wie de moeite neemt om op cel K2 van de kalender te klikken zal zien dat je niet de enige bentCitroënnetje schreef:Hahaha,
Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII..
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
;oze knopjes..zandvoorta schreef:Veel te veel knopjes in Ph2 en met de 1.6HDi te veel loze knopjes. En ik rijd toch liever met een 2.0 dan met een 1.6je :
liever een 2.0 met 110 pk dan een 1.6 met 110 pk
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2008 14:28
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Goeiedag,
Sinds kort ben ik in bezit van een C5 hpi uitvoering met bijna
alle opties behalve Leer en navigatie.
Dik tevreden met de aankoop want heb tot zover nog geen
klachten alleen maar lol.
Nu was mijn vraag of er C5 leden zijn die meerdere phases heeft gereden
en grote verschillen kan op noemen zoals de comfort luxe en
rij eigenschappen van de auto's.
Ps
Moet er nog bij zetten dat dit een leuke en informatie rijke site is dus
keep on the good work.
Zal binnen kort nog effe mooie foto's van mijn auto nemen
en plaatsen op deze C5 forum.
Sinds kort ben ik in bezit van een C5 hpi uitvoering met bijna
alle opties behalve Leer en navigatie.
Dik tevreden met de aankoop want heb tot zover nog geen
klachten alleen maar lol.
Nu was mijn vraag of er C5 leden zijn die meerdere phases heeft gereden
en grote verschillen kan op noemen zoals de comfort luxe en
rij eigenschappen van de auto's.
Ps
Moet er nog bij zetten dat dit een leuke en informatie rijke site is dus
keep on the good work.
Zal binnen kort nog effe mooie foto's van mijn auto nemen
en plaatsen op deze C5 forum.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Verschil in Ph.1 en Ph.2?
Tuurlijk, maar niet in comfort en zo. Uiterlijk en techniek, ja...
Tuurlijk, maar niet in comfort en zo. Uiterlijk en techniek, ja...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Nope. Wat comfort betreft merk ik ook geen verschil tussen ph. I en II.
Over techniek kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen verstand van.
En uiteraard zijn er uiterlijk wat verschillen: de grill, koplampen en de achterlichten (dit in geval van een berline).
Over techniek kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen verstand van.
En uiteraard zijn er uiterlijk wat verschillen: de grill, koplampen en de achterlichten (dit in geval van een berline).
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Verschillen in comfort:
Motoren bij ph2 zijn iets verbeterd en net iets stiller. Ook de 6 traps automaat draagt hier aan bij.
Klimaatregeling en boordcomputer zijn vernieuwd, cruisecontrol heeft extra een snelheidsbegrenzer
Op de exclusive zitten extra opties: standaard el stoelen, meedraaiende koplampen, lane departure warning, dubbel glas. Ook comfortverhogend dus.
Qua stoelen en vering geen verschil. Behalve dat H3+ op de ph2 niet meer standaard is op de 2l uitvoeringen.
Motoren bij ph2 zijn iets verbeterd en net iets stiller. Ook de 6 traps automaat draagt hier aan bij.
Klimaatregeling en boordcomputer zijn vernieuwd, cruisecontrol heeft extra een snelheidsbegrenzer
Op de exclusive zitten extra opties: standaard el stoelen, meedraaiende koplampen, lane departure warning, dubbel glas. Ook comfortverhogend dus.
Qua stoelen en vering geen verschil. Behalve dat H3+ op de ph2 niet meer standaard is op de 2l uitvoeringen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
6-traps automaat zorgt anders niet voor lagere toerentallen, iig bij de 136PK 2.2 HDi 4-traps in vergelijk met een 138PK 2.0 HDi 6-traps , bij 150 is het bij beide 3000 toeren ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Erg prettige featureexroosje schreef:Verschillen in comfort: cruisecontrol heeft extra een snelheidsbegrenzer
Die heb ik dus NIET op mijn exclusive ph.IIOp de exclusive zitten extra opties: lane departure warning. Ook comfortverhogend dus.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2008 14:28
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Als er geen drastische veranderen zijn geweest hoor ik zo
kan dit alleen maar een opluchting zijn
Zal dan maar rustig door sparen voor een PH3
want die ziet er wel heeeel erg mooie uit
kan dit alleen maar een opluchting zijn
Zal dan maar rustig door sparen voor een PH3
want die ziet er wel heeeel erg mooie uit
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
C5 hpi schreef:Als er geen drastische veranderen zijn geweest hoor ik zo
kan dit alleen maar een opluchting zijn![]()
Zal dan maar rustig door sparen voor een PH3
want die ziet er wel heeeel erg mooie uit
Als je kunt leven met hogere wegenbelasting en een niet zo Franse achterkant word je er best gelukkig mee
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Behalve de uiterlijkheden is er volgens mij wel degelijk iets onderhuids veranderd. Ik heb nu 2 maanden 2 Ph2 uit 2007, na 2 jaar een phase 1 uit 2001. Het valt mij op dat de torsiestijfheid van de carrosserie aanzienlijk verbeterd is, terwijl ook het nemen van verkeersdrempels aanmerkelijk beter gaat. Geen slaan meer van de voorwielophanging en volgens de garage was daar inderdaad aan gesleuteld. De auto voelt kwalitatief gezien veel beter aan, er zal in een periode van zes jaar best wat ontwikkeling hebben plaatsgevonden.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De 6 traps automaat brengt het toerental bij de V6 met zeker 10% terug. Bij 4000 toeren gng de ph1 V6 ca 160, de nieuwe richting de 180. Daardoor is het zo dat als je bij 180-190 het gaspedaal vloert hij nog steeds terugschakelt. Feitelijk is de 5e de 4 van vroeger en is de 6 een overdrive. Ik vind het behoorljk comfortverhogend, zeker icm dubbel glas.
Over het degelijker aanvoelen, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat kan ik niet hard maken of zo. Mogelijk is er achter iets veranderd want ik hoor nooit iets over scheef afslijten van banden aldaar bij de ph2.
Over opties: dubbel glas is onderdeel van het pack hifi , dus niet standaard op de exclusive, wordt meestal icm met navigatie aangetroffen. LDWS weet ik niet. Alleen standaard op V6 en 22HDI?
Een aantal verbeteringen zijn overigens op de ph1 al doorgevoerd in 2004, zoals de RT3 en de flat blade ruitenwissers. En andere juist nog later als de Ph2, zoals de 22HDI 170.
Het interieur van de Ph2 is overigens amber ipv groen verlicht, mi ook iets fraaier maar dat is een kwestie van smaak.
Over het degelijker aanvoelen, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat kan ik niet hard maken of zo. Mogelijk is er achter iets veranderd want ik hoor nooit iets over scheef afslijten van banden aldaar bij de ph2.
Over opties: dubbel glas is onderdeel van het pack hifi , dus niet standaard op de exclusive, wordt meestal icm met navigatie aangetroffen. LDWS weet ik niet. Alleen standaard op V6 en 22HDI?
Een aantal verbeteringen zijn overigens op de ph1 al doorgevoerd in 2004, zoals de RT3 en de flat blade ruitenwissers. En andere juist nog later als de Ph2, zoals de 22HDI 170.
Het interieur van de Ph2 is overigens amber ipv groen verlicht, mi ook iets fraaier maar dat is een kwestie van smaak.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Leuk, van die automaat en dat toerental.
Als ik mijn Ph.1 2.2HDI 98kW BVA4 vergelijk met de Ph.2 2.0HDI 100kW BVA6 dan zie ik dat de eerste 3 versnellingen van de BVA6 ongeveer het bereik van de oude 1e versnelling van de BVA4 dekt.
De 6e versnelling geeft exact het zelfde toerental als de 4e versnelling in de Ph.1.
Als ik mijn Ph.1 2.2HDI 98kW BVA4 vergelijk met de Ph.2 2.0HDI 100kW BVA6 dan zie ik dat de eerste 3 versnellingen van de BVA6 ongeveer het bereik van de oude 1e versnelling van de BVA4 dekt.
De 6e versnelling geeft exact het zelfde toerental als de 4e versnelling in de Ph.1.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Op caravantrekker.nl kun je achterhalen wat hde exacte toerentallen zijn
ph1 hoogste (4) versnelling bij 80: 1951 toeren
ph2 hoogste (6) versnelling bij 80: 1752 toeren.
Da's net iets meer als 10%.
De diverse topsnelheden met een caravan van 1250 (beladen 1500, eigenlijk illegaal bij de ph1)
1 52 36
2 100 63
3 140 97
4 113 130
5 --- 127
6 --- 101
De hele tabel bij 1000RPM
1 11 8
2 21 13
3 30 20
4 41 27
5 -- 36
6 -- 46
Hierdoor heeft de ph2 V6 ook een lagere topsnelheid, want maximaal vermogen komt vrij tegen de 6000tpm, de ph1 zou 235 moeten halen dus in de 4 is dat 5700 toeren. In de ph2 haal je in de 5 maximaal 220 terwijl de 6 weer te lang is (max snelheid is 225 bij dus ca 4900tpm is de vermogenstoename onvoldoende om de toegenomen weerstand door de snelheid te overwinnen). Door tuning zou je bij voldoende extra vermogen verder moeten kunnen komen als bij de ph2.
Kennelijk is bij de diesel gekozen vanwege het beperktere toerenbereik om de versnellingen in elkaar te schuiven
ph1 hoogste (4) versnelling bij 80: 1951 toeren
ph2 hoogste (6) versnelling bij 80: 1752 toeren.
Da's net iets meer als 10%.
De diverse topsnelheden met een caravan van 1250 (beladen 1500, eigenlijk illegaal bij de ph1)
1 52 36
2 100 63
3 140 97
4 113 130
5 --- 127
6 --- 101
De hele tabel bij 1000RPM
1 11 8
2 21 13
3 30 20
4 41 27
5 -- 36
6 -- 46
Hierdoor heeft de ph2 V6 ook een lagere topsnelheid, want maximaal vermogen komt vrij tegen de 6000tpm, de ph1 zou 235 moeten halen dus in de 4 is dat 5700 toeren. In de ph2 haal je in de 5 maximaal 220 terwijl de 6 weer te lang is (max snelheid is 225 bij dus ca 4900tpm is de vermogenstoename onvoldoende om de toegenomen weerstand door de snelheid te overwinnen). Door tuning zou je bij voldoende extra vermogen verder moeten kunnen komen als bij de ph2.
Kennelijk is bij de diesel gekozen vanwege het beperktere toerenbereik om de versnellingen in elkaar te schuiven
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 





