Re: caravan trekken
Geplaatst: 17 aug 2007 23:33

Citrofreak2007 schreef:****** wat een bagger trek auto is zo'n 2.2 hdi 5bak handgesch. 110 km/h hellinkje(x tje 3%) op in z'n 4, op de cruise control want anders redde ie het niet! motor verzuipt compleet onder de 2350 toeren, is een keer (bijna) afgeslagen, bergop, in z'n vijf op 2400 toeren, vol gas. snel in z'n 4 en vol gas, heb het net kunnen redden! 30 in z'n 2 op een kleine helling lukt ook voor geen meter(ook zonder caravan) en dat allemaal met een caravan van 493 kg.
Heb een heel andere ervaring met mijn 2.2 Hdi, ook handgeschakeld. Moet oppassen dat ik niet te hard rij!Citrofreak2007 schreef:****** wat een bagger trek auto is zo'n 2.2 hdi 5bak handgesch. 110 km/h hellinkje(x tje 3%) op in z'n 4, op de cruise control want anders redde ie het niet! motor verzuipt compleet onder de 2350 toeren, is een keer (bijna) afgeslagen, bergop, in z'n vijf op 2400 toeren, vol gas. snel in z'n 4 en vol gas, heb het net kunnen redden! 30 in z'n 2 op een kleine helling lukt ook voor geen meter(ook zonder caravan) en dat allemaal met een caravan van 493 kg.
Ik deel deze mening. Afgelopen vakantie met onze C5 berline 2.2 HDI 5 bak met caravan Fendt 1300 kg zonder enige moeite naar Kroatie gereden. Terugweg zelfs over de Nassfeldpass gereden, met stukken tegen de 20% klimmenJJvanB schreef:Heb een heel andere ervaring met mijn 2.2 Hdi, ook handgeschakeld. Moet oppassen dat ik niet te hard rij!Citrofreak2007 schreef:****** wat een bagger trek auto is zo'n 2.2 hdi 5bak handgesch. 110 km/h hellinkje(x tje 3%) op in z'n 4, op de cruise control want anders redde ie het niet! motor verzuipt compleet onder de 2350 toeren, is een keer (bijna) afgeslagen, bergop, in z'n vijf op 2400 toeren, vol gas. snel in z'n 4 en vol gas, heb het net kunnen redden! 30 in z'n 2 op een kleine helling lukt ook voor geen meter(ook zonder caravan) en dat allemaal met een caravan van 493 kg.
Fluitend bultje op met 110 km/h. Een geweldige trekker. (caravan weegt leeg 1400 kg!) De 2 Xantia's die ik heb gehad (1 break 1.8 SX en 1 Berline 1.8 SX) deden het minder goed, moest tijdens het vrachtwagen inhalen nogal eens besluiten er toch maar weer achter te kruipen, is met deze C5 geen enkel probleem, trouwens jaren geleden toen ik nog in een BX 1.9 TZI reed was dat ook geen probleem, dat was ook een geweldige trekker.
Groet,
JJ van Binsbergen
srry voor het late reageren, de auto had ook moeite met de pireneen bergop (zonder de caravan), bij een haarspeldbocht, rem je af tot dertig, ga je met dertig de bocht door, geef je weer gas en dan pakt ie niet meer op in z'n twee (correctie; hij pakt wel op, maar dan trekt ie t niet meer). hier best veel last mee gehad, want ook in z'n 3 of 4 trok ie t niet meer onder de 2500 toeren (zonder car.)Harm van Beek schreef:Zou met de vingers in de neus moeten lukken...
Toch eens met je garage babbelen en spoorzoeken.
Hoe is de auto in het normale gebruik, qua acceleratie?
EEUUHHUMM! nou, wat een stroomlijn! cekers! (srry niet lullig bedoeld, maar ik denk niet dat ie zo heet erg gestroomlijnd is.EW schreef:en een kipcompact is nog gestroomlijnd ook.
die zou ik volgens mij met mijn ZX nog bultop naar de 110 moeten kunnen sleuren!
Verstuivers?? schijnt namelijk aan te raden die eens in de ongeveer 120.000 km te laten controleren (moet ik trouwens ook dringend doen, de ZX rijdt namelijk met schoonmoeder op het dak het ene moment makkelijk 140 en het volgende moment komt ie niet meer boven de 110 uit)
ik zal toch maar eens een bezoek gaan overwegen, maar eerst met mijn vrouw beslissen of we dat wel doen of dat het de c4 wordt die we te koop hebben zien staan.Harm van Beek schreef:Ik heb met de automaat veel in de manuele stand gereden in de Pyreneeën: zelf naar een lagere versnelling schakelen omdat onder de 2000 toeren de auto doods aanvoelt.
Enne die stroomlijn wordt ook bepaald door de hoogte: en die Kip Compact is lager dan een standaard caravan.
Maarre Citrofreak2007, ik zou met dit verhaal toch eens bij je dealer/garage langsgaan, ik denk toch dat er iets niet goed is (net als bij de mijne).
Zoals door RobbertC5 etc. beschreven, een C5 2.2HDi moet zoiets met 2 vingers in de neus doen!