exroosje schreef:Slecht gemiddelde zeg, ik heb 3 jaar geleden eens 130 gemiddeld gehaald op st-chinian (bij carcasonne) - den Haag. En dat was inclusief een stukje route nationale (N20 geloof ik).
En deze zomer naar italie tot aan de oostenrijkse grens ook zoiets. Overigens tot frankfurt nog een gemiddelde van boven de 150

(wel al half juni za ochtend vroeg vertrokken, in het schema 5 uur den haag, 6 uur grens duitsland, 12 uur grens oostenrijk (ulm/fernpass). Op benzine lag het verbruik van de V6 rond de 1 op 8 op dat traject, als je constant 160-200 rijdt is op de boco zo'n 14-16 liter/100 km af te lezen. En dat klopt dan vrij aardig als het uitmiddeld met de iets langzamere stukken waar je niet harder dan 130 mag (die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden natuurlijk)
De hele vakantie heb ik de 1 op 9 net niet gehaald. Daar zat ook italiaanse autostrada en franse autoroute in, waar het toch iets zuiniger gaat door een meer constant tempo wat net iets lager ligt (maar defacto minstens even goed opschiet)
Over het gemiddelde: Die cijfers zijn zo afhankelijk van allerlei factoren.
Zo hebben wij zowel de heenweg als de terugreis in twee dagen gedaan, dat betekent van de snelweg af, rijden naar je overnachtingsplaats, dat drukt.
Op de heenweg 20 minuten zitten bellen in de auto voor een overnachtingshotel met de motor aan. A. Omdat het heet was, B. omdat die stomme computer na zoveel minuten in ECO-mode gaat en dan de telefoon niet meer werkt.
20 minuten met 0 km/u tikt aardig af op het gemiddelde.
Over het verbruik: Als jij net geen 1:9 heb gehaald op benzine ben ik echt niet ontevreden met 1:7.47 op gas, zeker met de helft van de gereden km´s ter plekke in tourist-mode
Gr. Ronald