V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

zullen we deze discussie maar in het Cafe voortzetten en hier verder gaan over veiligheidsvoorzieningen. :wink:
AJ Meester
AJ Meester

Bericht door AJ Meester »

ronama schreef:zullen we deze discussie maar in het Cafe voortzetten en hier verder gaan over veiligheidsvoorzieningen. :wink:
sorry :oops: :oops:
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Die ik-rem-erg-hard-knipperlichten doen het bij mij wel, gewoon effe testen bij 80 per uur op een lege weg (ook achter me) even vol in de ankers. Ze gaan ook weer vanzelf uit :D
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

EvilTwin schreef:@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)
Wat is dat overigens, H3+ ? :?
HOverbeek
HOverbeek

Bericht door HOverbeek »

Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

RobbertC5 schreef:
EvilTwin schreef:@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)
Wat is dat overigens, H3+ ? :?
H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...


Maarre, ik kan het mishebben :oops:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Dan zal mijn C5 2.2HDI exclusive wel de + hebben, zal wel een pluspunt zijn .... :(
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
AJ Meester
AJ Meester

Bericht door AJ Meester »

Harm van Beek schreef:
RobbertC5 schreef:
EvilTwin schreef:@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)
Wat is dat overigens, H3+ ? :?
H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...


Maarre, ik kan het mishebben :oops:
in de brochure C5 break modellen vanaf 2003 wordt gesproken dat het veersysteem verder ontwikkeld is (H3+?) waarbij de hoogte van de wagen bij bepaalde snelheden wordt aangeapst. Wordt niet gelinkt naar exlusieve modellen, maar vanaf 2003.
dus ik denk de laatste generatie voordat PHiII op de weg kwam.

Anne-Jan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door MichielC5 »

H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
PjotrBlom
PjotrBlom

Bericht door PjotrBlom »

MichielC5 schreef:H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.
Ja klopt HA3+ heeft altijd een SPORT knop.

Hydractive 3 is een soortgelijk veersysteem als de DS t/m de BX (en Xantia’s en enkele Xm's zonder HA)! Op de C5 geleverd icm de volgende motoren:
  • Phase 1
    Benzine: 1.8 16v - Diesel: 2.0 HDI 90/110pk
    Phase 2
    Benzine: 1.8 16v, 2.0 16v - Diesel: 1.6 16v HDIF, 2.0 16v HDIF BVM
1 veerbol per wiel, hoogte verstelbaar (laag, rijstand, middelhoog, hoog), automatische hoogte correctie (onafh. van belading), hoogte past automatisch aan aan staat wegdek/snelheid


Hydractive 3+ is vergelijkbaar met HA1 (Xm) en HA2 (Xm / Xantia)
  • Phase 1
    Benzine: 2.0 Hpi, 2.0 16v, 3.0 V6 - Diesel: 2.2 HDIF
    Phase 2
    Benzine: 3.0 V6 - Diesel: 2.0 HDIF BVA, 2.2 HDIF BVA, 2.2 HDIF BiTurbo
HA3+ heeft 3 veerbollen per as, dus elk wiel een veerbol en daar tussen in een extra bol, welke wanneer het systeem in de Comfort mode staat, mee veert (op de veercilinders zit een dikke leiding die naar de HA bol gaat, veert de C5 in, word de vloeistof omhoog gedrukt in de cilinder naar de bol op het wiel, en door de leiding naar de HA bol, de vloeistof van de leiding komt uit bij de HA-bol en deze veerbol vangt de druk (samen met de 2 ander veerbollen) op waardoor de auto soepel veert!

Waneer het systeem in de Sport mode staat, wordt de vloeistof stroom naar de HA-bol onderbroken en het de HA-bol dus ook niet meer mee. Waardoor de auto stugger veert!
Wanneer de vering in de Sport staan bepalen de volgende sensoren:
  • - stuurhoek sensor: deze sensor kijkt naar de stuur uitslag en draaisnelheid van het stuur
    - remdruk sensor
    - gaspedaal sensor
    - nog wat parameters, ik geloof ook G-krachten via de Airbag computer en … ?? …
Waneer de gemeten waardes worden overschreven (de waardes zijn afhankelijk van de snelheid), wordt de Sport stand ingeschakeld, wanneer je de SPORT knop inschakelt worden de waardes vernader waardoor de veercomputer eerder de vering in standje SPORT zet!

VB: je rijd 100km/h, je draait je stuur 20 graden, waardoor de Sport mode wordt ingeschakeld, maar wanneer je de SPORT knop heeft in gedrukt gebeurd dit bij bijv. 10 graden verdraaiing van je stuur!

Er is hier een tabel van, maar die heb ik helaas niet!

Hydractive 3+ is dus een actief veersysteem, welke de veer karakteristiek kan aanpassen (3 of 2 veerbollen) maar kan niet de demping aanpassen, hiervoor heb je een systeem als AMVAR nodig zoals de C6 heeft (AMVAR= schuifjes die de vloeistof doorlaat kunnen veranderen van groot naar klein in 16 verschillende standjes)


Verbeteringen zijn welkom :wink:


Pjotr
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Enne:
HOverbeek schreef:Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:
Zou iemand hier nog aan toekomen?
PjotrBlom
PjotrBlom

Bericht door PjotrBlom »

Citroentje schreef:Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !
graag gedaan, bedankt! :wink:

Citroentje schreef:Enne:
HOverbeek schreef:Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:
Zou iemand hier nog aan toekomen?
ik ben ook benieuwd :)
Plaats reactie