Pagina 4 van 11

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 19 jun 2015 11:05
door Roman
Voor die storing hoeft hij echt niet naar nieuw vennep...
Gielkens is een kundige garage, die lossen dat wel op..
En hij heeft 2 sub dealers die ook heel kundig zijn...

:smt023

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 19 jun 2015 15:17
door JanSr
@ Roman, Goede garage? Dat vraagt om uitleg.
De storing werd voor het eerst gemeld op 25/2.
Daarna weer op 8/4,
14/4 "slokje erin gekieperd".
Weer gemeld op 11/5,
27/5 Injecteur-reiniger erin,
en tenslotte alweer op 18/6.

Inderdaad, een "zeer deskundige garage". Zes meldingen in vier maanden en geen enkele verbetering, wel een hoop kosten.
Maar misschien begrijp ik het allemaal verkeerd.

Dit soort stripverhaal zal je in Nieuw Vennep niet meemaken.

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 19 jun 2015 15:24
door Roman
Welke kosten, de auto heeft garantie en wordt onder garantie gemaakt...
Toevallig was ik gisteren in deze garage voor de presentatie van de nieuwe ds5..
Mijn dealer is een sub dealer, maar dit terzijde..
Als je goed leest schrijf ik dat ze ervan uit wren gegaan dat het inorde is omdat ze niks meer van saxoke hadden gehoord..
Ik heb ze dit bericht gemaild..
Reactie weten?
[Dank U voor het mailtje. Ik lees dat hij ons terug gaat contacteren dus dat zal ik even afwachtten. Als ik in de late namiddag niks gehoord heb zal ik even contact met Tom opnemen
Dus ze zijn er serieus mee bezig..

Kijk ik weet dat jo een hele goede garage is..
Maar hij is niet de enige,.
En sommige zaken los je niet binnen 1 dag op..
Maar als ik hier op dag 1 een probleem meld op dit forum vervolgens dag 5 naar de dealer ga..
Dan gaat er idd de nodige tijd overheen..
Maar net als je uithaal naar BJG onlangs wil je nu ook deze dealer afkraken terwijl je er nog nooit geweest bent..
En ze helemaal niet kent..

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 19 jun 2015 15:27
door Menno
Roman schreef: En sommige zaken los je niet binnen 1 dag op..
Eens, ook niet bij GJO ... :smt193

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 19 jun 2015 15:37
door Roman
Nee 8/4 binnen gebracht 12 april terug gekregen
2000 km aankijken, op 27 mei diesel injecteurreiniger erin gekiept..
En tot op heden heeft de garage niks gehoord..
Dus saxoke moet veel korter op de bal spelen..

inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 02 jul 2015 22:02
door SaXoKe
Ik zou idd iets sneller moeten kunnen reageren, maar k moest ok de tijd hebben om mn tankje leeg te rijden ;)

Even over de garage: Ik ben er toch echt wel tevreden van, na het gesprek dat ze met Roman gehad hebben, hebben ze mij zelf gecontacteerd (k wilde het die dag zelf doen, maar ze waren zelf heel vroeg met bellen naar mij) :smt023

Mooi dat Gielkens de klant zelf contacteerd hierover, DAT noem ik ook service.

Enkele berichten geleden schreef ik nog dat de C5 misschien zijn beurten hier in Achel zou krijgen, maar daar begin ik steeds meer en meer aan te twijfelen, Bij Gielkens wordt ik telkens vriendelijk verder geholpen, k krijg een (bijna) nieuwe vervangwagen mee, EN ze contacteren me zelf om te vragen hoe het er nu mee is......

Vind ik alles behalve slecht!!!!

:smt023 :smt023 :smt023 Voor Gielkens en zn team!!!!!


Nu even verder over de auto zelf:

Maandag heb ik de C5 dus naar hun gebracht, daar gingen ze de injectoren reinigen en laten controleren/testen. Daaruit is gebleken dat de injectoren niet de boosdoener waren. Ze hebben ze terug gemonteerd en een proefrit gedaan maar ze merkten zelf geen verbetering.
Nu zijn ze verder aan het zoeken.

Intussen rij ik vrolijk rond in "rijdende noppenfolie" (C4 Cactus).
qua rijden is die Cactus echt geen verkeerde auto, alleen had de 1.2 3cilinder iets meer vermogen dan 82pk mogen hebben.

Hopelijk morgen meer nieuws over de C5

inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 02 jul 2015 22:12
door Menno
Ja die bromtol is idd een domper in het verder leuke autootje ....
Benieuwd naar de afloop maar dat horen we vast !

inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 02 jul 2015 22:20
door SaXoKe
Gisteren heb ik er een redelijk stuk mee gereden (ook snelweg) en toch bevalt ie me wel hoor, maar op de snelweg kom je net een 20-30pk te kort om iets vlotter te zijn.
Verder is het voor zijn prijs echt geen verkeerde auto!

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 09 jul 2015 00:14
door SaXoKe
Afgelopen maandag ben ik gebeld geweest door de garage:

bij een nieuwe test van de injectoren bleken toch 2 stuks slecht te zijn.
Als dat het probleem was heb ik normaal morgen mijn C5je terug. Dan zal ik ook meteen de uitleg krijgen wat ze er aan gedaan hebben.

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 09 jul 2015 15:01
door BJG
Ik help het je hopen :smt023

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 18 jul 2015 15:39
door SaXoKe
sinds vorige week vrijdag heb ik de auto weer terug, maar al op de terugweg merkte ik dat er geen verbetering was.
Door het late uur dat ik m pas kon gaan halen kon ik die dag de garage niet meer bereiken om er melding van te maken.

Maandag 13/7 heb ik hun gebeld en ze zeiden da ik nog maar eens langs moest komen.
Monteur heeft weer een stukje meegereden, hij vond t nog wel meevallen, maar zei me dat het wel eens aan de roetfilter kon liggen en dat ik dus eigenlijk merkte dat ie telkens aan het regenereren is.... (lijkt me wel heel straf dat da ding da gaat doen, bijna altijd als ik tussen de 1700 en 2500 toeren rij, en ook met koude of warme motor maakt blijkbaar niet uit om te regenereren LIJKT MIJ STRAF maarja...)

10 augustus mag t ding weer terug..... VOOR DE 7E KEER!

kort overzicht:
8 april: eerste melding schokken rond 2000tr. => software update uigevoerd GEEN VERBETERING

14 april: Additief toegevoegd om brandstof circuit te reinigen. ongeveer 2000km rijden en dan evalueren of er verbetering is. => tijdelijk is het beter geweest, maar hij bleef schokken, hoewel het nu tijdelijk iets minder was.

27 mei: testrit met monteur: volgens hem moesten de injectoren opnieuw ingeleerd worden. (zie ook 16juli)

28 mei: additief voor de injectoren te reinigen toegevoegd. Weer een grotere afstand mee moeten rijden. => tijdelijke verbetering, maar ook weer niet geheel verdwenen net zoals op 14 april.

29 juni: binnen gebracht om injectoren te testen. 2 bleken er bij een 2e test slecht te zijn. Die 2 zijn gereviseerd, de andere zijn gebleven zoals ze waren. De auto kreeg ik op 10 juli pas terug.

16 juli: auto weer naar de garage, weer proefrit met monteur, volgens hem zou het "iets" met de roetfilter te maken kunnen hebben. de roetfilter schijnt volgens de Lexia/Diagbox nogal vaak te moeten regenereren (gemiddeld om de 350km wat volgens hun om de 750 zou moeten zijn).
Verder zei die monteur me ook dat ze deze injectoren niet "handmatig" konden inleren. Dus het verhaal dat ze me 27mei verteld hebben lijkt in mijn ogen niet te kunnen.....

10 augustus mag het ding voor de 7e keer naar de garage, dan gingen ze richting de roetfilter zoeken......

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 18 jul 2015 15:54
door willy4
ik zie dat je van Achel bent ,naar welke garage ga je?
toch niet naar winni

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 18 jul 2015 17:35
door SaXoKe
Gielkens in Bree. Naar Wini gaat ie ni.

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 18 jul 2015 18:07
door willy4
ok,geen probleem dan

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 18 jul 2015 18:25
door SaXoKe
"Goede" ervaringen met WiNi?
Enkele onderdelen voor de Sax ben ik er wel eens gaan halen. T is een dichtbijzijnde Citroen sloop/dealer