kevin schreef:Barum banden zitten erop, nu 100 km gereden en positief, weinig geluid en grip genoeg. Nu moet ik wel zeggen dat ik van 15inch(standaard) naar 17 inch LM (225-45-17)ben gegaan. Ben benieuwd hoe de banden het in de regen doen. Banden,montage en balanceren was overigens slechts 105 euro per band......
Nou, dan zal ik ook eens stoer doen
Na rijp beraad heb ik besloten achter Michelin Energy Saver's (205/65 15 94H, zoals bij de voordeur staat) te laten monteren. De vierde generatie van deze banden schijnt nl. op een nat wegdek een stuk beter te presteren dan voorheen en bijna net zo goed als de beste. Daarbij gaat de band 40% langer mee en verbruikt 10% minder brandstof (als ik d ereclame mag geloven ....
Beetje geinternet en rond gebeld. Prijzen varieren van 105~170 per band (all in). Uiteindelijk was ik slechts Euro 220 (!) kwijt voor twee nieuwe banden, afvoer v/d oude banden plus balanceren v/d voorwielen. Dus echte Michelin's voor de prijs van een B-merk (volgens ET althans). En ook nog 'goed voor het mileu'. Kan ik nog eens lekker omrijden om extra v/d C5 te genieten.
De banden waren 'vers' (slechts enkele weken geleden geproduceerd) en geen ouwe troep van 1.5 jaar oud wat me de vorige keer bij een ander bedrijf is overkomen. Het werd keurig gedaan door drie enthousiaste jongens. Ik was dus ook zo klaar.
Dus Bandenpaleis in Heerenveen: