte te kiezen maar mijn betere helft stond erop dat het zwart werd ( auto poetsen doet ze niet ! ) … pfffff :lol:

Rood heeft andere issues , wit is ook eeuwig “ vies “ , weinig beter dan een zwarte …

Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?

Geplaatst: 09 sep 2022 16:50
door Roman
Ik vond de zwarte lak van de ph3 erg kwetsbaar.
Veel swirls in de lak en de motorkap had erg veel last van steenslag.