Pagina 5 van 20

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 01:46
door c5jan
Zeker weten? Wat ik erover gelezen heb is de werking van vvt juist omgekeerd: tam ecomotortje op lage toeren, een beest op hogere toeren.
Maar ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben...ik sta nadrukkelijk open voor uitleg aangaande dit type motor.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 12:57
door GW-tje
Ik denk dat we beiden een beetje gelijk hebben. ;)

http://track-techniek.blogspot.nl/2014/ ... g-vvt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 13:08
door Iceman
Afgelopen vakantie met 30 tot 35 graden, vouwwagen (700kg) en bagage lag het verbruik op 1:1200.

Bij mij valt de nokkenas verstelling zo nu en dan in storing.
De storingen zijn dan: verstelling in lage waarde en verstelling in hoge waarde.
Dan is het net of er een dood paard achter hangt, even resetten en ze loopt weer vlot.

Hoe dat het komt :smt017 , ik heb geen flauw idee?

Greetz Iceman :smt197

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 14:31
door c5jan
Dan ben je aan een nieuwe klep toe.
Uit ervaring weet ik inmiddels dat je dat het beste vooraf kunt laten gaan door een timingcheck van de d riem volgens de daarvoor bedoelde procedure.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 15:10
door Iceman
Weer de distributieriem er af?
40000km geleden er afgeweest, 30000km eerder ivm olie lekkage.

Greetz Iceman :smt197

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 16:07
door c5jan
Moet voor de controle van de timing de riem eraf?
Klep zit met 1 boutje vast. Vervang je zo.
Wat je alleen niet wil is dat het ene probleem het andere maskeert.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 16:11
door Iceman
Riem is door de garage gedaan.

Zit die klep maar met 1 boutje vast?

Kan er iemand een tekening plaatsen over hoe dat in elkaar zit?

Greetz Iceman :smt197

Edit: wellicht off topic, tekening kan worden geplaatst in mijn draadje: break van Iceman

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 18:13
door c5jan
Ja, het is een circa 15 cm lange stalen cilinder met bovenop de elektrische aansluiting en en lip met 1 boutgat.
Ik heb ze vorige week nog staan uitruilen bij de 206 van m'n zoon die dezelfde klep en bijna dezelfde ecu heeft.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 18:33
door Iceman
Mmmm weet niet beter als dat het verwerkt is in het nokkenastandwiel.

Foto?

Greetz Iceman :smt197

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 18:42
door c5jan
Daar gebeurt de truuk maar de klep zit gewoon tussen de nokkenassen in.
Ik heb al zitten zoeken maar kennelijk toch geen foto genomen van het ding...

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 18:48
door c5jan
Hier staat wel wat gelijkends op:
http://m.alibaba.com/showroom/oil-control-timing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 19:15
door Iceman
Deze: https://bartebben.nl/online-onderdelen- ... 4&groep=AI" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat kost dat ventiel nieuw?

Is wellicht een optie om die te vervangen.

Greetz Iceman :smt197

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 26 jul 2015 21:33
door c5jan
Ging meen ik over 120 euro.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 31 jul 2015 12:40
door GW-tje
Zojuist olie bijgevuld. 4000km en 0,6 liter verbruikt. Dat komt neer op 1:6700 km.
Blijkbaar heeft het spulletje van Bar's toch een gunstige uitwerking gehad op één en ander.
Voorlopig een mooi resultaat. :smt023

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 16 aug 2015 18:12
door c5jan
Ik heb even wat gemist kennelijk. Welk bar's spul inzake olieverbruik?

Overigens op de terugweg in weinig tijd een behoorlijke plens olie verstookt onder alles behalve zware omstandigheden.
Ik had iets wat lpg moest voorstellen getankt maar er ging 58.5 liter in ipv de 54 liter die ik kan tanken. Alarmbel dus. Want zoveel lpg, dat zou een ventiel hebben moeten doen openen...

In de rit er direct na een redelijk goed lopende motor die wel wat schorder klonk dan anders.
Na 60 km een P0420, niet te wissen, kwam weer terug bij gas geven. Geen vermogens verlies gelukkig.
Nadat de tank leeggereden was Duitse lpg erin, storing gewist en geen centje pijn meer gehad, en amper meer olie verbruikt.

Toevallig of niet...?