Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Mij mij was het een spijker , die zorgde voor heel langzaam leeglopen van de band , met het oog was hij moeilijk te vinden maar de sensor had het wel door :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Menno schreef:Mij mij was het een spijker , die zorgde voor heel langzaam leeglopen van de band , met het oog was hij moeilijk te vinden maar de sensor had het wel door :)
Ik ga het eens bekijken vandaag. Wat meet die sensor eigenlijk? Alleen drukverlies tijdens het rijden. Of vergelijkt hij ook met een referentiewaarde zoals die op de sticker staat in de deur? Daarnaast kun je bij volle belading achter tot 3.2 bar gaan. Hoe gaan de sensoren daar mee om dan?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Volgens mij hebben ze enkel een ondergrens ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Als de druk te laag wordt, gillen ze. Te hoog of op niveau lijkt me geen reden tot alarm.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Menno schreef:Volgens mij hebben ze enkel een ondergrens ...
Dan zijn er per type verschillende onderwaarden ingesteld. Of totaal verschillende sensoren. De 2.2 hdi heeft geen 2.3 bar als advies toch? Of zou dat niet uitmaken?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Jawel , ik heb ook 2.3 als advies .... maar die sensoren ( onderwaarden ) zijn misschien aan te passen in de BSi ????

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Menno schreef:Jawel , ik heb ook 2.3 als advies .... maar die sensoren ( onderwaarden ) zijn misschien aan te passen in de BSi ????
Ok, las dat iemand ze op 2.8 had opgeblazen, vandaar de vraag.
Wat is de waarde van de onderdruk dan?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Ik had het laatst gevraagd , volgens mij ( indien het vergiet boven het goed onthouden heeft ) gaat hij al een melding geven bij 2.1 ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Menno schreef:Ik had het laatst gevraagd , volgens mij ( indien het vergiet boven het goed onthouden heeft ) gaat hij al een melding geven bij 2.1 ...
Ok dan, dat zit dus vrij dicht bij de advieswaarde. Wanneer die drukmeter bij zo'n opblaasding bij de benzinepomp niet helemaal jofel is afgesteld heb je de poppen aan het dansen.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Yep , en volgens een test in de ANWB zijn er nogal wat van die dingen niet jofel :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Menno schreef:Yep , en volgens een test in de ANWB zijn er nogal wat van die dingen niet jofel :lol:
Klopt! Heb bij 2 verschillende pompen gevuld. In 2 weken tijd verlies je normaliter geen 0.3 bar uit 4 banden. Dus het ene station pompt m vol en de ander laat je banden 2 weken later weer een stukkie leger lopen. (Beide met koude banden en zelfde buitentemp)

Ik zal naar een 3e station gaan en kijken wat er dan gebeurt.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

arendonk schreef:Ik zal naar een 3e station gaan en kijken wat er dan gebeurt.
Of zelf een fatsoenlijke = mechanische (dus niet: elektronische) spanningsmeter aanschaffen?
.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door Witbrik »

en dan gewoon met de fietspomp oppompen :smt047 .Hoef je ook niet naar de sportschool (en je spaart € 0,50 uit). Ik doe dit echt, heb een fietspomp voor m'n racefiets met een metertje en dit werkt perfect! Ik doe ook m'n reserveband hiermee, voor het geval dat er stiekem toch een sensor aangesloten is.
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Harm van Beek schreef:Volgens mij standaard, maar misschien dat dat wegbezuinigd is..of je hebt de niet-standaard velgen.... :wink:
Ik heb de Monza velgen eronder, standaard toch :?: en geen sensors :?
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive

Bericht door arendonk »

Witbrik schreef:en dan gewoon met de fietspomp oppompen :smt047 .Hoef je ook niet naar de sportschool (en je spaart € 0,50 uit). Ik doe dit echt, heb een fietspomp voor m'n racefiets met een metertje en dit werkt perfect! Ik doe ook m'n reserveband hiermee, voor het geval dat er stiekem toch een sensor aangesloten is.
50 cent? Je wilt toch niet gaan beweren dat je OOIT hebt betaald om je banden bij te vullen?
Plaats reactie