C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:41
Auto: C5 2.0 16v Ligne prestige
Opties: Rw-A/Parksensore-A/cruise control/ Schuifdak (elektrisch) / trekhaak(afn.)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9076
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: rood
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: originele radio's

Bericht door gerry30 »

;)
Herman schreef:Je moet wat meer rijden hij is nog niet eens ingereden? :D

Ik zal de kilometerstand even aanpassen naar nu.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: originele radio's

Bericht door exroosje »

Volgens mij zit het probleem met niet orginele citroen autoradio's en carkits alleen in het feit dat op de ph1 wat bij normale autoradios de geschakelde plus is (pin 5 op de iso connector), bij citroen de VAN bus is. Deze gedraagt zich ook als geschakelde plus, maar is dat zeer zeker niet. Je mag daar nl. geen vermogen van trekken (ingangsimpedantie oneindig)

Ik heb jaren een nokia N91 carkit aangesloten gehad op een ph1 met een mute box die de iso connectoren aftapte (en dus ground, power en ignition gebruikte) zonder problemen. Dat mag dus eigenlijk niet, maar kennelijk bleef ie onder de probleemgrens.

Het hangt er een beetje vanaf of je apparaat de 12V geschakeld gebruikt puur en alleen om een relais te bedienen op de permanente 12V (meeste autoradios), of dat ie juiste alles van de geschakelde trekt en permanent alleen gebruikt om instellingen te bewaren (bv mijn DVD player).

Maar beter is het om de geschakelde plus elders vandaan te halen. Zo te lezen heeft topicstarter dat gedaan, zo is ook mijn DVD player aangesloten, ik verwacht dus geen problemen. De permanente 12V voeding die de radio in gaat (pin 3) mag je gewoon gebruiken!. Dat is een gezekerde aansluting op de power rail.

Op een ph2 is het weer anders, omdat daar FAKRA connectoren gebruikt worden, die overgens wel weer erg lijken op de iso connectoren. De CAN bus gebruikt daar 2 pinnen (signal high en low).

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: originele radio's

Bericht door jpiek »

exroosje schreef:Volgens mij zit het probleem met niet orginele citroen autoradio's en carkits alleen in het feit dat op de ph1 wat bij normale autoradios de geschakelde plus is (pin 5 op de iso connector), bij citroen de VAN bus is. Deze gedraagt zich ook als geschakelde plus, maar is dat zeer zeker niet.
't is wel een geschakelde (als in niet-permanente) 12V, alleen geschakeld door de BSI en niet je contactslot (indirect wel enigsinds natuurlijk) en daar begint een deel van de vreemde storingen...
Johan
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:41
Auto: C5 2.0 16v Ligne prestige
Opties: Rw-A/Parksensore-A/cruise control/ Schuifdak (elektrisch) / trekhaak(afn.)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9076
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150000
Kleur: rood
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: originele radio's

Bericht door gerry30 »

Nou nu bijna 2 jaar later nog steeds geen storingen. Helaas voor de derde keer radio defect. Nu een nieuwe gekregen.

Gert-jan
Plaats reactie