Verlichting overdag?

Totaal aantal stemmen: 81
Ik rij ook overdag met licht aan (39) 48%
Ik doe mijn licht alleen aan als ik het nodig vind (5) 6%
Dat regelt mijn C5 voor mij (35) 43%
Ik rij alleen met licht aan als de zon onder is (2) 2%
V.I.P.
V.I.P.
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door frank65 »

Ik vind ook dat de auto zelf de verlichting te laat aan doet dus bij de dealer de "appel verlichting" :idea: in de computer aan laten zetten en nu brand ie dus altijd als de motor draait.

Bij de Xsara :smt023 zaten de mistlampen onderin de bumper, daar had je meer zicht mee op donkere landweggetjes als bij de C5.

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
stretchfan
stretchfan
Mistlampen

Bericht door stretchfan »

Rene schreef:Alles wat onder de bumpers zit mag niet aan.
Mistlampen of breedstralers, in elk geval zitten ze bij mij niet onder de bumper maar gewoon in het normale lamphuis.

Ik gebruik die dingen alleen in Duitsland.... 8)
Alleen daar vind ik nog stukken weg (vrijwel) zonder tegenliggers of rustige stukken autobahn. De wegmarkering in Duitsland is ook vaak erg slecht. Over het algemeen is de staat van de wegen er stukken slechter dan in Nederland. En dan komen in het pikkedonker die breedstralers wel van pas.

@R1200C
Bedankt voor de tip, zal eens een paar van die vision plus dingen kopen.

Groetjes, S.
Beheerder
Beheerder
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Contacteer:
Beheerder
Beheerder

Bericht door Rene »

voor mistlichten al vanaf 100 dacht ik
iig eerder als achter
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
AJ Meester
AJ Meester

Bericht door AJ Meester »

als hetgoed is gaan de dimlichten standaard aan bij invallende duisternis of bij het gebruik van de ruitenwissers. het is dus mogelijk om de ruitenwissers in de stand auto te laten staan waardoor de lampen altijd aan zijn bij het starten.
aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat bij het uitschakelen van de auto de ruitenwisserstand gereset wordt. Dus in het kort:
bij het starten van de auto, kun je dus de ruitenwisserstand op Auto zetten waardoor de lampenautomatisch aangaan en wanneer het plotseling gaat regenen gaan je wissers zelf aan. Twee vliegen in een klap!
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

AJ Meester schreef:als hetgoed is gaan de dimlichten standaard aan bij invallende duisternis of bij het gebruik van de ruitenwissers. het is dus mogelijk om de ruitenwissers in de stand auto te laten staan waardoor de lampen altijd aan zijn bij het starten.
aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat bij het uitschakelen van de auto de ruitenwisserstand gereset wordt. Dus in het kort:
bij het starten van de auto, kun je dus de ruitenwisserstand op Auto zetten waardoor de lampenautomatisch aangaan en wanneer het plotseling gaat regenen gaan je wissers zelf aan. Twee vliegen in een klap!
Maar zo werkt het dus niet. Bij mij niet tenminste (ph1). Als de ruitewissers in de auto-stand staan, dan gaan zie wissers bij een klein beetje regen zo nu en dan wissen. Wordt de regen wat meer, dan gaan ze vaker wissen en gaan de lichten aan. Houdt de regen op, dan gaan mijn lichten ook weer uit.
Plaats reactie