Pagina 40 van 61
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 17:38
door blizz
blizz schreef:...deze zijn nu wel schoon gemaakt van corodatie maar het is niet goed dat accu zo corrodeerd lijkt me.
de spanningsmeter op het dashboard staat niet lood recht naar beneden maar veel meer naar rechts.....
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 18:02
door ms-c5
zorg er wel voor, dat je draden die origineel van je koplampen zijn, goed verbinding maken naar de ballasten, de ballasten transformeren de spanning op naar 23 kv, als je dan geen goed contact hebt, dan onsteken ze niet, de ene keer wel, de andere keer niet

Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 18:14
door blizz
zelfs de contacten licht gebogen over de lengte van het stekkertje zodat ze er erg strak ingaan en voor altijd contact blijven maken
terwijl ze uitwaren heb ik ook gerommeld aan de stekkertjes en dat maakte totaal geen verschil
ik vermoed gewoon dat 14 v en misschien een licht spannings dipje ervoor zorgen dat ze soms niet ontsteken terwijl dat als de auto een tijdje draaid ( en dus de accu spanning weer op peil brengt ) het wel gewoon blijft doen
dus wederom zou het aan de accu kunnen liggen?
ik vermoed dit door de zware hoeveelheid corrodatie dat op accu polen zat.
deze corrodatie komt uit de accu vandaan (accu vloeistof ???) als dat minder wordt heeft je accu minder vermogen toch???
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 19:09
door ms-c5
en als je je lichtschakelaar nou eerst eens op stadslichten zet, dan de motor starten, en je licht schakelaar dan op dimlicht zetten, onsteken ze dan wel, dan zou je haast denken dat het je accu is.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 19:18
door blizz
ms-C5 schreef:en als je je lichtschakelaar nou eerst eens op stadslichten zet, dan de motor starten, en je licht schakelaar dan op dimlicht zetten, onsteken ze dan wel, dan zou je haast denken dat het je accu is.
hey
als ik het in de volgorde doe en na het starten meteen de lampen ontsteek
dan gaan ze inderdaad aan
om vervolgens eerst links uit te gaan na 5 sec en 2 sec later volgt de rechter ook
laat ik motor 1 a 2 minuten lopen dan blijven ze aan
greetz daaf
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 19:29
door Klaverblaadje
Probeer dat nu eens met zo'n mooie digitale multimeter op de accu, dan kun je tenminste zien wat er gebeurd.
Als de motor 2 a 3 minuten loopt (zonder verlichting) en je schakelt dan pas de lampen in, dan blijven ze dus in 1 keer goed branden begrijp ik.
Mijn conclusie is dan, puur accuspanning, maar meten is weten, de hydro pomp trekt ook nogal wat, en als die in die eerste minuten de hoogte corrigeert dan is daar ook nogal wat stroom voor nodig.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:25
door blizz
blizz schreef:
ik vermoed gewoon dat 14 v en misschien een licht spannings dipje ervoor zorgen dat ze soms niet ontsteken terwijl dat als de auto een tijdje draaid ( en dus de accu spanning weer op peil brengt ) het wel gewoon blijft doen
dit is tijdens draaiende motor
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:29
door zandvoorta
14 volt is toch een normale spanning bij draaiden motor? en tussen 12 en 13 volt bij stilstaan motor?

Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:33
door blizz
11.9 bij stilstaande motor bij mij
volgens mij moet dat ongeveer 12.8 a 13 volt zijn bij een gezonde accu
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:48
door c5maarten
blizz schreef:11.9 bij stilstaande motor bij mij
volgens mij moet dat ongeveer 12.8 a 13 volt zijn bij een gezonde accu
Dit is idd te laag!
Laat anders de auto eens een nachtje staan en meet dan de accuspanning, dan weet je zeker of je accu op kieperen staat!
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:48
door zandvoorta
Tenzij je hem ondertussen al aardig leeg getrokken hebt met veel starten en lampen aan zonder draaiende motor

Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:49
door c5maarten
~Tja in dat geval wordt het hoog tijd om de C5 te gebruiken waar hij voor is!
Een flink stuk rijden

Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 20:54
door Nodri
Heren bij de heersende temperaturen zal je acuu 50-60% leveren van de normale stroom!! De spanning zal een tikkie lager zijn maar wel aardig op peil.
Als je de motor start dan zal er zoveel van de accu gevraagd worden dat de spanning in elkaar duikt. Veel electronica kan tot een volt als 10 het wel doen, de sets blijkbaar niet.
Meet dus je spanning nadat je de motor gestart hebt.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 21:07
door blizz
als de auto loopt is de spanning 14 volt
let wel mijn accu was zwaar aan het corroderen.
contacten zijn schoon gemaakt.
dat bij starten van de auto stroom trekt is logisch
en dat de lampen in dippen ook
maar dat ze uitgaan???? na 5 sec met een lopende motor????
heeft niets met starten te maken
zodra de auto aangeslagen is laadt de accu op
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 30 dec 2008 21:11
door ms-c5
een nachtje een acculader aan de accu, en dan eens weer kijken wat ie doet, dan weet je het zeker dat het niet met je accu te maken heeft
