Pagina 4 van 13
Re: Welke benzine gebruikt jij.
Geplaatst: 09 okt 2008 18:49
door zandvoorta
ronama schreef:bij de C1 tanken wij op advies altijd 98, voordelen

nog nooit 95 getankt....
Waarom? C1 krijgt bij ons 95 en doet het prima en is lekker zuinig.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 09 okt 2008 19:54
door cafevdb
Tank over het algemeen bij shell expres bij mij om de hoek. Dit is dan wel 95 euro eeh
euro 95

Re: Welke benzine gebruikt jij.
Geplaatst: 09 okt 2008 20:54
door Roman
zandvoorta schreef:ronama schreef:bij de C1 tanken wij op advies altijd 98, voordelen

nog nooit 95 getankt....
Waarom? C1 krijgt bij ons 95 en doet het prima en is lekker zuinig.
in de garage adviseerde ze het, en dat wordt getankt....

Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 09 okt 2008 22:16
door mrvroos
Ik laat m'n HPI Shell V-Power drinken (RON97)

. Daarmee rijdt 'ie gelijkmatiger dan met RON95.
'k Heb nog nooit RON98 (BP Ultimate of Total Excellent gepobeerd); ga dat toch eens een poosje doen om te zien of dat nog verschil maakt.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 09 okt 2008 22:45
door Hertogjan
Dat lijkt me in zo'n HPI geen overbodige luxe; ben benieuwd of je nog verschil gaat merken.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 11 okt 2008 00:47
door staircase
Heb een ruime ervaring opgebouwd de afgelopen 5 jaar met het verschil tussen Shell diesel en V-power diesel in mijn nu helaas verdwenen zakelijke Peugeot 307 Van met de 2.0 HDI 110 pk motor.
Het scheelde ongeveer een halve km op de liter en kon dus niet het prijsverschil goedmaken.
Vooral in het begin scheelde het echter meer en dat is vrij eenvoudig te verklaren.
In deze V-power zit injectorreiniger en dat werkt vooral de eerste keren en daarna is het vooral het voorkomen van vervuiling. In mijn toenmalige prive-auto gebruikte ik om de 4000 km een flesje injector reiniger en dat maakte nogal een verschil vooral wederom de eerste keren. Als er na het starten een rookpluim verscheen wist ik dat het weer tijd was voor een flesje.
In die zakelijke Peugeot kon ik die reiniger niet declareren en V-power was hier in de buurt tegen dezelfde prijs te krijgen als de normale diesel op de snelweg vandaar dat ik het op die manier de injectors schoon hield van de auto, waar ik verreweg de meeste km mee maakte, zonder commentaar van de leasemaatschappij.
Dankzij die auto wilde ik graag dat mijn volgende prive-auto deze motor zou hebben en heb er in toaal 204.000 km van genoten.
Intussen zijn er ruim 4500 km met de C5 afgelegd en ook deze heeft zijn eerste injectorreinigertoevoeging gehad en dat maakte dat het allemaal nog soepeler ging dan in het begin toen bij langzaam versnellen het blok wel eens wat hikte.
Dit effect herkende ik van de Peugeot voor de V-power.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 11 okt 2008 10:54
door ms-c5
Ik denk dat ik euro 98 ook maar eens wat vaker tank, daar rijd het wel beter op, minder last van het horten en stoten verhaal, zo rond de 2000 toeren.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 11 okt 2008 15:48
door Duck
staircase schreef:Heb een ruime ervaring opgebouwd de afgelopen 5 jaar met het verschil tussen Shell diesel en V-power diesel in mijn nu helaas verdwenen zakelijke Peugeot 307 Van met de 2.0 HDI 110 pk motor.
Het scheelde ongeveer een halve km op de liter en kon dus niet het prijsverschil goedmaken.
Vooral in het begin scheelde het echter meer en dat is vrij eenvoudig te verklaren.
In deze V-power zit injectorreiniger en dat werkt vooral de eerste keren en daarna is het vooral het voorkomen van vervuiling. In mijn toenmalige prive-auto gebruikte ik om de 4000 km een flesje injector reiniger en dat maakte nogal een verschil vooral wederom de eerste keren. Als er na het starten een rookpluim verscheen wist ik dat het weer tijd was voor een flesje.
In die zakelijke Peugeot kon ik die reiniger niet declareren en V-power was hier in de buurt tegen dezelfde prijs te krijgen als de normale diesel op de snelweg vandaar dat ik het op die manier de injectors schoon hield van de auto, waar ik verreweg de meeste km mee maakte, zonder commentaar van de leasemaatschappij.
Dankzij die auto wilde ik graag dat mijn volgende prive-auto deze motor zou hebben en heb er in toaal 204.000 km van genoten.
Intussen zijn er ruim 4500 km met de C5 afgelegd en ook deze heeft zijn eerste injectorreinigertoevoeging gehad en dat maakte dat het allemaal nog soepeler ging dan in het begin toen bij langzaam versnellen het blok wel eens wat hikte.
Dit effect herkende ik van de Peugeot voor de V-power.
welk merk reiniger gebruikte je?
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 11 okt 2008 20:59
door ms-c5
Die reiniger zit in de brandstof, V-Power, als ik zo het verhaal lees.
Zal ook eens aan de V-Power gaan, geld dit ook voor benzine ?
misschien dat het horten en stoten dan ook eens verdwijnt.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 12 okt 2008 10:42
door Duck
Hij heeft ook losse gebruikt lees ik toch echt
ook een

nodig?

Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 12 okt 2008 11:17
door ms-c5
In deze V-power zit injectorreiniger en dat werkt vooral de eerste keren
Staat er toch echt, maar jij las ook dat ie losse flesje's had gebruikt, klopt dat staat er ook.
maar bovenstaande is wel interresant, als dat zo is, dan krijg je je motor wel mooi schoon op een verantwoorde manier.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 12 okt 2008 16:04
door vandenbos
Ik gebruik de goedkoopste diesel die er verkrijgbaar is. Dat is hier in Frankrijk meestal de diesel die bij supermarkten zoals Carrefour, Auchan, Champion, enzovoorts wordt verkocht. Ik heb er zowel met mijn vorige auto (Honda accord tourer 2.2 icdti) als met deze nooit klachten over gehad.
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 19 okt 2008 03:11
door staircase
ms-C5 schreef:Die reiniger zit in de brandstof, V-Power, als ik zo het verhaal lees.
Zal ook eens aan de V-Power gaan, geld dit ook voor benzine ?
misschien dat het horten en stoten dan ook eens verdwijnt.
Even een antwoord op twee vragen en dat pas na een kleine week.
Excuses daarvoor, ik zat zakelijk een werkweek in het buitenland vandaar.
Ik gebruik meestal Holts injectorreiniger, maar heb het ook wel eens van STP gebruikt terwijl ik in Frankrijk bij een Auchan Hypermarche wel eens een verzameling van 5 flesjes mee heb genomen die slechts 1 Euro per flesje kostte in plaats van 7 a 8 voor bovengenoemde.
De bedoeling is dat je het in een volle tank gooit, deze voor de helft leeg rijdt, weer tankt
en dat hierna nog een keer herhaald waardoor je het optimale rendement uit de reiniger haalt.
In V-power diesel zit net als in de Vpower benzine in Nederland reiniger waardoor je je injectors schoner houdt en dit is vooral van nut bij het bij ons veel voorkomende filerijden.
Bij de V-power benzine in bijvoorbeeld Duitsland is de samenstelling van de brandstof gericht op prestaties en heeft vooral een hoog oktaangetal.
Van de benzine variant weet ik dat het gemakelijk ontbrandt door een geval van een collega die met horten en stoten het einde van de straat haalde en dit geheel verdween na een tank V-power terwijl het terugkwam na tanken van de Eurovariant. Aan deze auto mankeerde van alles maar dit zei me wel wat. In mijn BMW motorfiets scheelt het ongeveer 1, 5 km op de liter terwijl hij nog wat beter aan het gas hangt. Ook hier scheelde de eerste twee tanken het meeste nadat hij het 60.000 km met normale Euro had moeten doen.
Je kunt dus twee wegen bewandelen om je injectors schoon te krijgen en ik denk dat de losse reiniger sneller werkt maar die krijg ik niet vergoed van de baas

.
Chris
Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 19 okt 2008 07:30
door Duck
bedankt
en v power is nu ook goedkoper in nederland
of anders flesjes laten kopen door mijn franse kant van de familie

Re: Welke brandstof gebruik jij?
Geplaatst: 19 okt 2008 14:14
door cafevdb
De dealer doet er spul in de tank bij de beurt. De eerste 3 keren half leeg rijden. Hangt ook altijd keurig een kaartje in de auto voor het advies.
