Pagina 4 van 4

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 23 nov 2010 15:36
door Menno
Een PH2 2.0 heeft geen H3+ meer maar gewoon H3 ( geen sportstand )

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 23 nov 2010 16:17
door jeroenb
dat is op zich duidelijk,
maar bij configuratie in de boardcomputer staan diverse functie's zoals airbag aan
automat. verlichting aan/uit etc en daar staat en regeltje net sportstand uit.
en ik kan ze allemaal beïnvloeden behalve deze, zodoende dacht ik dat deze of via de dealer moet of het is een loze regel (wat ik me niet kan voorstellen)

groetjes jeroen

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 23 nov 2010 16:20
door Menno
Nee dat kan niet aangezien deze versie H3 heeft en geen H3+ .... loze regel dus ;)

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 24 nov 2010 21:51
door Sandro
Mijne heren,

Volgens mij is het bij de fase 1 zo: er zijn drie uitrustingsniveau's uitgaande van een 2.0 motor,
1)de Ligne Prestige, en deze heeft volgens mij geen sportknop en dus de standaard vering.
2)de Difference, deze heeft wel een sportknop en zou dus de H3+ wel hebben, deze uitvoering is dus luxer dan de Ligne prestige, deze heb ik zelf.
de Exclusive, en deze heeft natuurlijk alles wat je kan bedenken en ik neem ook aan de sportknop.

En zoals eerder is vermeld wordt er op het internet wel eens een andere uitvoering dan de exclusive aangeboden terwijl dat een andere uitvoering is. Gewoon goed kijken naar inderdaad de koplampsproeiers en natuurlijk het interieur, er zitten allerlei luxe dingen in de exclusieve, als electrisch verstelbare stoelen en bv portierverlichting, luxere bekleding, dat soort dingen. Je kan hem dus buiten het type aanduiding op de zijkant naast de voorportier dus makkelijk herkennen.

Hoe het zit met het type 2 weet ik niet zo goed, maar ik hoor vaak dat de simpele uitvoering van de vering zeker met comfortbollen al snel heel prettig gaat rijden (vandaar dat vele zeggen dat hij soepeler is dan tpe 1), ik heb de Difference 2.0 met de sportknop, en bij mij kan de voorvering eigenlijk wat soepeler, maar goed hij rijdt beter dan met de standaard bollen. Ook weet ik niet hoe het zit bij de type 1 met de 1.8 motor zit, maar volgens mij is dat ook zonder sportknop (H3+).

Graag hoor ik jullie, groeten Sandro

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 24 nov 2010 21:54
door Menno
Ook een PH1 2.0i 16v Ligne-Prestige kan H3+ hebben ;) , enkel bij de PH2 is dit niet meer het geval, een 1.8 heeft nooit H3+

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 24 nov 2010 22:07
door jtbakker
klopt :smt023

Re: Welke vering ????

Geplaatst: 25 nov 2010 10:49
door EvilTwin
@Sandro, je voegt alleen maar verwarring toe, ik heb het hier al helemaal uitgespeld:
zie deze link

Het hangt aan de motorisatie/bak-combi.
vandaar dat vele zeggen dat hij soepeler is dan type 1
Ze hebben daadwerkelijk wijzigingen doorgevoerd, maar de specs zeggen niet exact wat er anders is.
De boldrukken zijn hetzelfde gebleven, maar mogelijk is de demping anders.
Al in de Ph.I is er een wijziging geweest: vanaf mj2004 zijn de achterste plunjers van 37mm naar 40mm gegaan.
Dat heeft geen effect op de veerstijfheid, maar beïnvloed indirect wel de demping en verhoogt de belaadbaarheid.