Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Totaal 40 euro, of per band ?
Vor een tientje per band zou ik ook een (bekender) merk kiezen... en voor 40 euro per band zijn er ook nog wel meer opties (ander A-merk dan Michellin)...
Vor een tientje per band zou ik ook een (bekender) merk kiezen... en voor 40 euro per band zijn er ook nog wel meer opties (ander A-merk dan Michellin)...
Johan

Goh, hebben jullie de prijs gezien voor die Michelin Primacy's: 98 bis 156 euro!MarcusE schreef:Maar hier wat voer voor de Michelin aanhangers![]()
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=243132
Zo goedkoop heb ik ze niet kunnen vinden!

Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Prijs voor de kale band, zonder montage, zonder balanceren, zonder afvoer oude band etc.? 
Goedkoopste wat ik vond in Duitsland voor mijn 215x55x16 primacy was 160 euro all in.

Goedkoopste wat ik vond in Duitsland voor mijn 215x55x16 primacy was 160 euro all in.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

Maar dan nog. Een nieuwe band kan je voor 25 piek laten monteren balanceren etc inclusief nieuw ventiel. Dus dat zijn de kosten niet...

C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37
Auto: nu Subaru Legacy , C5 Break 2004' verkocht
Opties: trekhaak parkeersensoren achter, lmv 17 inch
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198000
Kleur: zilvergrijs
Morgen gaan de barum banden eronder, voor wie nog hierover wat wil lezen een linkje http://www.barum.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
en nog eentje
http://www.reifendirekt.de/review/107/B ... stcom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik houd jullie wel op de hoogte van mijn ervaringen, ik heb er nu maar 2 gekocht als ze bevallen koop ik er nog 2 en anders toch maar weer wat anders.
en nog eentje
http://www.reifendirekt.de/review/107/B ... stcom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik houd jullie wel op de hoogte van mijn ervaringen, ik heb er nu maar 2 gekocht als ze bevallen koop ik er nog 2 en anders toch maar weer wat anders.
hihaho
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Barum is een B-merk van het B-merk Conti. Dat doe je je C5 toch niet aan 

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 sep 2009 20:21
Auto: 2.0 Hdif 120KW AUT Tourer Executive
Opties: Wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12812 CJ
Productienummer: 10792
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Kleur: Blue Bourrasque
KPH: Achter
Locatie: Sint Michielsgestel
Ik heb er net 4 banden eronder laten zetten: Michelins Primacy HP's: (215/55 R16). 175 euro per band.
Stom natuurlijk, moet het voortaan via Internet bestellen: dure les. Maar goed, naast de in totaal 700 euro kwam er nog het volgende bij:
- balanceren: 46 euro;
- ventieltjes: 10 euro;
- en mijn persoonlijke favoriet, het stikstof: 12 euro.
Dus het balanceren, ventieltjes, stikstof kan voor 17 euro per band. Meevallertje toch?
Vond toch dat er banden gewisseld moesten worden, want er lagen eerst Wanli's
onder. Ik kende het merk niet, maar uit de diverse testen op internet (dat dan weer wel) kwamen die met het predicaat "dramatisch" er blijkbaar nog goed vanaf. En aan veiligheid kun je geen prijs hangen.
Joost

Stom natuurlijk, moet het voortaan via Internet bestellen: dure les. Maar goed, naast de in totaal 700 euro kwam er nog het volgende bij:
- balanceren: 46 euro;
- ventieltjes: 10 euro;
- en mijn persoonlijke favoriet, het stikstof: 12 euro.
Dus het balanceren, ventieltjes, stikstof kan voor 17 euro per band. Meevallertje toch?

Vond toch dat er banden gewisseld moesten worden, want er lagen eerst Wanli's

Joost
Groeten,
Joost
Andere auto is een DS3
Joost
Andere auto is een DS3

Helemaal waar.jmeyden schreef:... En aan veiligheid kun je geen prijs hangen.
Joost
Alleen:
Wat is veilig, wat is veiliger en wat is veilig genoeg?
Allemaal ietwat subjectieve begrippen. Niemand kan objectief zeggen dat een bepaalde band nou echt de beste is. En dat houdt het nou zo leuk in dit draadje.

Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
je bent laatEvilTwin schreef:Barum is een B-merk van het B-merk Conti. Dat doe je je C5 toch niet aan


zo 06 sep, 2009 16:36 MarcusE schreef:Waarschijnlijk zal EvilTwin wel weer losgaan over B en C merken/kwaliteitkevin schreef:ik heb nu 2 banden van het merk barum type bravurus 2 besteld
Johan
Berichten: 121
Lid geworden op: 11 sep 2008 22:07
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Locatie: Ridderkerk
@ jmeyden"
Dat begrijp ik toch niet helemaal. Ik heb voor mijn vakantie 4 nieuwe Primacy's HP (215/55/16) laten monteren voor 169,- per band. Maar wel all-in! Dus incl. balanceren, ventielen en stikstof (wat mij betreft gebakken lucht overigens maar daar rekenden ze niets extra voor, dus). Dit bij een kleine zelfstandige doch zeer professionele bandenspecialist.
Wat nog kan schelen is het feit dat ik 93H heb gekozen, een lichtere loadindex dus. Op advies van de bandenman n.a.v. mijn wens vooral comfort te willen. Deze band voldoet volgens hem ruimschoots, zowel in de praktijk als qua APK, en voelt iets minder 'hard' aan.
Dat begrijp ik toch niet helemaal. Ik heb voor mijn vakantie 4 nieuwe Primacy's HP (215/55/16) laten monteren voor 169,- per band. Maar wel all-in! Dus incl. balanceren, ventielen en stikstof (wat mij betreft gebakken lucht overigens maar daar rekenden ze niets extra voor, dus). Dit bij een kleine zelfstandige doch zeer professionele bandenspecialist.
Wat nog kan schelen is het feit dat ik 93H heb gekozen, een lichtere loadindex dus. Op advies van de bandenman n.a.v. mijn wens vooral comfort te willen. Deze band voldoet volgens hem ruimschoots, zowel in de praktijk als qua APK, en voelt iets minder 'hard' aan.

Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX.
Blijvertje: Dspecial 1970
Blijvertje: Dspecial 1970
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
veilig is een band met fatsoenlijk profiel..Citroentje schreef:Helemaal waar.jmeyden schreef:... En aan veiligheid kun je geen prijs hangen.
Joost
Alleen:
Wat is veilig, wat is veiliger en wat is veilig genoeg?
Allemaal ietwat subjectieve begrippen. Niemand kan objectief zeggen dat een bepaalde band nou echt de beste is. En dat houdt het nou zo leuk in dit draadje.
een hele tijd terug eens ruzie gehad met iemand van een firma die had helemaal geen profiel meer op de banden.
en die rijden nog wel in een leasebak..

ik zeg tegen hem, je zal met regenweer maar een kind ondersteboven rijden..
was ie op zijn ... getrapt...

Beter dan dat ze over zijn ... heen rijden (al dan niet met profiel)...Roman schreef:was ie op zijn ... getrapt...

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
93H Da's vooral een lagere snelheidsindex (H) niet echt slim...Gerard schreef:Wat nog kan schelen is het feit dat ik 93H heb gekozen, een lichtere loadindex dus. Op advies van de bandenman n.a.v. mijn wens vooral comfort te willen. Deze band voldoet volgens hem ruimschoots, zowel in de praktijk als qua APK, en voelt iets minder 'hard' aan.

210km/h is weliswaar nét boven de max vd auto (205à6), maar rol je een berg af dan zit je er zo boven.
Daar komt nog bij dat de voorgeschreven band (W) beter bestendig is tegen een lange hogesnelheidstrip.
93 zit qua loadindex duidelijk onder de grens, niet voor niks wordt er een 97 band voorgeschreven bij (frequente) hoge belading.
93=650kg/wiel
94=670kg/wiel
97=730kg/wiel
met 1600kg totaal rust dik 1100kg op de voorwielen= 1100:500,
met 600kg belading wordt dit >1300:900
en wanneer komt er het grootste gewicht op de voorwielen? precies, als je hard remt!
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 sep 2009 20:21
Auto: 2.0 Hdif 120KW AUT Tourer Executive
Opties: Wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12812 CJ
Productienummer: 10792
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Kleur: Blue Bourrasque
KPH: Achter
Locatie: Sint Michielsgestel
@ Gerard
Heb ik dus niet voldoende geshopt.

Groeten,
Joost
Andere auto is een DS3
Joost
Andere auto is een DS3

C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37
Auto: nu Subaru Legacy , C5 Break 2004' verkocht
Opties: trekhaak parkeersensoren achter, lmv 17 inch
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198000
Kleur: zilvergrijs
Barum banden zitten erop, nu 100 km gereden en positief, weinig geluid en grip genoeg. Nu moet ik wel zeggen dat ik van 15inch(standaard) naar 17 inch LM (225-45-17)ben gegaan. Ben benieuwd hoe de banden het in de regen doen. Banden,montage en balanceren was overigens slechts 105 euro per band......
hihaho