Pagina 4 van 5
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 15 apr 2010 07:38
door Menno
Zoek maar eens op stuurkolom, daar wil wel eens speling in zitten en dat geeft een soort gekraak als gevolg.
Rammelen bij het onderstel zijn meestal de stabilisatorstangetjes ...
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 17 apr 2010 21:18
door Cees van Vijven
Hallo,
mocht je het trucje met de LOCTITE doen, het gaat om LOCTITE 243, dit is een blauw goedje die de meeste garages wel op de werkbank hebben staan.
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 18 apr 2010 09:27
door filip
wat is het verschil tussen de blauwe en de rode ?
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 18 apr 2010 09:43
door Cees van Vijven
De blauwe is om moeren op bouten te borgen, de rode is om te "verlijmen" .
Met de blauwe heb je een grotere kans dat je bij eventuele abrupte bewegingen de boel weer los komt, omdat volgens sommige hier dit gedeelte in elkaar schuift bij een frontale botsing.

Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 18 apr 2010 17:05
door filip
weeral iets bijgeleerd

Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 25 apr 2010 22:18
door Pierke
dag iedereen,
na het bezoek (en het gezeur) van de regiomanager, kon deze "niks abnormaal vast stellen". Dat had ik dus zien aankomen. Heb hem gelijk een zelfde proefrit laten rijden met een andere C5 die in de garage stond: na deze rit werd het heel wat stiller..... dat had ik dus wel gedacht

.
na wat her-kalibreren en regelen van de hoogte bleek de wagen toch iets zachter te zijn.
dit was goed voor een 100 kilometer, daarna weer het zelfde liedje. bonken en stampen van de C5. rijcomfort is zogoed als nihil.
door het nulpunt te verzetten raakt de motor-beschermkap nu ook regelmatig de grond als ik van een vluchtheuvel af rij. goed bezig zeg ik dan maar...................
laatste optie is het vervangen van de BHI of zoiets. duur grapje en geen garantie op het slagen van de ingreep.
wat denken jullie????
tot de volgende keer
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 25 apr 2010 23:38
door filip
over hoeveel euro's praten we dan ???
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 18:02
door EvilTwin
Ik heb het als een eerder gezegd, maar ook in België is het niet normaal om over vluchtheuvels te rijden. De correcte term is drempel of verkeerplateau. Op een vluchtheuvel mag je alleen als voetganger komen!
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 02#p223902" onclick="window.open(this.href);return false;
Een BHI transplant is enkele honderden euro's maar zoals ik dit hoor is er gewoon iets simpels mis, anders doet hij het niet 100km wel goed. Zie ook dit bijvoorbeeld:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 95#p247995" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 20:05
door Roman
Pierke schreef:laatste optie is het vervangen van de BHI of zoiets. duur grapje en geen garantie op het slagen van de ingreep.
wat denken jullie????
tot de volgende keer
als je die onder garantie vervangen krijgt zou ik het laten doen..

Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 20:14
door Cees van Vijven
Hallo Heren,
ik heb een tijd gereden met kapottes ADAL's, dit was op den duur duidelijk te horen en ik voelde het al als ik over een plakaat vogelpoep heen reed, dit kan je makkelijk laten controleren, en als ik mij niet vergis heeft dit een redelijke uitwerking over de hele vering van de auto.
Dat even met zijn wielen van de grond komt me ook bekend voor( dat het dan even beter is).
Uiteraard ben ik een leek en spreek uit eigen ervaring dus ik neem geen deel aan evt. discussies over wel of niet waar, maar geef een idee.

Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 20:37
door Pierke
hallo,
het feit dat de wagen eventjes goed rijdt na een bezoek aan de garage, kan inderdaad een gevolg zijn van het "opkrikken" van de wagen.
vraag voor de echte leken onder ons; wat zijn precies ADAL's ?
oh ja, dit wisten jullie nog niet. heb ondertussen ook al een nieuwe koppeling moeten laten plaatsen. 75.000km.....

ben echter geen "koppeling-sloper". vindt dit wel erg vroeg maar ja, denk ondertussen dat ik de wagen heb ontvangen van de "maandagmorgen-net-na-een-lang-weekend" ploegje. voiture_00001.
word vervolgd (helaas)
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 20:44
door Cees van Vijven
Achterste DraagArmLagers, sorry!
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 20:51
door Pierke
aaahhhhhhhhhh jaaaa die dingen.
het zijn die krakende lagertjes. Nou, DIE HEB IK OOK.
vraagje; was het probleem dan helemaal opgelost door de "NIET-KRAKENDE" lagertjes te monteren?
als ik de wagen tijdens stilstand naar beneden duw, (door eventjes wat gewicht, <100kg

, op de trekhaak te zetten), dan kraakt er echter niks.
heeft dit dan echt zoveel invloed op het rijcomfort?
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 21:13
door Cees van Vijven
Ik zou niet meer weten of ze kraakten als ik de wagen induwde maar na 3 weken in Italië kraakten ze "heel goed" tijdens stapvoets rijden, ik dacht aan slechte smering van het een of ander, maar na thuiskomst de belabberde wegligging in de bebouwde kom geconstateerd.
Bij Oldenhage hebben ze geconstateerd dat de linker ADAL inderdaad "dood" was, dit laten repareren en de wagen veerde weer zoals ik gewend was.
Ik zou er even naar laten kijken maar de reparatie is niet goedkoop!(€200,-)
Gebruik ook even de zoekfunctie van dit forum en vul daar ADAL in.
Succes.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 36#p184436" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet of de link werkt
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Geplaatst: 26 apr 2010 21:31
door Pierke
dat gekraak moet in ieder geval opgelost worden.
heb echter nog sterk mijn twijfels over dat stom lagertje en het oplossen van mijn veerprobleem.
reed jouw wagen na de ingreep van het ADAL (begin het te kennen

) terug als een strijkijzer of zeg je toch dat het nog niet helemaal opgelost was?