Re: Hoeveel benzine heb ik nog.
Geplaatst: 01 sep 2011 10:56
@ET
Ik wil inderdaad best geloven dat je geen LPG hater bent, maar kijk dan nog eens naar het volgende :
Auto staat nu bij de broer van JO met een emissiestoringsprobleem (nog garantie), voor de zekerheid maar wat extra benzine getankt.
Vanochtend stond mijn benzinemeter op LEEG (geel lampje + melding), en zo staat ie al een paar dagen. Ik wist wel beter. Ik gooi er 15 liter E95 bij.
Na het tanken staat de meter ineens op HALFVOL.
Dat zou betekenen (uitgaande van een 56 ltr reservoir) dat de meter 13 liter(bijna 24% vol) benzine niet genoeg significant vindt om er een reset aan te wijden. Wat je er ook van vindt, vreemd blijft het. En dat heeft niks met LPG te maken, hij reset gewoon niet effectief genoeg.
Ik zou graag de beweegredenen kennen waarom men een deels metend en deels berekenend systeem heeft gemaakt.
En kom nou niet aan met onnauwkeurigheid door klotsen in de bochten, dat probleem is op een veel grotere schaal al heel lang opgelost dmv schotten in de tanks tbv het verkleinen van het VVO (Vrije Vloeistof Oppervlak) in bv tankers en tankwagens. Schommelingen in weergave zijn sowieso veel makkelijker ook electronisch op te vangen.
Ik wil inderdaad best geloven dat je geen LPG hater bent, maar kijk dan nog eens naar het volgende :
Auto staat nu bij de broer van JO met een emissiestoringsprobleem (nog garantie), voor de zekerheid maar wat extra benzine getankt.
Vanochtend stond mijn benzinemeter op LEEG (geel lampje + melding), en zo staat ie al een paar dagen. Ik wist wel beter. Ik gooi er 15 liter E95 bij.
Na het tanken staat de meter ineens op HALFVOL.
Dat zou betekenen (uitgaande van een 56 ltr reservoir) dat de meter 13 liter(bijna 24% vol) benzine niet genoeg significant vindt om er een reset aan te wijden. Wat je er ook van vindt, vreemd blijft het. En dat heeft niks met LPG te maken, hij reset gewoon niet effectief genoeg.
Ik zou graag de beweegredenen kennen waarom men een deels metend en deels berekenend systeem heeft gemaakt.
En kom nou niet aan met onnauwkeurigheid door klotsen in de bochten, dat probleem is op een veel grotere schaal al heel lang opgelost dmv schotten in de tanks tbv het verkleinen van het VVO (Vrije Vloeistof Oppervlak) in bv tankers en tankwagens. Schommelingen in weergave zijn sowieso veel makkelijker ook electronisch op te vangen.