Kijk aan! Dat er nog velen mogen volgen!Frans 99 schreef:Zo!
De eerste km,s weer afgelegd.
Grüß
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als je een werkend account heb bij service.citroen, kun je toegang krijgen tot technische info, tegen betaling van c.a. € 10 (1 uur).JW-C5 schreef:Ik probeer via een omweg nog betaalde toegang te krijgen tot die doc's, is dat nu niet meer nodig?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Gisteren nog wat tegenslag gehad, bij de 2e probefahrt ging het motorstoringslampje aan.
En met de Diag liet de fout zich niet verwijderen (was iets met kortsluiting naar+ en naar - van de druksensor.
En dat is de sensor waar voor je hem er weer uit moet halen.
Vanochtend met frisse tegenzin begonnen met weer uitbouwen.
Na 1/3 van het demontage proces kom ik bij een stekker die er wel inzat maar niet vergrendeld.
Heb ik die al los gehaald? geloof het niet, eerst maar proberen.
Stekker vast geklikt en alles weer opgebouwd.
En het motorstoringslampje gaat nu weer uit en geen nootjesloop meer.
Op naar het volgende drama.
Grüß
En met de Diag liet de fout zich niet verwijderen (was iets met kortsluiting naar+ en naar - van de druksensor.
En dat is de sensor waar voor je hem er weer uit moet halen.
Vanochtend met frisse tegenzin begonnen met weer uitbouwen.
Na 1/3 van het demontage proces kom ik bij een stekker die er wel inzat maar niet vergrendeld.
Heb ik die al los gehaald? geloof het niet, eerst maar proberen.
Stekker vast geklikt en alles weer opgebouwd.
En het motorstoringslampje gaat nu weer uit en geen nootjesloop meer.
Op naar het volgende drama.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat zijn de mooiste reparaties, een los stekkertje 
Goed om te horen dat je auto weer rijd, is alle moeite niet voor niets geweest

Goed om te horen dat je auto weer rijd, is alle moeite niet voor niets geweest

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Mooi dat je dit weer hebt weten op te lossen Frans!
Het blijft inderdaad een moeilijke motor om aan te sleutelen. Maar respect voor je doorzettingsvermogen
Het blijft inderdaad een moeilijke motor om aan te sleutelen. Maar respect voor je doorzettingsvermogen
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Het moment waar ik hem heb vast gezet? geen idee.
Mijn pneumatische sleutel op standje 2.
Op deze stand zet ik de wielbouten ook vast.
Echt geen idee.
Grüß
Mijn pneumatische sleutel op standje 2.
Op deze stand zet ik de wielbouten ook vast.
Echt geen idee.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Frans 99 schreef:HE He de pomp is er eindelijk.
En ook dat ging niet zonder slag of stoot.
Pomp betaald maar zonder borg en daarom werd hij niet verstuurd.
Borg alsnog over gemaakt en binnen 24 uur is hij van Letland via Parijs bij mij afgeleverd.(noord DLD)
Maar nu heb ik de juiste stekker en past het dus probleemloos.
Zaterdag moet hij het weer doen en belangrijker BLIJVEN doen.
JW je heb je voor mij nog de aanhaalmomenten van de riemwielen?
(pomp en nokkenas)
Er is een aparte pomp vastloop beveiliging ingebouwd.
Grüß
En ik heb gebeld met Letland
Zocht je deze? (beetje laat, sorry)
Merkteken Omschrijving Aantrekprocedure
(32) Naafbout van nokkenaspoelie Vastzetten met 8 daNm
Hoekverdraaiing met 90°
(33) bouten - Nokkenastandwiel Vastzetten met 2,3 daNm
(34) Nokkenaslagerkappen (*) De eerste keer aanhalen met 0,5 daNm
Vastzetten met 0,9 daNm
(35) Spanrol van aandrijfriem hogedrukbrandstofpomp Vastzetten met 2,5 daNm
(36) Aandrijfpoelie van hogedrukbrandstofpomp Vastzetten met 8 daNm
Hoekverdraaiing met 90°
(37) Kettingspanner nokkenasketting Vastzetten met 0,9 daNm
(38) Geleiderol van de distributieriem Vastzetten met 4,5 daNm
(39) Distributietandwiel op krukas (Tot motornummer V0364469V) Vastzetten met 10 daNm
Hoekverdraaiing met 90°
Distributietandwiel op krukas (Vanaf motornummer V0364469V) Vastzetten met 30 daNm
Hoekverdraaiing met 90°
(40) Spanrol van distributieriem Vastzetten met 2,6 daNm
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Ja dat klopt, handmatig opgezocht, dit is een kleine selectie van het document wat ik kan vinden.
(B1BBFWP0 AANHAALKOPPELS : MOTOR DT17TED4)
(B1BBFWP0 AANHAALKOPPELS : MOTOR DT17TED4)
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die wielbouten moet met 100 Nm vastgezet worden.Frans 99 schreef:Het moment waar ik hem heb vast gezet? geen idee.
Mijn pneumatische sleutel op standje 2.
Op deze stand zet ik de wielbouten ook vast.
Echt geen idee.
Grüß
Ik heb nu de aanhaalkoppels gevonden in het document B1BBFWP0 - 11 - 26/04/2017 AANHAALKOPPELS : MOTOR DT17TED4
Daarin staat dat deze bout (pos. 44 Tandwiel brandstofpomp dieseluitvoering) met 50 Nm vastgezet hoort te worden.
Da's maar de helft van die van de wielbouten......
Ik zal je het betreffende document sturen.
Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Doc,s ontvangen en bekeken.
Ik heb besloten er verder niets mee te doen daar bedoel ik mee het weer uit elkaar halen en op het juiste moment opnieuw vast zetten.
Dit zit nu dus goed vast en de auto rijdt al 1 week probleem loos.
Tevens is de kans dat ik deze pomp weer moet vervangen verwaarloosbaar.
Dat laat ik over aan de volgende eigenaar: het demontage bedrijf.
Toch wil ik iedereen heel erg zeer veel bedanken voor de input.
Grüß
Ik heb besloten er verder niets mee te doen daar bedoel ik mee het weer uit elkaar halen en op het juiste moment opnieuw vast zetten.
Dit zit nu dus goed vast en de auto rijdt al 1 week probleem loos.
Tevens is de kans dat ik deze pomp weer moet vervangen verwaarloosbaar.
Dat laat ik over aan de volgende eigenaar: het demontage bedrijf.
Toch wil ik iedereen heel erg zeer veel bedanken voor de input.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat asje is conisch met fijn draad, 50nm klinkt bekend voor een dergelijke constructie, met 100nm zal het nooit meer loskomen 
Toch weer mooi dat het geifixt is met alle adviezen en mentale steun van het forum

Toch weer mooi dat het geifixt is met alle adviezen en mentale steun van het forum


V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Juist die MOER heb ik met de hand vast gezet + wat extra. (echter ook geen idee qua Nm)
Het grote punt was de BOUT van het riemwiel op de nokkenas.
Geen spie of vertanding alleen klemmen.
Maar nu klemt ie, en goed ook.
Met de loctide op de schroefdraad denk ik dat dat ook wel zo zal blijven.
Grüß
Alles werkt!! op juiste moment of niet, HET werkt.
Bijna niemand zet een startmotor met het juiste moment vast, en die doet het ook.
Het grote punt was de BOUT van het riemwiel op de nokkenas.
Geen spie of vertanding alleen klemmen.
Maar nu klemt ie, en goed ook.
Met de loctide op de schroefdraad denk ik dat dat ook wel zo zal blijven.
Grüß
Alles werkt!! op juiste moment of niet, HET werkt.
Bijna niemand zet een startmotor met het juiste moment vast, en die doet het ook.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.