Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Stom toevallig tegen een paar mooie licht metalen velgen(borbet) aangelopen op marktplaats in almelo bij de citroen dealer.
Ze komen onder een andere C5 vandaan die ze liever met originele velgen willen verkopen .
Nu heb ik al zoveel geprobeerd om het trillen weg te krijgen nu kan dit er ook nog wel bij.
Nou moet ik wel zeggen dat het aardig acceptabel was hoor het trillen maar ik ben toch benieuwd ofdat het nu helemaal weg is.
Ben benieuwd dus
Ze komen onder een andere C5 vandaan die ze liever met originele velgen willen verkopen .
Nu heb ik al zoveel geprobeerd om het trillen weg te krijgen nu kan dit er ook nog wel bij.
Nou moet ik wel zeggen dat het aardig acceptabel was hoor het trillen maar ik ben toch benieuwd ofdat het nu helemaal weg is.
Ben benieuwd dus
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Kun je niet eerst proefrijden met die velgen?
Kost je hooguit wat tientjes voor het omleggen...
Kost je hooguit wat tientjes voor het omleggen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Nou, ik lijkt toch wel wat verbetering te voelen. Het trillen in het stuur is nu helemaal weg
Wel voel ik in mijn stoelzitting nog een kleine trilling bij de 120 km/per uur. Dit wijst dus op een kleine onbelans in de achterwielen.
Ik was toch nog met korting van 20% 75 euro kwijt voor het wisselen en balanceren van de banden. Het plaklood van de lichtmetalen velgen maakt het zo duur legde de beste man mij uit.
Maar ik juich nog niet te vroeg, eerst een weekje rondrijden ermee.
Word vervolgt.....

Wel voel ik in mijn stoelzitting nog een kleine trilling bij de 120 km/per uur. Dit wijst dus op een kleine onbelans in de achterwielen.
Ik was toch nog met korting van 20% 75 euro kwijt voor het wisselen en balanceren van de banden. Het plaklood van de lichtmetalen velgen maakt het zo duur legde de beste man mij uit.
Maar ik juich nog niet te vroeg, eerst een weekje rondrijden ermee.
Word vervolgt.....

En ja hoor, vandaag weer opnieuw naar de garage en nu hopelijk voor de laatste keer.
Van voor is hij goed uitgebalanceerd maar nu was het van achter weer niet goed. Hij begon weer te trillen bij de 120 in mijn stoel.
Ik heb nu zoveel erover gehoord en gelezen dat ik zeker weet dat dat van de achterwielen komt.
En ja hoor , een kleine oneffenheid en onbelans zat er weer in.Ze moeten me wel hebben met deze auto!!!
Ze hebben de band ten opzichte van de velg iets gedraait en nu maar weer opnieuw proberen.
Ben ik nou echt de enige die hier last van heb?
Van voor is hij goed uitgebalanceerd maar nu was het van achter weer niet goed. Hij begon weer te trillen bij de 120 in mijn stoel.
Ik heb nu zoveel erover gehoord en gelezen dat ik zeker weet dat dat van de achterwielen komt.
En ja hoor , een kleine oneffenheid en onbelans zat er weer in.Ze moeten me wel hebben met deze auto!!!
Ze hebben de band ten opzichte van de velg iets gedraait en nu maar weer opnieuw proberen.
Ben ik nou echt de enige die hier last van heb?

Helaas, toch nog een duidelijke trilling in de stoelen voelbaar tussen de 110 en 130. Stuur is helemaal stil
Wat zou het nou nog kunnen zijn?Hierboven is de Trilling weer weg, om gek van te worden.

Wat zou het nou nog kunnen zijn?Hierboven is de Trilling weer weg, om gek van te worden.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Is/zijn de bandjes achter wel helemaal rond ?
If not, kun je deze laten balanceren tot je een ons weegt (of er een ons lood opzit
) maar dat zal het nooit verhelpen.
'k heb het bij een Xant gehad, en die was alles behalve rond (had bovendien een uitstulping waar het metaal doorheen kwam
Lekker als je met 140 teruggejakkerd bent naar de garage
)
If not, kun je deze laten balanceren tot je een ons weegt (of er een ons lood opzit

'k heb het bij een Xant gehad, en die was alles behalve rond (had bovendien een uitstulping waar het metaal doorheen kwam


Johan

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
@hagro
mail me je chassisnummer eens, misschien zit er een terugroepactie op de velgen.
mvg Johan
mail me je chassisnummer eens, misschien zit er een terugroepactie op de velgen.
mvg Johan
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

IK wil mijn chassisnummer wel geven hoor maar ik heb mijn originele velgen er nu niet meer onder zitten.
Wat ik bij de vorige berichtjes al schreef ,ik kon bij de citroen dealer in almelo 4 onbeschadigde lichtmetalen velgen kopen. ik denk dan ben ik gelijk van dat gezeur en het moeilijk balanceren af.
Deze kwamen dus ook onder een C5 vandaan waarvan de bestuurder ook altijd kritisch was.(volgens de dealer)
Maar wat het rare is, dat van voor het nu in 1 keer goed is maar dat het nu vermoedelijk achter zit.
Het enige wat ik nu nog kan proberen en vragen ofdat ze hem onder de auto willen balanceren.
Zelfs mijn vrouw voelt het en die was nooit zo moeilijk
Maar wat ik zo raar vind, waarom voel je dit alleen tussen de 110 en 130. Voor de rest rijdt hij heerlijk.
Maar toch bedankt voor de reactie, en dit zeker van een dealer zelf
Wat ik bij de vorige berichtjes al schreef ,ik kon bij de citroen dealer in almelo 4 onbeschadigde lichtmetalen velgen kopen. ik denk dan ben ik gelijk van dat gezeur en het moeilijk balanceren af.
Deze kwamen dus ook onder een C5 vandaan waarvan de bestuurder ook altijd kritisch was.(volgens de dealer)
Maar wat het rare is, dat van voor het nu in 1 keer goed is maar dat het nu vermoedelijk achter zit.
Het enige wat ik nu nog kan proberen en vragen ofdat ze hem onder de auto willen balanceren.
Zelfs mijn vrouw voelt het en die was nooit zo moeilijk

Maar wat ik zo raar vind, waarom voel je dit alleen tussen de 110 en 130. Voor de rest rijdt hij heerlijk.
Maar toch bedankt voor de reactie, en dit zeker van een dealer zelf


Service met hoofdlettersOldenhage schreef:@hagro
mail me je chassisnummer eens, misschien zit er een terugroepactie op de velgen.
mvg Johan

Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Maar dan is het toch SERVICE....RobbertC5 schreef: Service met hoofdletters

Van zulk een service kan ik bij mijn Renoolt geraasje alleen maar dromen...

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

Dag allen,
Het trillen vanaf 110 km/u blijkt bij de C5 vaak voor te komen. Ook bij mijn auto is dat zo, alleen: na enige tijd houdt dat ook weer op. Vandaar mijn gedachte: kan het niet te maken hebben met het feit dat de auto bij 110 km/u automatisch iets lager komt te liggen? Dat het getril ontstaat bij het 'zakken', en even later weer verdwijnt?
Peter
Het trillen vanaf 110 km/u blijkt bij de C5 vaak voor te komen. Ook bij mijn auto is dat zo, alleen: na enige tijd houdt dat ook weer op. Vandaar mijn gedachte: kan het niet te maken hebben met het feit dat de auto bij 110 km/u automatisch iets lager komt te liggen? Dat het getril ontstaat bij het 'zakken', en even later weer verdwijnt?
Peter
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ehhhm,


Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

wij hebben het "trillen ook voorgehad pffff irritant echt!!! ik moet zeggen dat het een enorme verbetering is met een goeie michelin band erop het kan nog beter zei de garagist (want wij hebben er andere velgen laten oplegen en zou ook daarvan voort komen) ma het is aanvaardbaar nu dus laten we het zo en ja ze zijn blijkbaar gevoelig de C5 tja ma bolt toch wel zalig hoor!!!!
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Locatie: H'doorn
na drie keer balanceren was het bij ons opgelost en de waarden zijn opgeslagen en voor ons meegegeven. nooit meer poblemen mee gehad
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)

ach ,das ook wel goed om te weten
zie hier vin je van alle tips terug!
