Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Ik zie dit topic voor het eerst, maar bij mijn auto is inmiddels ook al de linkervoorcilinder vervangen (kmstand 6000) in verband met lekkage, zonder aanwijsbare oorzaak. Ook op het duitse forum zijn er al enkele mensen die hetzelfde probleem hebben cq. hebben gehad.
Ik rij al jaren Citroens met de HP vering maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je begrijpt dat ik nu met argusogen naar de oprit kijk nadat ik ben weggereden.
Verder niets dan lof over de wagen.
Ik rij al jaren Citroens met de HP vering maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je begrijpt dat ik nu met argusogen naar de oprit kijk nadat ik ben weggereden.
Verder niets dan lof over de wagen.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
ik blijf het zeggen, maar je moet ontzettend uitkijken met uitlijnen op HP Citroëns.Menno schreef:Mooi, en idd kwalijk dat niet eerder fatsoenlijk is gebeurt ...
Dealers kunnen het vaak niet, dus ben je aangewezen op derden, maar weinig uitlijners/bandenboeren/garages weten écht hoe dat moet. Het gaat vaak al fout met simpele dingen als de hoogte (draaiende motor etc.!)
Ideaal is iemand die verstand heeft van Citroëns, banden áán de auto kan balanceren, een lexia heeft om de hoogte te controleren/in te stellen en afzuiging om de auto te laten draaien (vaak niet bij bandenboeren)
Blijkbaar dus had je al die tijd een scheef stuurStuur staat terug recht en al

tja dan moeten er gelijk alarmbellen gaan rinkelen, zei je dat niet, of heb ik dat gemist?!
tja het spul (plunjers etc.) komt tegenwoordig uit Japan, dan krijg je datOok op het duitse forum zijn er al enkele mensen die hetzelfde probleem hebben cq. hebben gehad.

Maar zonder gekheid ik denk niet dat je dat kunt vergelijken als je niet zoals de OP hier de je C5 in een enorme kuil gestort hebt. Al vraag ik me dan af of die Duitsers dat even vergeten te vermelden. In het buitenland kom je mensen tegen die half terreinrijden met hun Citroën, de wegen zijn niet overal zo netjes als hier.
NB de plunjers hebben zowel voor als achter veel minder te lijden dan die in de C5 Ph1/2, die nog McPhersons (voor) en langsarmen (achter) heeft.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik zal het je nog leuker vertellen...EvilTwin schreef:Ik weet niet wat voor maffe garage dat doet, maar ze moeten toch weten dat dit niet werkt met HP auto's.filip schreef:wat ik ook wel straf vind, is dat wanneer ze mijn wagen op de testplaat zetten die aangeeft dat de veringen 100% oke zijn ? En toch hangt mijn wagen vol met olie onderaan.
Ik snap wel dat in België vanwege de jaarlijkse keuring zo'n testplaat standaard uitrusting is (niemand heeft hier zo'n ding) en dat het makkelijk is, maar het zegt gewoon niks om je HP bak erop te zetten.
een collega van mij heeft een XM...
is hiermee in belgie (woont in belgie) naar de keuring geweest, auto afgekeurd<<>> handrem werkt niet!!!!
ET zal hem wel al voelen aankomen..... ze hadden de handrem op de achterwielen getest...




Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Stuur stond scheef na de eerste uitlijning.EvilTwin schreef:
Blijkbaar dus had je al die tijd een scheef stuur![]()
tja dan moeten er gelijk alarmbellen gaan rinkelen, zei je dat niet, of heb ik dat gemist?!
.
Had het hier niet vermeld.
Maar opzich doet dat toch niets aan het rijgedrag? Het is toch gewoon een schoonheidsfoutje?
Of ben ik mis?
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
tja ze waren niet meer in stock momentueel ook niet, allemaal opgebruikt?c5driver schreef:Ik zie dit topic voor het eerst, maar bij mijn auto is inmiddels ook al de linkervoorcilinder vervangen (kmstand 6000) in verband met lekkage, zonder aanwijsbare oorzaak. Ook op het duitse forum zijn er al enkele mensen die hetzelfde probleem hebben cq. hebben gehad.
Ik rij al jaren Citroens met de HP vering maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je begrijpt dat ik nu met argusogen naar de oprit kijk nadat ik ben weggereden.
Verder niets dan lof over de wagen.
Ze komen pas donderdag terug binnen in Belgie!
Maar ik geloof nu wel dat die slag er bij mij voor iets tussen zit.
Maar dat er zoveel problemen mee zijn wil dus zeggen dat er toch iets niet juist is.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als niemand het stuurwiel eraf gehad heeft ,is er iets niet in orde
omdat het stuurhuis een vast punt heeft ,en dat licht in het midden van de tandlat in het stuurhuis
en dat is nodig, anders zou men zig zag over de weg rijden
sommige mensen zullen dat niet begrijpen maar een monteur wel
omdat het stuurhuis een vast punt heeft ,en dat licht in het midden van de tandlat in het stuurhuis
en dat is nodig, anders zou men zig zag over de weg rijden
sommige mensen zullen dat niet begrijpen maar een monteur wel
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Nu staat het wel recht en het stuur is er toch niet af geweest?
Ben er blijven bijstaan nu
Ben er blijven bijstaan nu

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
pas op hè dit is een C5-3 topicRoman schreef:ik zal het je nog leuker vertellen...
een collega van mij heeft een XM...
is hiermee in belgie (woont in belgie) naar de keuring geweest, auto afgekeurd<<>> handrem werkt niet!!!!
ET zal hem wel al voelen aankomen..... ze hadden de handrem op de achterwielen getest...![]()
![]()
![]()

maar het verklaart in ieder geval het lage werkplaatstarief daar in belgoland.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
tja, mijn voorkeur gaat nog altijd naar de kleine gargist;)
Bij de grote garage's ben je maar nummer zoveel
Bij de grote garage's ben je maar nummer zoveel


C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Ja, maar in een grote garage lopen (soms) mensen die toch meer expert zijn op een bepaald vlak (electronica, ophanging, enz....). Maar je bent er idd dikwijls meer een nr. als in een kleine garage waar de patron soms bijna een kennis is. Die garages zijn jammer genoeg uitstervend.filip schreef:tja, mijn voorkeur gaat nog altijd naar de kleine gargist;)
Bij de grote garage's ben je maar nummer zoveel
Heb je na je uitlijning soms een resultatenblad met de uitlijngegevens op gekregen? Ik heb zo'n gegevens en tolerantie's (caster / camber / sporing enz...) steeds graag in bezit (en misschien ik alleen niet) en zou je deze hier voor ons eventueel eventjes kunnen posten. Hopelijk is je wagen binnenkort helemaal tiptop in orde, succes

Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Omdat 't op de Veiligheidsdag te druk was heeft mijn dealer gisteren stikstof in m'n banden gedaan. Daarbij is mijn C5 op de krik gegaan (de bruggen konden niet gebruikt worden ivm. een sterkstroomstoring). Nadat de linkerwielen waren behandeld (en de auto dus links opgekrikt was, voor en achter tegelijk) lag er een plasje olie onder het linkervoorwiel. Dat bleek olie uit "de retourleiding" van het HP-veersysteem te zijn. Ze hebben de olie bijgevuld en het systeem getest door de auto afwisselend in de hoogste en de laagste stand te zetten. Ik heb hier toch geen lekker gevoel bij, zeker niet als ik de postings in dit draadje lees. Dus: is dit normaal of moet ik mij zorgen maken en weer contact opnemen met de dealer? Ik zal de garagevloer thuis ook maar in de gaten gaan houdenc5driver schreef:Ik zie dit topic voor het eerst, maar bij mijn auto is inmiddels ook al de linkervoorcilinder vervangen (kmstand 6000) in verband met lekkage, zonder aanwijsbare oorzaak. Ook op het duitse forum zijn er al enkele mensen die hetzelfde probleem hebben cq. hebben gehad.
Ik rij al jaren Citroens met de HP vering maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je begrijpt dat ik nu met argusogen naar de oprit kijk nadat ik ben weggereden.
Verder niets dan lof over de wagen.

L8r, Henk
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Heb je het gevoel dat hij anders veert nu?Henk2304 schreef:Omdat 't op de Veiligheidsdag te druk was heeft mijn dealer gisteren stikstof in m'n banden gedaan. Daarbij is mijn C5 op de krik gegaan (de bruggen konden niet gebruikt worden ivm. een sterkstroomstoring). Nadat de linkerwielen waren behandeld (en de auto dus links opgekrikt was, voor en achter tegelijk) lag er een plasje olie onder het linkervoorwiel. Dat bleek olie uit "de retourleiding" van het HP-veersysteem te zijn. Ze hebben de olie bijgevuld en het systeem getest door de auto afwisselend in de hoogste en de laagste stand te zetten. Ik heb hier toch geen lekker gevoel bij, zeker niet als ik de postings in dit draadje lees. Dus: is dit normaal of moet ik mij zorgen maken en weer contact opnemen met de dealer? Ik zal de garagevloer thuis ook maar in de gaten gaan houdenc5driver schreef:Ik zie dit topic voor het eerst, maar bij mijn auto is inmiddels ook al de linkervoorcilinder vervangen (kmstand 6000) in verband met lekkage, zonder aanwijsbare oorzaak. Ook op het duitse forum zijn er al enkele mensen die hetzelfde probleem hebben cq. hebben gehad.
Ik rij al jaren Citroens met de HP vering maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Je begrijpt dat ik nu met argusogen naar de oprit kijk nadat ik ben weggereden.
Verder niets dan lof over de wagen.
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Hier het resultaat van de uitlijning.
VOOR.................actueel....vooraf.....bereik.....specif
wielvlucht verschil...:..0°30'......-0°10'.....-0°25'......0°25'
askanteling verschil :.-0°05'.....-0°05'.....-0°30'......0°30'
totale spor.............:..0°11'......0°01'.......0°00'......0°18'
Achter
totale spor.............:.....0°32'....0°56'.......0°25'......0°43'
rijhoek...................:.....0000'...-0°03'.....-0°30'......0°30'
VOOR.................actueel....vooraf.....bereik.....specif
wielvlucht verschil...:..0°30'......-0°10'.....-0°25'......0°25'
askanteling verschil :.-0°05'.....-0°05'.....-0°30'......0°30'
totale spor.............:..0°11'......0°01'.......0°00'......0°18'
Achter
totale spor.............:.....0°32'....0°56'.......0°25'......0°43'
rijhoek...................:.....0000'...-0°03'.....-0°30'......0°30'
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Niet direct, maar dat is niet echt maatgevend want ik heb me ook als eens de verwondering van enkele forumleden op de hals gehaald toen ik zei niet zoveel verschil tussen veerbollen en wokkelveren te merkenfilip schreef: Heb je het gevoel dat hij anders veert nu?


L8r, Henk