Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Hallo allen, wordt

genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaarCitroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...RobbertC5 schreef:Wat is dat overigens, H3+ ?EvilTwin schreef:@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)
Maarre, ik kan het mishebben
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
in de brochure C5 break modellen vanaf 2003 wordt gesproken dat het veersysteem verder ontwikkeld is (H3+?) waarbij de hoogte van de wagen bij bepaalde snelheden wordt aangeapst. Wordt niet gelinkt naar exlusieve modellen, maar vanaf 2003.Harm van Beek schreef:H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...RobbertC5 schreef:Wat is dat overigens, H3+ ?EvilTwin schreef:@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)
Maarre, ik kan het mishebben
dus ik denk de laatste generatie voordat PHiII op de weg kwam.
Anne-Jan
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Ja klopt HA3+ heeft altijd een SPORT knop.MichielC5 schreef:H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.
Hydractive 3 is een soortgelijk veersysteem als de DS t/m de BX (en Xantia’s en enkele Xm's zonder HA)! Op de C5 geleverd icm de volgende motoren:
- Phase 1
Benzine: 1.8 16v - Diesel: 2.0 HDI 90/110pk
Phase 2
Benzine: 1.8 16v, 2.0 16v - Diesel: 1.6 16v HDIF, 2.0 16v HDIF BVM
Hydractive 3+ is vergelijkbaar met HA1 (Xm) en HA2 (Xm / Xantia)
- Phase 1
Benzine: 2.0 Hpi, 2.0 16v, 3.0 V6 - Diesel: 2.2 HDIF
Phase 2
Benzine: 3.0 V6 - Diesel: 2.0 HDIF BVA, 2.2 HDIF BVA, 2.2 HDIF BiTurbo
Waneer het systeem in de Sport mode staat, wordt de vloeistof stroom naar de HA-bol onderbroken en het de HA-bol dus ook niet meer mee. Waardoor de auto stugger veert!
Wanneer de vering in de Sport staan bepalen de volgende sensoren:
- - stuurhoek sensor: deze sensor kijkt naar de stuur uitslag en draaisnelheid van het stuur
- remdruk sensor
- gaspedaal sensor
- nog wat parameters, ik geloof ook G-krachten via de Airbag computer en … ?? …
VB: je rijd 100km/h, je draait je stuur 20 graden, waardoor de Sport mode wordt ingeschakeld, maar wanneer je de SPORT knop heeft in gedrukt gebeurd dit bij bijv. 10 graden verdraaiing van je stuur!
Er is hier een tabel van, maar die heb ik helaas niet!
Hydractive 3+ is dus een actief veersysteem, welke de veer karakteristiek kan aanpassen (3 of 2 veerbollen) maar kan niet de demping aanpassen, hiervoor heb je een systeem als AMVAR nodig zoals de C6 heeft (AMVAR= schuifjes die de vloeistof doorlaat kunnen veranderen van groot naar klein in 16 verschillende standjes)
Verbeteringen zijn welkom
Pjotr
Enne:
Zou iemand hier nog aan toekomen?HOverbeek schreef:Hallo allen, wordtgenegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaarCitroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
graag gedaan, bedankt!Citroentje schreef:Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !
ik ben ook benieuwdCitroentje schreef:Enne:Zou iemand hier nog aan toekomen?HOverbeek schreef:Hallo allen, wordtgenegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaarCitroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

