Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2010 13:21
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 109000
Kleur: grijs
klein vraagje, wij gingen ff naar de winkel en we kwamen terug, zei moeders ik word zeeziek omdat de C5 de hele tijd omlaag en omhoog ging, is dit normaal?
gr.bryan vullers
gr.bryan vullers
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Stuur recht gezet tijdens parkeren ? ,....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Mijn auto zakt sinds een paar dagen na een nacht stilstand aan de achterzijde in. Ik dacht aan lekke veercylinder(s). Ik begrijp uit de vele draadjes hierover dat dat eenvoudig te testen is door de retourleidingen los te trekken en kijken of er lds uit komt. En dat is bij mij dus niet het geval. Als ik de retourleidingen lostrek komen er een paar druppeltjes uit het slangetje en helemaal niets uit de manchet van de hoes van de veercylinder. Is het dan juist om te concluderen dat het de cylinders niet zijn en dat er iets anders aan de hand is? Of kan de lekkage zo klein zijn dat er niet persee olie uit de hoes hoeft te lopen? In het wilde weg gaan vervangen heb ik niet zo veel zin in..... Auto heeft inmiddels 183.000 gelopen.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zie je nergens bij de achterbrug nattigheid? Je moet wel duidelijk ergens LDS terugvinden. Meestal druipt het er wel uit, vooral als je de harmonica inknijpt. Controleer ook of de ontluchting op je middenblok goed dicht zit. Zit een boutje met sleutelwijdte 11. Voorzichtig aandraaien.
Als je echt nergens olie terugvindt is het wel vreemd, normalerwijs is dat echt een lekke veercilinder.
Als je echt nergens olie terugvindt is het wel vreemd, normalerwijs is dat echt een lekke veercilinder.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Nee nergens nattigheid. Ik heb de hoezen die om de veercylinders zitten wat ingeknepen enzo, maar er komt nergens LDS uit, zelfs niet met de retourslang los. Alleen een paar druppels uit de retourslang zelf, maar dat lijkt me normaal. Zal morgen die ontluchting nog eens checken....
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dan zou er nog een klep inwendig kunnen lekken. Dit moet dan dat middenblok zijn, hij moet dan daar de druk niet vast kunnen houden. Bel eens met Garage Johan Oldenhage; wellicht dat hij dit probleem kent en voor je kan oplossen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Nog even los van de lekkage, komt de mijne zelfs bij het contact uit (ph1) pas weer omhoog bij het openen van een deur, maar anders niet uit zichzelf.
Heeft je schoonmoeder wellicht de deur een paar keer open gehad?
En had je het contact uit?
Zoals Menno ook al vroeg, het stuur rechtzetten, haalt dat niets uit?
Heeft je schoonmoeder wellicht de deur een paar keer open gehad?
En had je het contact uit?
Zoals Menno ook al vroeg, het stuur rechtzetten, haalt dat niets uit?
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Komt zij ook niet omhoog als je de portieren opent met de afstandsbediening? Zo hoort het te zijn.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Staat m'n stuur scheef dan?? En m'n schoonmoeder.... Ja dat zou kunnen natuurlijk... Zal vragen of ze voortaan van mijn auto af wil blijven...
Nu weer serieus; @GW-tje, ga eerst nog ff die ontluchting checken en dan kijk ik het even aan. Kan zomaar zijn dat het weer verdwijnt bij een C5 is mijn ervaring...
Nu weer serieus; @GW-tje, ga eerst nog ff die ontluchting checken en dan kijk ik het even aan. Kan zomaar zijn dat het weer verdwijnt bij een C5 is mijn ervaring...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nou, als daar iets niet in orde is, kan ik je uit de droom helpen, gaat dat echt niet vanzelf over. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Haha nee dat weet ik, alhoewel bij mijn C5 altijd op wonderbaarlijke manier dingen vanzelf weer gaan werken...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983

C5club Bikkel


Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Als het die inwendige klep is kan het wel vanzelf over gaan hoor met een beetje geluk. Hebben het ook gehad maar bij ons was het meer omdat onze dame in de week altijd stilstond achteraf gezien. Want nu dat ze weer elke dag gebruikt word is het euvel weg. Heb wel regelmatig als ik met haar ging rijden voor ik vertrok haar eens een gymnastiek oefening gegeven. Nu doet ze het dus niet meer. Bij ons was ze wel gecontroleerd op lekken door de dealer en ik was dus zeker dat het dit euvel was.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Waar zit die "inwendige klep"? Ik heb de auto uitgelezen en er zitten ook geen storingen in. Denk dat het toch de veercylinder(s) wel zullen zijn.... Was van plan nog even door te rijden met deze auto, dus ik laat het maar gewoon maken. Zelf doen lijkt me trouwens ook niet erg ingewikkeld, maar zonder brug gaat dat niet lukken ben ik bang.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983

C5club Bikkel


Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Het zou een blok zijn vanwaaruit alle leidingen vertrekken zo heb ik mij laten vertellen. Daar zitten afsluitkleppen in die dan elk apart van elkaar of samen op en toe gaan en zo de veerwerking van onze dames regelen. Als je dan het contact afzet zouden ze allemaal toegaan zodat de druk blijft. Maar als eentje een beetje blijft open staan krijg je drukverlies en zakt ze na verloop van tijd door de knieën. Dit is een vereenvoudigde uitleg die de garage mij gaf. En heel soms gaat het vanzelf weg zoals bij ons en anders word de hele blok vervangen wat hier in België ongeveer een 800 euro kost. Maar het is op zijn eigen niet gevaarlijk omdat dit euvel zich voordoet als de wagen stilstaat maar verder blijft de vering normaal werken is mij verzekerd. Er waren klant van de garage die al jaren met dit euvel reden.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Maartenr; veercilinders of alleen de keerringen vervangen(=voldoende) kun je makkelijk zelf zonder een brug. Een goede krik, de schaarkrik van je auto en een paar goed bokken is afdoende om de klus te kunnen klaren. JO verkoopt de revisieset voor een 40 euro.
Maar als je nergens olie vindt, zit daarin niet je probleem. Flink gymnastieken en de sportstand gebruiken tijdens een flinke rit kan de boel ook weer losgooien. Ik gok op het middenblok dat wat hapert of misschien wat vervuild is. Gymnastieken dus....
Maar als je nergens olie vindt, zit daarin niet je probleem. Flink gymnastieken en de sportstand gebruiken tijdens een flinke rit kan de boel ook weer losgooien. Ik gok op het middenblok dat wat hapert of misschien wat vervuild is. Gymnastieken dus....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km