Pagina 4 van 6

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 19:51
door GW-tje
Het zou kunnen, vorig jaar is het systeem bij aflevering, volledig leeggehaald, gevacumeerd en opnieuw afgevuld. Met zo'n volautomatisch systeem die ook nog enige testjes uitvoert onderwijl.

Eerst maar eens controleren of ik met de Lexia wat wijzer word......

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 20:47
door Iceman
Kijk dan ook naar je verdampertemperatuur.

Greetz Iceman :smt197

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 20:59
door willy4
ik denk dat je enkel druk temp van de condensor aflezen met de lexia

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:18
door Iceman
Bij de ph2 kun je ook de verdampertemperatuur uitlezen.

Greetz Iceman :smt197

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:31
door willy4
01

6445 TZ
NFP

01
VERDAMPERSENSOR

die meet de temp , die je zelf voelt
je hebt hier geen control op het gas gedeelte

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:36
door akooiman
Toevallig gister deze waarde bekeken......

stationair 8,4 graden (buiten temp, 23 graden).
Bij gas geven steeg de waarde naar 16,6, om vervolgens weer terug te zakken naar 8,5, terwijl er nog steeds gas gegeven werd.

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:42
door Iceman
@willy klopt :smt023
Maar je hebt wel een goede indicatie over de werking van je airco.

Greetz Iceman :smt197

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:47
door willy4
die 16,6 graden zal gemeten zijn als hij uitgeschakeld is om een een of andere reden
een airco moet je testen op een langere tijd , omdat er veel faktoren een rol spelen

@Iceman dat was ongeveer 25j mijn hoofd bezigheid in de garage bij vh

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 10 mei 2016 21:57
door Iceman
Weet ik :smt023

Greetz Iceman :smt197

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 13 mei 2016 21:50
door GW-tje
Bij Googlen met "airco gaat na paar minuten uit", kom ik steevast uit op een te grote luchtspleet van de elektromagnetische koppeling. Men past deze dan aan door een vulring of 2 te verwijderen zodat deze spleet weer tussen de 0.3 en 0.5mm uitkomt. Is Deze constructie ook van toepassing op de sanden compressor van de C5?
Is de pulley makkelijk los te persen met een paar boutjes of moet ik eerst de verdampertemperatuursensor vervangen die Willy4 aangaf?

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 13 mei 2016 22:14
door Iceman
De sensor is vrij makkelijk te controleren: 'S morgens vroeg even uitlezen en vergelijken met de buitenlucht temperatuur. Dan weet je snel genoeg of de sensor een grote afwijking heeft.

Greetz Iceman :smt197

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 14 mei 2016 18:06
door GW-tje
Op een koelere dag als vandaag blijft de airco continu in werking. Dus geen elektromagnetische koppeling. Maar wat dan wel?

Airco-probleem

Geplaatst: 14 mei 2016 18:15
door JW-C5
Heb je de doc's D4EAC8P0 Werkingsprincipe : Ventilatie/verwarming , D4EAC9P0 Presentatie : Ventilatie/verwarming en D4EAAPP0 Handelingen in de werkplaats : Ventilatie/verwarming bestudeerd die betrekking hebben op de A/C van de PH2?

Daarin staan heel wat gegevens en parameters, een aantal daarvan zijn te checken met de Lexia.

Groet,
JW

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 14 mei 2016 18:17
door BJG
Hij heeft wel een elektromagnetische koppeling om de compressor aan en uit te kunnen schakelen. De regeling gebeurt via een solenoid met PWM sturing.

Re: Airco-probleem

Geplaatst: 14 mei 2016 23:31
door GW-tje
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat wanneer de airco nu wel de hele dag kan functioneren, dat het dan niet aan de elektromagnetische koppeling kan liggen. Het moet dus in de aansturing zitten en dan waarschijnlijk een temperatuurgerelateerd probleem zijn.