Pagina 5 van 5

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 16 mei 2014 22:18
door Timo 1972
Ik ga dit draadje maar weer eens aanhalen , omdat mijn auto nog steeds stottert als het koud is.
Ik wil het ook eens bekijken of het gaat helpen (als het de volgende keer koud is) of het stotteren stopt als ik deze stekker loshaal.
Zo ja is de klep te maken (reinigen) of zal er dan een nieuwe op moeten.

en voor mijn motor is het dan nummer 4 ?

Afbeelding

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 17 mei 2014 09:54
door BJG
De EGR klep staat niet op dit plaatje. Jij hebt de dampafzuiging uit de benzinetank te pakken.

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 17 mei 2014 11:24
door JW-C5
Staat de EGR überhaupt op een plaatje?
De PH2 EW10A motor heeft toch geen EGR systeem?

Groet,
JW

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 17 mei 2014 12:25
door c5jan
Los daarvan dacht ik dat lpg niet zo erg roette...

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 17 mei 2014 22:01
door Timo 1972
JW-NHS schreef:Staat de EGR überhaupt op een plaatje?
De PH2 EW10A motor heeft toch geen EGR systeem?

Groet,
JW

Ik heb geen flauw idee of mijn motor een egr klep heeft , maar mijn motor stottert wel als hij koud is
dus ik dacht dat dit een oorzaak kon zijn.
c5jan schreef:Los daarvan dacht ik dat lpg niet zo erg roette...
Deze motor heeft niet altijd op lpg gelopen , en nu alleen nog maar de eerste km's op benzine dus zou wel wat aanslag kunnen veroorzaken ...

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 18 mei 2014 00:24
door JW-C5
Heb je 'm al uitgelezen?
Wat stond er aan codes in het systeem?

Groet,
JW

Re: EGR uitgeschakeld

Geplaatst: 18 mei 2014 00:31
door BJG
Voor het verbeteren van het gedrag bij koude motor is bij de EW 10 een update beschikbaar gekomen. In combinatie met nieuwe bougies (daar is deze motor erg kritisch op) is dat soms een wereld van verschil.
Inderdaad heeft deze motor (zoals JW terecht opmerkt) vrijwel zeker geen EGR-klep. Om dat 100% zeker te kunnen stellen heb ik (of JW) een chassisnummer nodig.