de MaxiScan® MS309 ? Lijkt me idd wel en handig dingetje.... Waar koop je zoiets in nl ?Klaverblaadje schreef:Ja werkt prima, kun je alles mee resetten ook, ik neem hem wel mee de 15ejpiek schreef:ik ga niet voor die eens in de 4-5000 km een laptop meenemenLaat staan kopen !
Volgens m'n garage is er een soort mini uitlezer te koop voor rond de 100 euro ?
Kijk maar op http://www.auteltech.com
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mja, Ebay.... da´s IMHO net zoets als geld overmaken naar je rekening in Ijsland...
Dergelijke dingen koop ik alleen in een winkel, war ik dingen terug kan brengen. Desnoods via het etalageraam
Wat als met zo´n Ebay ding je BSI uitfikt ?
Dergelijke dingen koop ik alleen in een winkel, war ik dingen terug kan brengen. Desnoods via het etalageraam
Wat als met zo´n Ebay ding je BSI uitfikt ?
Johan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Die scantool van 38 euro is NIET geschikt voor CAN systemen!
Maar ga de 15e maar eens stoeien met mijn kastje, dan heb je een idee wat je er mee kunt doen.
Ik heb de mijne ook via Ebay, maar je moet gewoon even zoeken naar een verkoper met goede referenties.
Maar ga de 15e maar eens stoeien met mijn kastje, dan heb je een idee wat je er mee kunt doen.
Ik heb de mijne ook via Ebay, maar je moet gewoon even zoeken naar een verkoper met goede referenties.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
'k heb me al ff ingelezen en heb er wel een goed idee van gekregen.
De automaterialenzaak in Gorinchem, vlak bij m'n werk, kan de MS309 wel leveren. 149,= excl btw
Da's wat veel als je ze op Ebay voor $ 51,= ziet staan....
ff verder zoeken dus... Ik heb geen creditcard, dus bestellen en betalen op Ebay wordt lastig...
De automaterialenzaak in Gorinchem, vlak bij m'n werk, kan de MS309 wel leveren. 149,= excl btw
Da's wat veel als je ze op Ebay voor $ 51,= ziet staan....
ff verder zoeken dus... Ik heb geen creditcard, dus bestellen en betalen op Ebay wordt lastig...
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gisteren dus weer ff aan de Lexia laten hangen bij de dealer, wederom een P0400 en een P0170
Beide laten wissen, de moneurt wist helaas niet hoe de P0400 meldingen softwarematig te onderdrukken (schijnt te kunnen). Dus door-de-weeks even bellen naar de andere monteur en eens met hem specifiek afspreken...
Meteen maar ff de ruitenwissers laten vervangen, ze begonnen te knerpen.
Zoals gewoonlijk was montage, maar dus ook het resetten gratis, heb dus alleen de twee wissers hoeven betalen...
Een Mini OBD2 lezere heb ik nog niet, wel een betere aanbieding, de GS500, voor 119,= incl gevonden... Ik kijk nog ff verder...
Beide laten wissen, de moneurt wist helaas niet hoe de P0400 meldingen softwarematig te onderdrukken (schijnt te kunnen). Dus door-de-weeks even bellen naar de andere monteur en eens met hem specifiek afspreken...
Meteen maar ff de ruitenwissers laten vervangen, ze begonnen te knerpen.
Zoals gewoonlijk was montage, maar dus ook het resetten gratis, heb dus alleen de twee wissers hoeven betalen...
Een Mini OBD2 lezere heb ik nog niet, wel een betere aanbieding, de GS500, voor 119,= incl gevonden... Ik kijk nog ff verder...
Johan
Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van een
OBD2 tool .
Heb gekozen voor een geniscan 400 van autel.
Deze besteld via ebay voor 79 euro ex. verz.kosten.
Heb niet via paypal of creditkaart maar gewoon via een overschrijving
betaald.
De verkoper reageerde gelijk en nadat hij bevestigde dat de
betaling binnen was werd hij gelijk per luchtpost verstuurd.
Binnen 3 werkdagen werd ie thuis afgeleverd.
OBD2 tool .
Heb gekozen voor een geniscan 400 van autel.
Deze besteld via ebay voor 79 euro ex. verz.kosten.
Heb niet via paypal of creditkaart maar gewoon via een overschrijving
betaald.
De verkoper reageerde gelijk en nadat hij bevestigde dat de
betaling binnen was werd hij gelijk per luchtpost verstuurd.
Binnen 3 werkdagen werd ie thuis afgeleverd.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Je mag de 15de meteen demonsteren hoe je meldingen wistKlaverblaadje schreef:Die scantool van 38 euro is NIET geschikt voor CAN systemen!![]()
Maar ga de 15e maar eens stoeien met mijn kastje, dan heb je een idee wat je er mee kunt doen.![]()
Ben nu dwars tegen m'n dealer ingegaan, heb vanmiddag de C5 bij een frotgarage (o.a !) achtergelaten en ze de bougies bij laten stellen, dus krappere afstand, ze waren bij plaatsing op een grotere afstand afgesteld, en sindsdien krijg ik de storing juist sneller...
'k vindt de motor wel meteen veel rustiger lopen.
Blijft dus het vreemde verhaal dat op LPG rijdend de waardes van de sensor achter de kat dus niet goed zijn en enorm fluctueren. Volgens mijn dealer dus een afstelling van de gasintallatie nodig, volgens een gasboer in de buurt van Arkel kan er aan G3 niks afgesteld worden.
Dat zou betekenen dat er iets vervuild, versleten of defect zou moeten zijn....
Krijg onderhand zin de AG-installatie eruit te laten trekken en een LPI/Vialle erin te laten zetten. Ik heb ergens geezen dat deze minder problemen gaven. Zo'n actie zal m.i. vast minder kosten dan inbouw van een geheel nieuwe installatie...
Maar goed, da's nog ff al te drastisch....
Johan
@jpiek,
Alle storingen die je aangeeft heeft mijn 2.0L-16v op G3 ook gehad.
Het begon met een "hik" tijdens de koude start.
Daarna dus gelijk het service- en emissielampje aan.
Ben begonnen met het controleren van de bougies.
Heb de originele Bosch bougies vervangen door die van NGk de LFR5B.
De luchtmotor uitgebouwd en getest op een accu.
Luchtmotor is ok toch vraag ik me nog steeds af
in hoeverre een temperatuur sensor invloed heeft/kan hebben
op de aansturing van die luchtmotor bij een koude start...hikje...lampjes...
Vervolgens de benzinetank leeg gestookt en met v-power af getankt.
Ook een licht vervuilde injector zou immers een hik tijdens de koude
start kunnen veroorzaken.
Na een paar dagen de reset van magneti marelli MM (zie vraagbaak C5)
uitgevoerd.
Hierna liep de motor soepeler en minder schokken bij 2200 rpm.
Na een aantal dagen weer op gas overgeschakeld.
Rij nog steeds zonder problemen op gas. (ca. 1800 km).
Heb vrij kort nadat de problemen begonnen wel een obd2 scanner aangeschafd.
Puur om te weten welke foutcodes zijn opgeslagen en uiteraard om de MIL te kunnen
resetten.
De uitgelezen foutcodes waren bij mij de P0170 en P0400.
En de BC gaf melding als melding :antivervuilingssysteem werkt onvoldoende.
PS:de hydraulische klepstoters zijn al vervangen.
Alle storingen die je aangeeft heeft mijn 2.0L-16v op G3 ook gehad.
Het begon met een "hik" tijdens de koude start.
Daarna dus gelijk het service- en emissielampje aan.
Ben begonnen met het controleren van de bougies.
Heb de originele Bosch bougies vervangen door die van NGk de LFR5B.
De luchtmotor uitgebouwd en getest op een accu.
Luchtmotor is ok toch vraag ik me nog steeds af
in hoeverre een temperatuur sensor invloed heeft/kan hebben
op de aansturing van die luchtmotor bij een koude start...hikje...lampjes...
Vervolgens de benzinetank leeg gestookt en met v-power af getankt.
Ook een licht vervuilde injector zou immers een hik tijdens de koude
start kunnen veroorzaken.
Na een paar dagen de reset van magneti marelli MM (zie vraagbaak C5)
uitgevoerd.
Hierna liep de motor soepeler en minder schokken bij 2200 rpm.
Na een aantal dagen weer op gas overgeschakeld.
Rij nog steeds zonder problemen op gas. (ca. 1800 km).
Heb vrij kort nadat de problemen begonnen wel een obd2 scanner aangeschafd.
Puur om te weten welke foutcodes zijn opgeslagen en uiteraard om de MIL te kunnen
resetten.
De uitgelezen foutcodes waren bij mij de P0170 en P0400.
En de BC gaf melding als melding :antivervuilingssysteem werkt onvoldoende.
PS:de hydraulische klepstoters zijn al vervangen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
de reset contact uit - contact aan - 3 sec wachten - starten ?
Heb ik geprobeert, helpt niks.
Ik heb dus P0170 en P0400/P0410 meldingen, nieuwe bougie's en sederd 1 jaar een nieuwe bobine (onder garantie)... Foutmelding BC is altijd alleen "Storing uitlaatgas"....
Probleem doet zich klaarblijkelijk alleen op LPG voor, tenminste, alleen op LPG geeft hij afwijkende waardes in de BSI op de 2de uitlaatsensor achter de kat... Op benzine zo stabiel als een huis...
Luchtmotor is getest en blaast als een fohn...
Gezien m'n eerdere conclusie dat mijn C5 duidelijk minder vermogen heeft op LPG (en andere C5 LPG rijders dus niet of nauwelijks) begin ik toch aan een probleem in de Gasinstallatie te denken, maar wat ?
Probleem komt steeds sneller terug, wat mij niet aan een defect doet denken, maar meer aan vervuiling of slijtage (symptoom wordt steeds erger).
Heb ik geprobeert, helpt niks.
Ik heb dus P0170 en P0400/P0410 meldingen, nieuwe bougie's en sederd 1 jaar een nieuwe bobine (onder garantie)... Foutmelding BC is altijd alleen "Storing uitlaatgas"....
Probleem doet zich klaarblijkelijk alleen op LPG voor, tenminste, alleen op LPG geeft hij afwijkende waardes in de BSI op de 2de uitlaatsensor achter de kat... Op benzine zo stabiel als een huis...
Luchtmotor is getest en blaast als een fohn...
Gezien m'n eerdere conclusie dat mijn C5 duidelijk minder vermogen heeft op LPG (en andere C5 LPG rijders dus niet of nauwelijks) begin ik toch aan een probleem in de Gasinstallatie te denken, maar wat ?
Probleem komt steeds sneller terug, wat mij niet aan een defect doet denken, maar meer aan vervuiling of slijtage (symptoom wordt steeds erger).
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Vandaag een stuk wijzer geworden van Oldenhage (Who else
)
Enige wat helpt is de BSI volledig resetten en dan ben ik er weer een 10 K vanaf, advies was om zeker de gasboer er eens naar te laten kijken. MOgelijk toch achterstallig onderhoud aan de installatie.
Als de meldining nag nog terugkomt zal ik er mee moeten leren leven. 't is nogal inherent aan LPG in een C5. Als je er eenmaal mee geconfronteerd ward kom je er niet of nauwelijk meer vanaf.
Ik koester nog enige hoop op de gasboer, immers ooit heeft hij het dik 30.000 km gedaan zonder de melding, dus hij zou het moeten kunnen...
Ondertussen overweeg ik deze aan te schannen, niet duur (1 √° 2 keer resetten en ik heb 'em terugverdiend !) en geschit voor CAN-Bus dus ok geschikt voor de C5 lijkt me...
http://www.obd-tools.nl/shop.html?cat=d ... product=27
Enige wat helpt is de BSI volledig resetten en dan ben ik er weer een 10 K vanaf, advies was om zeker de gasboer er eens naar te laten kijken. MOgelijk toch achterstallig onderhoud aan de installatie.
Als de meldining nag nog terugkomt zal ik er mee moeten leren leven. 't is nogal inherent aan LPG in een C5. Als je er eenmaal mee geconfronteerd ward kom je er niet of nauwelijk meer vanaf.
Ik koester nog enige hoop op de gasboer, immers ooit heeft hij het dik 30.000 km gedaan zonder de melding, dus hij zou het moeten kunnen...
Ondertussen overweeg ik deze aan te schannen, niet duur (1 √° 2 keer resetten en ik heb 'em terugverdiend !) en geschit voor CAN-Bus dus ok geschikt voor de C5 lijkt me...
http://www.obd-tools.nl/shop.html?cat=d ... product=27
Johan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Alle beetjes helpen, dit antwoord vond ik op een ander forum.
P0170 wil zegen dat de mm computer het mengsel niet goed kan krijgen (algemene storing)
P0171 is ondergrens mengselregeling, het mengsel is dan te rijk, (gemeten door de voorste lambdasonde)en de computer verarmt het tot aan de maximale grens, dan slaat hij deze storing op.
P0172 is bovengrens mengselregeling, het mengsel is dan te arm (voorste lambda) en de computer verrijkt het tot dat de maximale 'fuel-trim' is bereikt (25%) en slaat dan 0172 op.
Je moet eerst uit zien te sluiten of deze storing uit de regeling van het lpg circuit komt. Maak LPG spanningsloos, wis de storingen en laat de klant 1 a 2 week rijden, mengselregelingstoring kan soms pas na 300 a 400 km terugkomen, omdat de comp langzaam uit zijn bereik loopt.
Zorg controleer sowieso het vacuum dit moet stationair met verlichting, airco en aanjager UIT, bij warme motor rond 360 mb zitten!!
aangezien het mengsel soms te arm en soms te rijk is lijkt het mij een slechte regeling van het lpg systeem (verdamper, vervuilde injectoren, of lpg druk,)
Komt de storing niet terug, dan heeft het met de regeling op lpg te maken, dit moet eigenlijk altijd stap 1 zijn.
suc6
Ook dit nog gevonden.
bij de C5 op gas is een regelmatig voorkomende storing p0170 mengselregeling
dit komt doordat de eobd computer wil ingrijpen doordat de motor teveel vervuild en daar het even duurt omdat de gascomputer trager reageert registreert de eobd computer een fout en als deze zelfde storing binnen een bepaalde termijn weer voorkomt dan laat de eobd computer het lampje branden
zorg dat de laatste update in de m.m.computer zit deze is minder gevoelig voor dit soort storingen
blijft het dan nog optreden dan moet de gasboer het probleem aanpakken.
de druksensor onderop de AG verdamper waar de vacuumslang op aan gesloten zit wil ook wel eens de boosdoener zijn.
Hiervoor is een update setje verkrijgbaar welke in de gasslang gemonteerd moet worden. Heb je de vacuumslangen vanaf de verdamper ook al
gecontroleerd. Die gaan nog wel eens stuk.
Bij 406 met dezelfde motor en zelfde gasinstallatie al twee keer een defect druksensor verdamper gehad zoals hierboven ook al aangegeven. Hiermee was in beide gevallen het probleem zoals hierboven beschreven opgelost. In de tussentijd +/- 100.000 km gereden met de auto.
P0170 wil zegen dat de mm computer het mengsel niet goed kan krijgen (algemene storing)
P0171 is ondergrens mengselregeling, het mengsel is dan te rijk, (gemeten door de voorste lambdasonde)en de computer verarmt het tot aan de maximale grens, dan slaat hij deze storing op.
P0172 is bovengrens mengselregeling, het mengsel is dan te arm (voorste lambda) en de computer verrijkt het tot dat de maximale 'fuel-trim' is bereikt (25%) en slaat dan 0172 op.
Je moet eerst uit zien te sluiten of deze storing uit de regeling van het lpg circuit komt. Maak LPG spanningsloos, wis de storingen en laat de klant 1 a 2 week rijden, mengselregelingstoring kan soms pas na 300 a 400 km terugkomen, omdat de comp langzaam uit zijn bereik loopt.
Zorg controleer sowieso het vacuum dit moet stationair met verlichting, airco en aanjager UIT, bij warme motor rond 360 mb zitten!!
aangezien het mengsel soms te arm en soms te rijk is lijkt het mij een slechte regeling van het lpg systeem (verdamper, vervuilde injectoren, of lpg druk,)
Komt de storing niet terug, dan heeft het met de regeling op lpg te maken, dit moet eigenlijk altijd stap 1 zijn.
suc6
Ook dit nog gevonden.
bij de C5 op gas is een regelmatig voorkomende storing p0170 mengselregeling
dit komt doordat de eobd computer wil ingrijpen doordat de motor teveel vervuild en daar het even duurt omdat de gascomputer trager reageert registreert de eobd computer een fout en als deze zelfde storing binnen een bepaalde termijn weer voorkomt dan laat de eobd computer het lampje branden
zorg dat de laatste update in de m.m.computer zit deze is minder gevoelig voor dit soort storingen
blijft het dan nog optreden dan moet de gasboer het probleem aanpakken.
de druksensor onderop de AG verdamper waar de vacuumslang op aan gesloten zit wil ook wel eens de boosdoener zijn.
Hiervoor is een update setje verkrijgbaar welke in de gasslang gemonteerd moet worden. Heb je de vacuumslangen vanaf de verdamper ook al
gecontroleerd. Die gaan nog wel eens stuk.
Bij 406 met dezelfde motor en zelfde gasinstallatie al twee keer een defect druksensor verdamper gehad zoals hierboven ook al aangegeven. Hiermee was in beide gevallen het probleem zoals hierboven beschreven opgelost. In de tussentijd +/- 100.000 km gereden met de auto.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Leuk, exact dezelfde texten had ik ook al gevonden met googlen...
Binnenkort dus ff een afspraak maken en naar een gasboer toe...
Binnenkort dus ff een afspraak maken en naar een gasboer toe...
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Vandaag de OBD tool binnengekregen...
aangesloten, contact aan, scannen - link
fouten uitgelezen: 1 fout; P0170, geen P0410 ditmaal
Geprobeerd de fout te wissen, maar ik krijg "Erase Fail", dus maar ff een mailtje naar de leverancier gestuurd...
Hier iemand een idee waarom de fout niet gewist kan worden ? De OBD tool zou het dus wel moeten kunnen...
aangesloten, contact aan, scannen - link
fouten uitgelezen: 1 fout; P0170, geen P0410 ditmaal
Geprobeerd de fout te wissen, maar ik krijg "Erase Fail", dus maar ff een mailtje naar de leverancier gestuurd...
Hier iemand een idee waarom de fout niet gewist kan worden ? De OBD tool zou het dus wel moeten kunnen...
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Antwoord van de leverancier (wel snel!)

Vanzelfsprekend is het noodzakelijk eerst de storing te verhelpen alvorens u een storing kan wissen, ik verwacht dat dit de reden van uw probleem zal zijn.
Johan

