Pagina 4 van 4

Geplaatst: 15 mar 2007 21:50
door EvilTwin
Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3)

Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ;) ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit :) )

Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v

bijkomend voordeel

je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.

Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.

Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.

Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken

Geplaatst: 16 mar 2007 21:19
door AJ Meester
EvilTwin schreef:Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3)

Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ;) ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit :) )

Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v

bijkomend voordeel

je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.

Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.

Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.

Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken
het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)

Geplaatst: 17 mar 2007 11:57
door EvilTwin
AJ Meester schreef:
EvilTwin schreef:Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, (..)
het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)
en nog steeds geen ESP, geen Xenon...etc.

Houtinleg is idd een kwestie van smaak, maar het is ook simpelste om te vervangen, indertijd waren er genoeg mensen die een nieuwe LP kochten en het Alu wilden ruilen voor hout, of je er nu nog zo simpel aan komt kan ik niet zeggen, maar het is vij minuten werk om de strips en lijsten te vervangen door iets anders.

Ik zit er zelf ook nog steeds over te denken om er eens iets anders op te zetten, maar tussen het grijs velours grijs plastics en grijze matten is het wel aardig om een kleurtje te hebben, al is dat glimmend bruin ;)

Geplaatst: 17 mar 2007 14:29
door Roman
geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:

Geplaatst: 17 mar 2007 15:31
door maeseelek
in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)

Geplaatst: 17 mar 2007 18:43
door frank65
ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic

Geplaatst: 17 mar 2007 19:30
door AJ Meester
maeseelek schreef:in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)
dan nog maar een jaartje (of 2) wachten en gaan voor de PHII, of binnenkort een leaseauto vragen van de baas.

Geplaatst: 18 mar 2007 10:49
door Roman
frank65 schreef:
ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic
zo is het dus bij de PH2 :wink:

Geplaatst: 18 mar 2007 10:59
door arendonk
frank65 schreef:
ronama schreef:geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig :lol:

maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. :wink:
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. :idea:
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder. :offtopic
Xenon-versies hebben niet eens mistlampen