Pagina 4 van 4
Re: Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 14:55
door GW-tje
Ook voor deze motor is de eerste "Oilsaver" in productie gegaan. Hij gaat volgende week naar de eerste "klant". Wellicht kan ook hier het excorbitante olieverbruik drastisch ingeperkt worden op zéér eenvoudige wijze.

Re: Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 19:13
door cieterman
Ben wel geinteresseerd als er wat meer onderbouwing en ervaring mee is. Nu zit ik op ongeveer 1 liter per 4000 km. Dat vind ik rijkelijk veel voor een moderne motor die nog maar 45.000 km heeft gelopen. Of moet ik niet zeuren?
Groeten, Cieterman

Re: Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 19:29
door willy4
als er wat meer onderbouwing en ervaring mee is , dat is een wijze beslissing
Re: Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 21:03
door GW-tje
Tja......wat zal ik zeggen. Als het mag.......
Ondertussen zijn er zo'n dikke 35 gebruikers van de Oilsaver en zijn er al vele duizenden kilometers ervaring met het vernuftige ding. Er zijn geen problemen gesignaleerd en bijna iedereen relaiseert een verbetering van meer dan 80%.
Maar goed, ik heb er belang bij en rijd nu al een jaar met het ding in mijn eigen C5.
Laat anderen maar inhaken met hun ervaringen.
Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 21:06
door willy4
als ge hier weer gaat beginnen stop daar mee,blijf op dat andere forum daar mee
dat zijn hier allemaal mensen die liegen dan
https://www.google.com/#q=+slechte+carterontluchting" onclick="window.open(this.href);return false;
Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 01 nov 2016 21:57
door Menno
Zullen we weer verder met de THP, mensen die zo'n ding willen weten GW te vinden !
Niet weer deze discussie aub ,...
Thnx

Re: Distributieketting vervangen van een 1.6 THP
Geplaatst: 02 nov 2016 00:25
door JW-C5
BJG schreef:.....
Deze motor heeft idd variabele nokkenas verstelling (vanos). Daarom is de afstelling van de ketting ook belangrijk voor de mengselregeling........
Voor de duidelijkheid en ter aanvulling: die VANOS is er bij deze motor alleen voor de inlaatnokkenas.
In het CitDoc
D4EA02Y4P0 Beschrijving - Werking : Inlaatnokkenasverstelling is over die verstelling, en de voorwaarden waaronder dat gebeurt een heleboel te lezen.
Onder andere:
2.2. Maximale vertraging sluiten inlaatkleppen
OPMERKING : Het sluiten van de inlaatkleppen wordt maximaal vertraagd als de elektroklep van de faseverstelling niet wordt gevoed (de vervroeging van het openen van de inlaat is minimaal als de elektroklep van de faseverstelling niet wordt gevoed).
De vertraging voor het sluiten van de inlaat wordt in de volgende gevallen vergroot :
•Hoog motortoerental en bij belasting : De inlaatnokkenasverstelling vertraagt het sluiten van de inlaatkleppen zodat de cilinders met meer lucht kunnen worden gevuld
•Stationair toerental : De inlaatnokkenasverstelling vertraagt het sluiten van de inlaatkleppen om de vooropening van de inlaatkleppen te verminderen en aldus de overlap van de inlaat- en uitlaatkleppen te verkleinen (betere verbranding)
Er zijn dus nogal wat zaken die dit proces beïnvloeden.
Daarbij speelt zeker ook de "elektroklep", die zorgt voor de veranderen van de oliedruk en toevoer in het verstelmechanisme, een grote rol.
Gelukkig zijn dit geen
"groene monsters" zoals dat bij de ES9A wél het geval is
Groet,
JW