Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Geplaatst: 30 okt 2011 20:13
Ha heren,
Ik zal de dicussie weer even openbreken over de harde klap van een richel in het wegdek. Ik heb ook eens een proefrit in een C4 Grand Picasso gereden en mij een hoedje geschrokken toen we over een overgang van asfalt naar klinkers reden. Ik keek om of de achterwiel ophanging op de straat lag, zo hard was de knal. Met andere woorden, dit is een probleem van Citroen en niet speciaal voor de bollen karren.
EvilTwin noemde al het verschil in de CX enz die hadden slient blocks in plaats van harde ophanging. EvilTwin waarom dan niet in alle Citroens silent blocks? Zit er een voordeel aan de harde ophanging? Ik denk dat de harde bonk/knal hierdoor komt en niet door de bollenvering. Hebben andere merken wel silent blocks in de ophanging, want in een Honda of een Toyota is dat inderdaad stiller ( de vering hiervan is natuurlijk weer niets) maar de geluidsdemping van het onderstel is beter.
Heren, hij kan weer
Sandro
Ik zal de dicussie weer even openbreken over de harde klap van een richel in het wegdek. Ik heb ook eens een proefrit in een C4 Grand Picasso gereden en mij een hoedje geschrokken toen we over een overgang van asfalt naar klinkers reden. Ik keek om of de achterwiel ophanging op de straat lag, zo hard was de knal. Met andere woorden, dit is een probleem van Citroen en niet speciaal voor de bollen karren.
EvilTwin noemde al het verschil in de CX enz die hadden slient blocks in plaats van harde ophanging. EvilTwin waarom dan niet in alle Citroens silent blocks? Zit er een voordeel aan de harde ophanging? Ik denk dat de harde bonk/knal hierdoor komt en niet door de bollenvering. Hebben andere merken wel silent blocks in de ophanging, want in een Honda of een Toyota is dat inderdaad stiller ( de vering hiervan is natuurlijk weer niets) maar de geluidsdemping van het onderstel is beter.
Heren, hij kan weer
