Pagina 5 van 11
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 03 jul 2015 11:35
door tafkap72
Als het geen C5 wordt, wordt de volgende een 508 SW. Ik heb een hekel aan X overs en SUV's.
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 03 jul 2015 21:36
door This Game
Alleen dan niet de RHX hybrid, wat een foeilijke plastiek kappen
Zal helaas ook moeten uitwijken naar een 308/508 om een beetje knappe en toch zuinige SW te krijgen. Vind de C5 station natuurlijk wel erg mooi, maar dat ding is nog eens bijna 200 kg zwaarder, terwijl de 508sw al een belastingklasse lager uitvalt. Citroen C4 stations zijn er misschien wel in China?
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 04 jul 2015 08:10
door Citroënnetje
Gelukkig wil en kan ik alleen maar 2e hands-jes rijden...

Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 04 jul 2015 09:45
door Roman
hopelijk komt citroen met een mooie suf...
dan kan ik weer terug naar het merk...
nu moet je nood gedwongen wijken.
maar ik moet zeggen, hij bevalt uitstekend..

Nieuwe C5 in 2017
Geplaatst: 04 aug 2015 19:15
door heho
Zag dit voorbij komen op autoweek.nl
Kan het filmpje nu niet zien (op mijn werk) maar plaatje ziet er goed uit ...
http://www.autoweek.nl/video/4739/journ ... mt-in-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe C5 in 2017
Geplaatst: 04 aug 2015 20:33
door Herman
Geen bollen, standaard onderwerk strakke lijnen en sedan voor de chinese markt!
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 04 aug 2015 20:50
door Roman
Dus dezelfde als de jouwe..

Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 04 aug 2015 22:18
door Citroenfan39
heho schreef:Zag dit voorbij komen op autoweek.nl
Ach, er wordt zoveel gespeculeerd in autoland. Feit is dat nog niemand weet hoe de nieuwe C5 eruit gaat zien (er zijn nog geeneens prototypes gesignaleerd), wanneer de nieuwe C5 komt en wat de specificaties zullen zijn.
Er zijn wel wat schetsen in omloop (zoals deze die Autoweek gebruikt) maar waarop zijn deze dan gebaseerd?
Feit is dat het voorlopig nog even koffiedik kijken is. Citroën gaat eerst nog de onderkant van haar gamma op orde brengen (nieuwe C3 en C4). Deze zijn belangrijker voor de verkoopaantallen en brengen voor Citroën meer geld in het laadje dan een grote D-segment sedan. Een marktsegment waar in Europa sowieso de rek uit is.
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 05 aug 2015 01:15
door Frankp
Ik mag denkelijk binnenkort een nieuwe lease auto uitzoeken en hoop dat er heel snel een nieuwe C5 komt, want de ph3 doet het eigenlijk niet voor mij. Alhoewel ik waarschijnlijk de meest luxe versie diesel versie kan kiezen. Budget ligt op max een bmw 530 exec. Ik zou het liefste Citroen willen rijden, maar ik heb niet zoveel feeling met de ph3

Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 05 aug 2015 09:25
door arendonk
Hij wordt pas in 2017 verwacht; dat duurt nog wel even.
Je zit met een vreselijk luxeprobleem lees ik!
Ik snap dat je geen ph3 meer wil kiezen.
DS5 met 180 pk diesel + automaat is ook leuk!
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 08 aug 2015 23:18
door Frankp
Idd, niet aan gedcht, ook een erg mooie auto, de ds5......

Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 01 jul 2016 13:50
door Menno
Er komt iig een opvolger, maar dit is wel nog bijzonder vaag allemaal ...
http://www.autoweek.nl/nieuws/citroen-c ... -opvolger/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 01 jul 2016 16:06
door willy4
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 01 jul 2016 16:24
door Kapitein Rob
Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?
Geplaatst: 02 jul 2016 23:39
door MichielC5
Ik vrees echt dat het merk Citroën te grabbel wordt gegooid en het fun of B-merk van PSA wordt. Grappige auto's als de Cactus en de nieuwe C3, maar een beetje topmodel blijft uit. De nieuwe C5 zou zo maar tussen het C en D segment kunnen komen, aldus Jackson. Dus dan is de C6 weg, de C5 als echte D segmenter weg.....blijft over een C4 (mooie auto, dat wel) en een C4-en-een-half?
Citroën schuift steeds verder aan het A, B en C segment. Dat doet geen eer aan het merk, wat mij betreft. Zeker, Citroën heeft ook auto's gemaakt als de 2CV, Diane en Mehari.
Maar er zijn natuurlijk ook altijd veel luxere modellen geweest. En die rijke traditie van luxe modellen wordt steeds verder los gelaten voor Citroën door PSA.
De C5-3 werd neergezet als concurrent voor de Duitse D-segmenters. Daar werd ook onbeschaamd reclame voor gemaakt. En terecht, want persoonlijk vond / vind ik de C5-3 een echte topper. Zelfs 8 jaar na dato is het model nog niet gedateerd. Waarom laten ze dat nu los? Waarom een stap terug? Alleen om DS en Peugeot meer ruimte te geven in de hogere segmenten?
Ik heb ook nooit begrepen dat de C4 niet in station uitvoering kwam, en de 308 wel. Teveel concurrentie voor de 308?
En het feit dat ik nu geen echte keuze kan maken voor een Citroën als lease auto is ook teleurstellend. Er had al lang een opvolger op het niveau van de C5-3 moeten zijn!
Zonde van het merk Citroën. Want ook al rij ik nu geen Citroën, het blijft toch mijn favoriete merk.