Pagina 4 van 9
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 24 jul 2013 15:34
door kos
Dat is heel vriendelijk van je Frans, maar ik vertrek half augustus op vakantie en had het graag daarvoor al aangepast...
Ik zoek nog even verder naar een alternatief, mocht ik niet tijdig iets vinden, doe ik alsnog beroep op je hulpvaardigheid!
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 25 jul 2013 09:31
door kos
Oog voor op de remkabel is gisterenavond nog geleverd:
Zo ziet het onderdeel er uit:
En zo moet het er op komen:

Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 27 jul 2013 16:13
door kos
Net het oog gemonteerd en stevig vastgezet. Wel niet met het voorgeschreven koppel want ik kon er niet bij met de momentsleutel!
Ging behoorlijk vlotjes, maar er wrong iets bij het proberen wegklappen van de trekhaak... het net gemonteerde oog zit in de weg voor de ontgrendelingshendel!

Hebben ze dat niet getest alvorens in productie te nemen?!
Heb al gekeken of ik het er niet verkeerd had opstaan, maar het kan er maar op 1 manier op...
Edit: beetje wringen aan de ontgrendelingshendel en hij kan naast het oog passeren. Nu zie je het handvat van de hendel wel zitten... kan me niet herinneren dat ik het voordien ook zag zitten... misschien valt het nu extra op omdat ik er op let of omdat mijn auto in hoogste stand staat of omdat ik weet dat ik er aan gewrongen heb... zo veel heb ik er nu ook niet aan gewrongen... dit is wat je momenteel ziet achter aan de auto:
Zijn er hier nog waarbij de hendel zichtbaar is? Als de trekhaak uitgeklapt is, gaat de hendel dieper weg, verdwijnt volledig uit het zicht.
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 27 jul 2013 19:53
door BJG
Je kunt toch ook de doos nog wegdraaien?
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 27 jul 2013 20:18
door kos
Jij hebt duidelijk niet heel het draadje gelezen!
In principe zou dat moeten kunnen maar ik heb een andere doos gemonteerd die er niet tussen past... niet een van mijn slimste plannen, ik weet het! Moet ik nog veranderen, maar eerst het nodige materiaal vinden.
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 28 jul 2013 22:35
door BJG
Sorry, je hebt volledig gelijk, ik reageerde iets te voorbarig.
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 28 jul 2013 22:43
door JW-C5
Je was me voor

, ik stond op het punt om dezelfde opmerking te maken: waarom geen wegdraaibare doos?
Lijkt me iets om niet te lang mee te wachten. Deze rij je er in de kortste keren onderuit

Dan kan KOS gelijk een goede stekkerdoos nemen die al voorzien is van de juiste contacten.
Groet,
JW
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 08 aug 2013 09:13
door kos
Net terug van de dealer. Heeft de BSR geactiveerd.
Werktijd: 5 minuten.
Kosten: 18,20 euro
Even kort getest met een 7-polige lichtbalk die ze hiervoor gemaakt hadden.
Die functies werkten al, die had ik al eens getest met de aanhangwagen.
Belangrijker nu zijn:
- uitschakelen parkeersensoren -> OK
- uitschakelen mistlichten -> NOK
- voeding op polen 9 (permanent) en 10 (geschakeld) -> moet ik nog meten
Weet er iemand waarom de sensoren wel en de mistlichten niet uitgeschakeld worden?
In de garage zeiden ze dat ik best eerst de originele stekker terug monteer alvorens verder te zoeken, maar ik heb volgens mij alles correct aangesloten, ook de microswitch...
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 08 aug 2013 10:08
door kos
Is het mogelijk dat de BSR of BSI zo "intelligent" is dat de mistlichten enkel uitgeschakeld worden wanneer er effectief een mistlicht aangekoppeld wordt?
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 08 aug 2013 12:47
door kos
Net polen 9 en 10 gemeten.
Met stilstaande motor en contact uit staat er op pool 9 iets meer dan 12V.
Bij stationair draaiende motor meet ik op zowel pool 9 als 10 een 11,3V.
Is dat voldoende? Ik dacht dat normaal bij draaiende motor waarden tot 13-14V te meten moesten zijn... of is dat pas tijdens het rijden?
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 08 aug 2013 12:52
door willy4
Bij stationair draaiende motor moet je rond de 14v meten
wat meet je op de batterij?
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 08 aug 2013 13:26
door kos
Op de batterij meet ik 13,7 - 13,8 bij draaiende motor.
Dan weer even gaan meten op de stekker en ... ook daar 13,7 - 13,8!
Waarschijnlijk daarstraks op de verkeerde polen gemeten...
Thx om mee te denken, Willy!
Nu moet ik juist nog zien uit te vissen waarom het mislicht niet uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van een stekker.
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 09 aug 2013 20:09
door kos
Zo... ik weet weer wat doen tijdens het weekend!

Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 09 aug 2013 21:36
door Menno
Haha veel plezier ...
Re: Wegklapbare trekhaak monteren
Geplaatst: 10 aug 2013 21:32
door kos
Vandaag de originele Citroën stekker weer gemonteerd met de pinnetjes die ik via Rick Donkers besteld had. Gelijk ook de multicon west op de caravan vervangen door een Jaeger stekker. Dus geen gepruts met adapters!
Zo hangt hij er onder:
En zo is hij weggeklapt:
Veel beter zo!
Snap wel niet waarom mistlicht van auto niet uitgeschakeld wordt wanneer de stekker aangesloten is... Is dit iets dat via Diagbox geactiveerd moet worden?
PS: sorry voor de crappy fotokwaliteit! Normaal trekt mijn gsm scherpere foto's...