V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Even terugkomend op die luchtvochtigheidssensor......

Ik herinnerde me dat ik ooit wateroverlast gehad heb in m'n ventilatiesysteem, dat was een gevolg van verstopte afvoeren van de paravaanbak.
Gevolg: zijknat pollenfilter en een fan die niet meer werkte.
De oorzaak was snel gevonden, doorprikken van de afvoeren van de paravaanbak loste dat op.

Maar wat ik niet begreep is waarom de fan niet werkte.
Toen ik in de papieren dook stuitte ik op een "sensor vocht" in/bij de ventilator unit. Had die 'm uitgeschakeld?
Ik heb dat toen niet verder uitgezocht, m'n probleem was immers opgelost :smt203

Wat die sensor precies doet weet ik dus niet.
In het schema van de AC kan ik 'm ook niet vinden.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ja dat verhaal is het wat ik mij kon herinneren toen de aanjager uitviel tijdens de behandeling met AC reiniger, daarom raakte ik niet direct in paniek :D
BJG, met module bedoel je de kachel motor module zoals bij een Ph1?
Een ph2 heeft die niet, daar zit een complete computer op de kachel motor.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Wat verder zoekend naar die vochtsensor 6445VC kom ik bij BE uit op VOCHTSENSOR GEMONTEERD IN DASHBOARD LIJST/ 6 PINS/ A3544100 9647527180/ ZIE.6445VC.
Die zou dus niet bij de kachel/ventilator module zitten, maar in de dash.
Dat zou dan ook verklaren waarom hij op de tekening niet via een stippellijntje gekoppeld is aan die module.

Autotech24 noemt hem Interior temperature sensor CITROEN PEUGEOT 9647527180 6445VC

Bij Eurofrance.de wordt hij Innenraum-Temperatursensor, Klimasensor genoemd.

Die komt gewoon voor op het schema, dat is sensor 8030, linksonder:
AC schema.jpg
Wie het weet mag het zeggen.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Airco probleem C5 PIII

Bericht door BJG »

Het is wat verwarrend allemaal, maar de getoonde sensor is een interieurtemperatuursensor.

Ik heb zojuist ontdekt dat daar een luchtvochtigheidssensor bij in zit :oops:

Die heeft dus invloed op stand van de recirculatie klep en de klep voor de richting van de luchtstroming.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Mooi dat je dat ontdekt hebt :smt023
Zo leren we elke dag bij, en begrijpen we nog iets meer van alle verborgen slimmigheden van onze voitures :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Is dit schema voor een ph2 of ph3? En is de sensor dezelfde?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat schema is van een PH2.

Of dat van de PH3 er ook zó uit ziet weet ik niet.
Ik zal dat in het weekend checken, dan heb ik weer toegang tot die doc's.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Alvast dit plaatje van de sensoren bij de PH3:
Sensoren PH3.jpg
Daarop zie ik dat de binnentemperatuursensor(en) niet (meer) in de dash zitten, maar in de verwarmings/airco-unit.
Wat dat betekent voor het schema en de functie moet ik zondag opzoeken. Dan heb ik daar weer toegang.

Ik zie hier wel een "verdampersensor".
Vraag aan BJG: is dat de sensor waar we het eerder over hadden, die kijkt naar de temperatuur van de verdamper en vaststelt of die op het punt staat te bevriezen?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Airco probleem C5 PIII

Bericht door BJG »

Ja dat is hem!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
@ Alexandre,

Kun je de laatste 8 cijfers van je VIN geven?
Ik zie in de stuklijsten dat er verschillende uitvoeringen zijn van de verwarmings/airco-unit.
En dus zoek ik in het weekend graag even op de voor jou toepasselijke.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 jan 2015 16:53
Auto: Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 246000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Kunrade - Voerendaal
C5club Fan
C5club Fan
Hallo JW,
Hier het gevraagde VIN nr.:
9L548433

Hopelijk kun je er wat mee.

Groet,
Lex
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
BJG schreef:Deze auto heeft geen luchtvochtigheidssensor.
Ook een C5 -2 heeft die niet.

De klacht die je hebt ervaren met de verdamperreiniger heeft niet te maken met de luchtvochtigheidssensor, maar met de module van de aanjager. Door eenzelfde actie heb ik zo'n module wel eens vernield, bij jouw is het gelukkig goed gegaan.

Bij auto's die wel een luchtvochtigheidssensor hebben zit deze meestal in de binnenspiegel, en beïnvloedt deze alleen de stand van de reciculatieklep.
hoe is dat juist gebeurd.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Airco probleem C5 PIII

Bericht door BJG »

De aanjager wordt geregeld door een regeleenheid (module), die heeft een koellichaam in de luchtstroom.
Als er bij een heet koellichaam ineens veel koude vloeistof op dat koellichaam komt hoor je de aanjager daar soms op reageren. Al een paar keer gehad dat daarna de module defect bleek te zijn.

Wat er precies mis gaat in de module weet ik niet.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
als ik het goed begrijp ,als de verdamper moet ontsmet worden , dan doe je het best als de ventilator een lange tijd niet gedraaid heeft, zodat die module nog koud is.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Nogmaals, een Ph2 heeft geen regelmodule met koellichaam, de aanjager en regelmodule zijn één geheel.
Het is een complete computer op de aanjager, ik zal vanavond eens naar de foto's zoeken, ze staan in het topic van mijn C5.
Plaats reactie