Pagina 4 van 5

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:03
door GW-tje
Krukaskeerring heb ik al eens uit de losse pols gedaan. Is goed te doen. Nauwkeurig en rustig werken. Probeer een passende dop te vinden en zet hem eerst goed recht in de kamer voordat je hem verder drijft.

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:06
door JW-C5
Was dat ook de teflon uitvoering?

Vraag aan Phoskam: lekt 'ie daar, of wil je 'm preventief vervangen?

Groet,
JW

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:13
door willy4
ik zou het zeker en vast niet doen uit losse pols ,het is soms zo al erg om ze goed te monteren

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:19
door JW-C5
Zeker als de motor nog in de auto zit, en alleen de bak en het vliegwiel verwijderd zijn zou ik daar ook erg terughoudend in zijn........

Daarom die vraag: lekt het daar echt?
Als dat niet het geval is zou ik het lekker laten zitten.
Loshalen van een AL4 is op zich al een klus, dan ook nog het vliegwiel eraf, met vervolgens die aanhaal procedure van de nieuwe vliegwielbouten.......

Groet,
JW

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:23
door boes
Bedoeld de keerring achter de krukaspoelie denk ik....?

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:33
door JW-C5
Wellicht, en hopelijk is dat het geval ;)

Ik werd dan eigenlijk door deze posting wat op het verkeerde been gezet:
phoskam schreef:Heb mezelf toch maar getrakteerd op een Citroën/peugeot distributie timing/blokkeer set.

Dealer weet niet welk type oil Seals er geleverd worden, dus dat is afwachten, conventioneel of teflon.

Nu is het vooral een probleem bij grotere diameter seals als bijvoorbeeld krukas aan bakzijde, als ik het goed begrijp.
Groet,
JW

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 13:52
door phoskam
Het betreft inderdaad de keerring aan distributiezijde.

Kan iemand zien wat het verschil is tussen de keerringen 023665 en 023674 ?

Ik heb op orga de 023674 besteld maar ben benieuwd wat het verschil tussen beiden is, op internet vind ik dezelfde afmetingen voor beide artikelnummers, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 14:05
door JW-C5
In de DB zie ik daarover dat de 023665 gebruikt is tot ORGA 10528, daarna werd het 023674.

Wat de verschillen zijn kan ik hier niet zien.

Groet,
JW

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 14:13
door willy4
in sommige gevallen word aangeraden een dunne kegel over de as te plaatsen , om de olie keerring niet te beschadigen aan de scherpe kanten van de as.
ik weet niet of het bij citroen van toepassing is

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 14:22
door phoskam
JW-C5 schreef:In de DB zie ik daarover dat de 023665 gebruikt is tot ORGA 10528, daarna werd het 023674.

Wat de verschillen zijn kan ik hier niet zien.

Groet,
JW
Wellicht ook teflon en conventioneel, op service.citroen staan bij beide ook dezelfde maten vermeld.

En de elring catalogus geeft ook voor beide dezelfde vervanger op.

Zou uit nieuwsgierigheid bijna de 023665 ook bestellen :smt017

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 14:55
door GW-tje
De 023674 wordt geleverd met montagehuls en is in principe voor de Ph2 met EW10A.

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 14:58
door boes
:) Sowieso nooit vervangen als ze niet lekken met als enige uitzondering de krukaskeerring aan de bakkant bij een plaatwissel.

En die moet je schijnbaar ook laten zitten bij een v6 diesel.....

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 15:05
door phoskam
Bij mij lekt het vooral tussen de helften waar de nokkenassen ingeklemd zijn, om dat te herstellen moeten beide helften gedeeld worden en de nokkenassen eruit, dus de keerringen moeten dan sowieso vervangen worden.

Heb de spulletjes in huis, nu wachten op t vroege voorjaar.

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 15:42
door phoskam
Heb de distributieset overigens van mister-auto, veruit de goedkoopste voor een gates set met waterpomp.

120 euro compleet

Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen

Geplaatst: 12 jan 2017 16:17
door goudfrank
Dat is een mooie prijs. :smt023

Groet, Jan :citrofiel