Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 126
Lid geworden op: 15 mar 2008 11:26
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178.000
Kleur: zwart
bij mij was het uiteindelijk ook gelukt dankzij goeie foto's en fijne beschrijvingen hier ! hulde `!
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 sep 2006 16:17
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Locatie: Gouda
Ik ben weer erg blij met iedereen op dit forum! Heb zojuist mbv de aanwijzingen ook mijn rolhoes weer "aan de praat" gekregen. Het duurde even voordat ik snapte hoe het werkte, maar uiteindelijk gelukt!
Dank iedereen!
Dank iedereen!
Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2017 22:07
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 221000
Kleur: EYT Gris Orageux Metallic
Ook hier mijn lamme baggedekje gerepareerd!
Na tienmaal kijken en de stappen doorlopen kreeg ik toch geen spanning op de rol. Tot ik er achter kwam dat de lange veer helemaal van de witte huls was geschoven. De veer schoof er veel te makkelijk op en af. Met wat epoxylijm de veer vast weten te maken.
Na tienmaal kijken en de stappen doorlopen kreeg ik toch geen spanning op de rol. Tot ik er achter kwam dat de lange veer helemaal van de witte huls was geschoven. De veer schoof er veel te makkelijk op en af. Met wat epoxylijm de veer vast weten te maken.
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2017 22:47
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Eindhoven
Ik had het al een keer gedaan maar moest het toch weer helemaal opnieuw uitzoeken.
Vandaar hierbij alles nog één keer -in volgorde- voor de liefhebbers:
*Hoedenplank op de rug leggen.
*Rechter metalen dopje er af Wrikken.
*Rechter drie zwarte schroefjes verwijderen.
*Rechter zwarte afdekkap eraf halen.
*Kleine veer incl. twee dopjes verwijderen.
*Hoes/zijl helemaal afrollen.
*twee ijzeren nokjes in de buis rechtbuigen.
*Wit binnenwerk (incl. grote veer) verwijderen.
*Grote veer weer op wit binnenwerk draaien en vastlijmen.
*Kleine veer op as terugzetten.
*De as terugsteken in de zwarte afdekkap en borgen met metalen dopje.
*Hoes/zijl bijna (-15cm) helemaal oprollen.
*Wit binnenwerk (incl. grote veer) in de buis terugschuiven.
*Hoes/zijl beetje wegvouwen zodat de zwarte kap kan draaien.
*Zwarte kap 6(?) slagen tegen de klok in draaien.
*Zwarte kap met 1 schroef vastmaken.
*Spanning controleren (evt. zwarte kap weer los en meer of minder draaien).
*Zwarte kap vastzetten.
Nou , Dat...
Vandaar hierbij alles nog één keer -in volgorde- voor de liefhebbers:
*Hoedenplank op de rug leggen.
*Rechter metalen dopje er af Wrikken.
*Rechter drie zwarte schroefjes verwijderen.
*Rechter zwarte afdekkap eraf halen.
*Kleine veer incl. twee dopjes verwijderen.
*Hoes/zijl helemaal afrollen.
*twee ijzeren nokjes in de buis rechtbuigen.
*Wit binnenwerk (incl. grote veer) verwijderen.
*Grote veer weer op wit binnenwerk draaien en vastlijmen.
*Kleine veer op as terugzetten.
*De as terugsteken in de zwarte afdekkap en borgen met metalen dopje.
*Hoes/zijl bijna (-15cm) helemaal oprollen.
*Wit binnenwerk (incl. grote veer) in de buis terugschuiven.
*Hoes/zijl beetje wegvouwen zodat de zwarte kap kan draaien.
*Zwarte kap 6(?) slagen tegen de klok in draaien.
*Zwarte kap met 1 schroef vastmaken.
*Spanning controleren (evt. zwarte kap weer los en meer of minder draaien).
*Zwarte kap vastzetten.
Nou , Dat...


